Заняття « Брехня, чи правда» 1 клас.

Про матеріал
Заняття « Брехня, чи правда» 1 клас. Мета: продовжувати вчити дітей доброзичливо ставитись до своїх однолітків та дорослих; дати уявлення про позитивний вплив на людину такої моральної категорії, як правдивість. Згубну дію звички обманювати на основі аналізу вчинків персонажів народних казок, казки В. Сухомлинського « Лисенятко» та запропонованих моральних ситуацій. Обговорити з дітьми деякі прояви неправильної поведінки , виправляти у розв‘язуванні моральних завдань та ситуацій. Розвивати аналітичне мислення дітей, їхню пам‘ ять , увагу, зв ‘ язне мовлення , вміння міркувати. Виховувати непримиренне ставлення до брехні у всіх її проявах.
Перегляд файлу

Заняття « Брехня, чи правда» 1 клас.

Мета: продовжувати вчити дітей доброзичливо ставитись до своїх однолітків та дорослих; дати уявлення про позитивний вплив на людину такої моральної категорії, як правдивість. Згубну дію звички обманювати на основі аналізу вчинків персонажів народних казок, казки В. Сухомлинського « Лисенятко» та запропонованих моральних ситуацій. Обговорити з дітьми деякі прояви неправильної поведінки , виправляти у розвязуванні  моральних завдань та ситуацій. Розвивати аналітичне мислення дітей, їхню пам‘ ять , увагу, зв ‘ язне мовлення , вміння міркувати. Виховувати непримиренне ставлення до брехні у всіх її проявах.

Матеріали: ілюстрації до казок, книжка, прислів ‘ я, загадки, котик і півник- іграшки. Маска вовка, корзинка з гостинцями.

Хід заняття.

1. Привітання.

- Діти, давайте привітаємо один одного.

Нумо разом всіх вітати:

« Добрий день»,

Дружно й весело сказати:

« Добрий день».

Вліво-вправо повернемось,

Одне одному всміхнемось:

« Добрий день!».

( Діти вітаються, приклавши руки до грудей і злегка киваючи головою).

2. Вступна бесіда.

- Діти, чи ви любите казки?

_ Я теж їх дуже люблю. І сьогодні хочу запросити Вас на лісову галявину. На гостину до казочки. (Діти закривають очі і уявляють, що вони потрапили на казкову лісову галявину).

Ой, погляньте, хтось залишив на галявині книжечку.  Вона називається « Лисенятко - першокласник», написав цю казку В. Сухомлинський.

3. Читання казочки .( Психолог читає книжечку дітям).

Лисенятко-першокласник.

У Лисиці був синок — руденьке Лисенятко.
Він навчався у першому класі. Щоранку мама проводжала сина до школи.
Лисенятко було не дуже старанним учнем. Йому не хотілось ранком прокидатися, умиватися, чистити зуби, снідати.
От Лисенятко й вирішило: не піду сьогодні до школи.
— Мамо,— прошепотіло жалібно вранці,— у мене зуб болить.
Воно думало, що мама скаже: «Бідне моє Лисенятко, лежи у ліжечку, не ходи до школи, зараз я тобі солодкої кашки дам». 
А мама говорить:
— Зубний біль — це дуже небезпечна хвороба. Зараз піду до Ведмедя — зубного лікаря. Хай прийде й вирве хворий зуб. 
Лисенятко злякалось. Кому це хочеться, щоб вирвали здоровий зуб. 
І воно промовило:
— Мамо, зуб уже перестав боліти. Я хочу до школи. Та спочатку вмиюсь, почищу зубки й поснідаю.
Мама усміхнулась:
— От і добре, що хвороба пройшла. А солодка кашка уже на столі.

4.Бесіда за змістом казочки.

-Куди ходило Лисенятко щоранку? ( До школи).

- Що воно придумало, щоб не йти до школи? ( Сказало, що у нього болить зуб).

- Що зробила мама, зрозумівши, що Лисенятко її обманює? ( Зараз піду до лікаря Ведмедя, щоб той вирвав хворий зуб).

- Чому Лисенятко швидко зібралося до школи? ( Не хотів, щоб йому виривали зуб).

- Діти. Як ви зрозуміли із казки, Лисенятко обмануло маму.

- Що означає слово « обманювати»?

- Добре це, чи погано обманювати маму?

5. Фізкультхвилинка

( Діти стоять у колі, ведучий кидає м яч, задаючи запитання):

  • Які ви знаєте казки, в яких Лисичка кого- небудь обманювала? ( «Колобок», « Котик і півник», «Зайчикова хатка»…).
  1. Моральна ситуація.

- Послухайте, який випадок трапився у лісовій школі.

Ситуація про Вовчика.

Вовчик приніс до школи  фарби на урок малювання. Йому так закортіло помалювати, що він тихенько, поки ніхто не бачить, відкрив червону фарбу та вмочив у неї палець. Фарба закапала на парту, підлогу, новий килим. Він швиденько закрив її і вимив руки з милом. Від червоної фарби на  пальці й сліду не залишилось, а на парті й килимі лишилася червона пляма.

Діти, хто це заляпав наш новий килим фарбою?- запитала вчителька. Але ніхто їй не відповів. Довго панувала тиша. Вовчик так і не зізнався.

-Діти. Як ви вважаєте: не зізнатися в скоєному- це обман, чи ні?

-Як би  ви вчинили в подібній ситуації? Чому?

- Що потрібно було зробити Вовчику?

- Запам ятайте:брехня дуже некрасива. Обманювати- негарно і недобре для нашої душі.

Заключна частина. Прощання.

  • Нам вже час повертатись до класу. 
  • Які почуття ви сьогодні переживали? ( відповідає кожна дитина).

( Діти із психологом стають у коло і повертаючись до дитини, яка стоїть праворуч, прощається із нею різноманітними виразами).

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 жовтня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку