Заняття з корекція дрібної моторики руки дитини 1 класу Нової української школи за допомогою арт-терапевтичних технік
Тема: «Мій настрій»
Мета: розвивати емоційну, пізнавальну, комунікативну, особистісну сфери; розвивати навички спiлкyвання, групової взаємодії, по¬чуття єдності, поваги; розвивати тактильно-кінестетичну чутливість та емоційно-чуттєвий компонент психіки, дрібну моторику руки, сприяти встановленню контакту довіри з дітьми; формувати соціальний та мотиваційний компонент психологічної готовності дитини до школи.
Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, екран, фотоапарат; креативний столик для малювання піском; креативна дошка для малювання на склі; ігровий барабан «Сонечко»; пісочниця з гравієм; набір об’єктів для пісочної терапії; кольорові пальчикові фарби, виготовлені власноруч відрізки різнокольорових паперових стрічок; 9 скриньок різного розміру; різнокольорові камінці; 6 серветок з тканини різного кольору; саморобні іграшки з вовни (6 штук), м’ячик із вовни; свічка; макети зірочок для привітання; ігрові дерев’яні палички; вологі серветки, кольорове відро, запис «Весела перерва» You Tube.
Використані елементи арт-терапевтич¬них технік:
Хід заняття:
1. Гра «Привітання» (3 хв.)
Дитина вітається з ведучим:
2. Психогімнастика «Збираємося в подорож» (4 хв.)
Сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож, але перш ніж подорожувати нам потрібно підготуватися:
зігріємо руки;
уявимо, що може знаходитися в руках;
зігріємо щічки;
а ще нам з собою треба взяти пиріжків;
замісимо тісто (ритмічні рухи руками);
зробимо пиріжки;
а що ще ми візьмемо з собою? («хваталочки»);
а по дорозі в осінньому лісі зустрінемо пташечку, зігрі¬ємо, і відпустимо її.
Настрій у нас покращився, давай поділимося гарним на¬строєм з усіма кого зустрічатимо, бо настав час вирушити у подорож до «Чарівної Школи Гарного настрою». А допоможе в подорожі наш чарівний м’ячик (з’являється зі скриньки).
3. Бесіда «Настрій» (3 хв.)
Навчатися в «Чарівній Школі Гарного Настрою» може тільки та дитина, яка прагне до нових знань, любить гратися і фантазувати, подорожувати і дуже хоче до школи. Я впевнена, що ти саме такий!
А що таке школа?
Урок?
Перерва?
Дзвінок?
А який настрій в учнів буває? Що треба, щоб його покращити?
4. Застосування елементів пісочної терапії (7 хв.)
Привітайся з камінчиками, не словами, а руками:
пальчиками;
кулачками;
долоньками;
поплескай нашим чарівним камінчикам (психолог звер¬тає увагу на скриньку, яка стоїть посередині таці з камі¬нцями).
Наша чарівна скринька відкривається, і я розкрию тобі свій секрет: коли я була такою як ти, я дуже хотіла навчатися в школі. Пізніше, коли я вже вчилася у школі і була на уроках, то саме ця (дістаю з скриньки і показую) маленька лялечка чекала мене зі школи, і хотіла зі мною погратися, але я спочатку займалася уроками і лише потім ми з нею гралися. І настрій у нас завжди був гарний. Тепер іграшка буде жити саме тут, серед чарівних камінчиків (розміщую її в пісочниці), а ти візьми з коробки декілька іграшок, які найбільше подобаються і розмісти їх поряд з моєю лялечкою. Їм добре разом і вони веселі. Настав час перерви для них.
5. Малювання на креативному столі пальчиками «Що потрібно в школі?» (8 хв.)
Перед тобою чарівний пісочок, давай привітаємось з ним, легенько погладимо долоньками. Який він приємний і теплий, поплескай йому в долоні. Намадюй предмет, який потрібний для навчання в школі, а я відгадаю. Ще що потрібно? Намалюй , а я знову буду відгадувати.
6. Застосування елементів танцювальної терапії «Весела перерва» (4 хв.)
На перерві всі відпочивають, відпочинемо і ми!
7. Вправа «Мій настрій» (малювання на креативному склі) (5 хв.)
Запропонувати дитині намалювати свій настрій фарбами.
Про який настрій розповідають ваші малюнки?
8. Гра «Кольоровий салют» (4 хв.)
В чарівній скрині знаходиться кольоровий салют. По команді на рахунок 1-2-3 кольоровий салют дитина підкидає високо в гору.
По команді 1-2-3 швидко салют свій весь збери (дитина швидко збирає паперові стрічки в торбинки).
9. Завершення заняття. Ритуал прощання (2 хв.)
В знак подяки та підтримки хорошого настрою взяти дитину за руки, подивитися в очі і проговорити разом з дитиною слова: «Ми молодці! Спасибі нам!»