Заняття: Звук [з].
Завдання: формувати правильну вимову звука [з], закріпити правильну вимову і артикуляцію звука [с].
Матеріал: дзеркальця, предметні картинки (слова із звуком [з]), будиночок зеленого кольору, м'яч.
Заняття: Звук [з].
Завдання: формувати правильну вимову звука [з], закріпити правильну вимову і артикуляцію звука [с].
Розвивати моторику мовного апарату, фонематичний слух, мовне дихання, увагу, пам’ять, мовлення, дрібну моторику.
Розширювати і збагачувати словник дітей словами із звуками [с], [ з].
Матеріал: дзеркальця, предметні картинки (слова із звуком [з]), будиночок зеленого кольору, м’яч.
Хід заняття
Говорити кожен звик – має кожен з нас язик,
Та не всіх він слухать звик.
А щоб він слухняним став, зробимо ми кілька вправ:
„Парканчик”, „Трубочка”, „Кицька сердиться”, „Маятник”…
2. Мімічна д\впр. „Кисле – солодке” ( уявимо, що ми до рота поклали кусочок лимона, цукерки...)
3. Д\м. „Сорока - ворона”
Сорока-ворона
На припічку сиділа,
Діткам кашку варила. —
Цьому дам, цьому дам,
Цьому дам і цьому дам;
А цьому не дам,
Бо цей буцман
Дров не носив,
Діжі не місив,
Хати не топив,
Діток гулять не водив —
Справжній лежень.
(постукуання пальцем по долоні, кулачок, розгинання пальців – масаж кожного пальчика)
4. Д\впр. „Поїзд зупиняється”
( Чух – чух – чух – ссссссс...)
5. Закріплення правильної вимови звука [с] -
Скоромовка „ Старий Семен”
Семен сказав синам "Скосіть сіно".
Сини скосили сіно.
Старий Семен сказав синам "Спасибі".
6. Загадка:
Він із казки, він із пісні,
В нього зубки, як залізні.
Капустину він гризе.
Зветься звір на букву З. (заєць).
- Який перший звук у слові? Який він, голосний чи приголосний? Артикуляція звука [з]. Вимова звука [з] ізольовано.
5. Звуконаслідування:
ріжемо дерево пилою – з-з-з-з-з...
комарик – з-з-з-з-з...
6. Промовляння складів: за-зо-зу-зе-зи, аз-оз-уз-ез-из...
чистомовки за-за-за – іде рогатая коза,
зи-зи-зи – довгі роги у кози,
зи-зи-зи – козі сіна привези,
зу-зу-зу – погодуй козу,
за-за-за – сіно їсть коза.
7. Закріпити вірш „Коза”
Раз, два, три, чотири, козі дзвоника вчепили,
Коза бігає кричить, просить дзвоник відчепить.
8. Розучування фізкультхвилинки
Сі – сі – сі – ми старалися усі.
Се – се – се – світить сонце нам ясне.
Я навшпиньки стану сонечко дістану,
Я на нього подивлюся кругом себе повернуся.
Я із сонцем подружуся, до землі йому вклонюся.
Аз – аз – аз – нахилились вправо враз.
Аз – аз – аз – нахилились вліво враз,
Аз – аз – аз – повернулись вправо враз,
Аз – аз – аз – повернулись вліво враз,
Швидко в поїзд всі сідаймо, і тихесенько рушаймо,
Чух – чух – чух – чух – чух - с – с – с ...
В коло дружно всі підемо, гру веселу заведемо.
7. Д\гра „Що роблять?” – (в колі з м’ячем)
замок – замикають золотом – золотять
зарубку – зарубують замазку – замазують
замовлення - замовляють загадки – загадують
заколку – заколюють накази – наказують
запіканку – запікають заливне – заливають
заварку – заварюють защіпку – защіпають
морозиво – заморожують зажим – зажимають
закладку – закладають завдання – задають
9. Д \гра „Придумай слово із звуком [з]” – ( в колі з м’ячем, хто назвав слово тому кидаю м’яч)
10. Д\гра „Засели будиночок”
( в будиночок зеленого кольору заселяються «слова» в яких є зук [з])
- заєць, зебра, змія, зозуля, замок, коза, зірка, зефір, родзинки, гарбуз...
11. Підсумок заняття.