Заняття "Дарунок осені - гриби"

Про матеріал
Заняття представлено для організації змістовного дозвілля дітей молодшого шкільного віку, спрямоване залучати дітей до дослідження довкілля; формування екологічних компетентностей; виховання дбайливого ставлення до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Дарунок осені-гриби

(для вихованців молодшого шкільного віку)

 

Мета: навчити розпізнавати отруйні та їстівні гриби за описом та на фотографії, встановлювати відповідність між назвою гриба і місцем його зростання; нагадати про правила поведінки в природі, спрямовані на її збереження.

        

Хід заняття:

І. Організаційний момент

Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року, місяць ,число?

- Які зміни відбулися в природі.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

  • Відгадайте загадку і дізнайтеся, яка тема сьогоднішнього заняття.

У теплий дощик народився.

Парасолькою накрився. (Гриб)

 

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності  

Росте біля осичок звично

Красноголовець  – ... (Підосичник).

В лісі виросли сестрички,

Жовті та смачні... (Лисички).

Виросли гриби прекрасні –

Капелюшки в них, мов в маслі.

І збирають грибники

Маслянисті ... (Маслюки).

Шапка коричнева, ніжка міцна,

Гриб цей найкращий, і кожен це знає,

Тому бажає усякий грибник

В лісі великий знайти ... (Боровик).

Капелюхи в них яскраві:

Жовті, сірі, зеленаві,

Зачекайте, любі, трішки, –

Я зберу вас, ... (Сироїжки).

 

ІV. Вивчення нового матеріалу 

  1. Розповідь керівника гуртка

Кінець літа – початок осені – це час збирання безцінного дару природи – грибів. Збирати гриби любить багато хто. Але чи всі знають, як правильно збирати гриби? Рекомендуємо вирушати за грибами рано вранці. Коли ще немає сонячних променів, гриби краще видно.

Світанок – кращий час збирання, недаремно говорять: «Щоб грибів набрати, слід раніше встати». І це не єдина причина раннього походу за грибами. Тому, хто запізнився в ліс, можуть залишитися тільки обрізані грибні ніжки. Добре шукати гриби по росі. Волога шапочка гриба блищатиме і буде здалеку помітна серед листя.

Звідки почати пошук грибів: з околиці чи відразу заглибитися в ліс? Наслідуючи відоме прислів’я: «Гриби шукають – по лісу гасають», більшість недосвідчених грибників спрямовуються в глиб лісу. Досвідчений же грибник розпочне з узлісся. Яскраві гриби, гриби на високій ніжці, грибні сімейки відразу впадають у вічі. Але ж багато хто з них маскується під колір опалого листя, ховається в траві, під кущами, хмизом чи лісовою підстилкою. Ви знайшли гриб. Він може рости один, особливо на початку сезону. Але з вдалого місця йти рано: починайте обстежувати місцевість. Не випадково в народі говорять: «Гриб любить парочку» або «Де один грибок, там цілий вінок»

Гриби – це окраса наших лісів. Їх потрібно берегти у природі. Не всі гриби можна їсти. Є гриби, що містять речовини, які при споживанні визивають отруєння людини і навіть смерть. Тому треба навчитися розрізняти гриби.

В Україні росте близько 80-100 видів грибів, але в їжу вживають 10-15 видів із них. У нашій місцевості найчастіше із їстівних грибів зустрічаються: білий гриб (боровик), опеньки, маслюки, лисички. З отруйних: мухомор, бліда поганка, опеньки несправжні, порхавки. Пам'ятайте про це!

2. Робота з таблицею

- Назвіть, зображені на таблицях, їстівні й отруйні гриби. (Діти за допомогою керівника гуртка називають гриби)

3. Гра «Так» чи «Ні»

- Слухайте уважно вірш і доповнюйте його за змістом словами «так» чи «ні».

Підберезовик назвався, 

Загорів дивіться як. 

У руденьку шапку вбрався, 

Його можна брати? (Так!)  

На його червоній шапці 

Білі цяточки ясні.

Він красивий, мов у казці. 

Гриб цей візьмете собі? (Ні!)

Сироїжки кольорові 

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Ми у кошик їх візьмемо? (Так!)

Ця родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть цей гриб – бліда поганка. 

Її візьмете ви собі? (Ні!)

Це жовтесенькі сестрички,

Любить їх поїсти всяк.

Бо грибочки ці – лисички.

Назбираємо їх? (Так!)

Білий гриб міцний і дужий, 

Як справжнісінький козак.

І його всі хвалять дуже. 

Справді він найкращий? (Так!)

Хоч несправжні, теж опеньки, 

І ростуть в ті самі дні.  

Вони яскраві і гарненькі.

Ну, беріть їх швидше! (Ні!)

 

V. Узагальнення, систематизація знань та вмінь вихованців

  • Допишіть речення, пояснивши назви грибів.    

Гриб назвали сироїжкою, тому що __________________ .   

Гриб назвали підберезником, тому що _______________ .    

Гриб назвали білим, тому що ______________________ . 

Гриб назвали лисичкою, тому що ___________________ .  

Гриб назвали мухомором, тому що _________________ .    

Гриби назвали опеньками, тому що _________________ . 

Гриб назвали поганкою, тому що ___________________ .

 

VІ. Підведення підсумків заняття.

1. Складання пам’ятки грибника

 

Пам’ятка грибника

  • Ніколи не зривайте і не беріть незнайомих вам грибів – серед них можуть виявитися отруйні!
  • Ні в якому разі не можна під час збирання їстівних грибів розривати і розкидати в боки мох. Грибниця (волокна у ґрунті), опинившись під променями сонця, може засохнути і загинути.
  • Гриби не можна виривати з коренем, а зрізати ножем ніжку або охайно вивернути її із ґрунту, щоб не пошкодити грибницю.
  • Не знищуйте неїстівних грибів! Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців - ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, тим краще і швидше ростуть дерева.
    1. Обговорення правил поведінки в природі, спрямовані на її збереження.

 

 

docx
Додано
23 січня 2023
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку