Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [с], [з] на слух і у вимові, правильно вимовляти.
Матеріал: дзеркальця, предметні малюнки (слова із звуками [с], [з]), будиночки синього (звук [с] ), зеленого ( звук [з] ) кольорів, букви С, З, м'яч.
Заняття: Букви С, З знаємо, звуки [с], [з] вимовляємо.
Завдання: Вчити дітей розрізняти звуки [с], [з] на слух і у вимові, правильно вимовляти.
Розвивати навички звуко – буквенного аналізу.
Вчити утворювати дієслова, словосполучення із прийменником із.
Розвивати моторику артикуляційного апарату, фонематичний слух, мовне дихання, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, дрібну моторику.
Розширювати і збагачувати словник словами із звуками [с], [з ].
Матеріал: дзеркальця, предметні малюнки (слова із звуками [с], [з]), будиночки синього (звук [с] ), зеленого ( звук [з] ) кольорів, букви С, З, м’яч.
Хід заняття
1. Арт.\впр.
Наш язик трудівник, працювати в нас він звик,
І щоразу напочатку робимо із ним зарядку!
„ Посмішка”, „ Парканчик”, „Трубочка”, „ Кицька
сердиться”, „ маятник”.
2. Д\впр. „ Весела жабка”.
3. Д\впр. „ Поїзд”, „ Комарики”.
4. Др.\м. „ Дружні пальчики”.
5.Загадка: Ніжна зірка, сніжно – біла, на рукав мені злетіла,
Принесла її сюди стала, крапелька води. \ сніжинка\.
Загадка: Кружляє ніжний, білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдіває лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Бо вже до нас прийшла... \ зима \.
Виділення звуків [с], [з]. Пригадати павильну вимову цих звуків.
6. Промовляння складів: са – за, со – зо, си – зи, се – зе, су – зу.
Промовляння чистомовок:
За – за – за – ось іде каза,
Зу – зу – зу – ми побачили козу.
Зи – зи – зи –не боюсь кози.
Са – са –са – ось летить оса.
Су – су – су – ми побачили осу.
Си – си – си – утікаєм від оси.
7. Пригадати скоромовки та вірші із звуками [с], [з].
Скоромовки: „ Старий Семен”, „ Зима”.
Вірші: „Слон”, „ Слива”, „ Коза”, „ Сом”, „ Зайчик”...
8. Показати як від зміни звука міняється значення слова;
Щипає траву коза, косить траву... \коса\.
Ліза куштувала суп, заболів у Лізи... \ зуб\.
На листках срібляться роси, розпустились зранку... \ рози\.
Грянув грім, линула злива, у саду доспіла... \ слива\.
9. Д\гра. „ Впіймай звук,” ( діти показують букви, С абоЗ ).
Сніг, зима, зуби, сонце, заєць. зебра, слон, снігуронька, мороз, слива, змія, сорока, сом, роза, роса, сніжинка, лисиця...
10. Д\гра. „ Що роблять?” (в колі з м’ячем)
Замок – замикають, загадку – загадують, смолою – смолять, сіллю – солять, золотом - золотять і т.д...
11. Д\гра. „ Що із чого зроблено?” (в колі з м’ячем)
Сливовий сік – сік із слив, снігова баба – баба із снігу, золота медаль – медаль із золота, скляний посуд – посуд із скла, і т. д...
12. Д\ гра. „ Засели будиночки!”
(у будиночки синього кольру «слова» в яких є звук [с], у будиночок зеленого кольору «слова» в яких є звук [з] )
Сонце, сніжинка, слон, слива, сорока, лисиця…
Заєць, зебра, змія, зірка, зозуля, коза, поїзд...
Підсумок заняття.