Заняття для активних підлітків "Лідер в тобі"

Про матеріал

Конспект заняття для лідерів шкільного самоврядування

Вислів Блез Паскаль: " Доводи до яких людина додумується сама, зазвичай переконують її більше,ніж ті, які прийшли в голову іншим", - є девізом заняття "Лідер в тобі". Активні підлітки мають змогу обміркувати, глибше усвідомити поняття «лідер»,»лідерство»,»самооцінка»; вдатись до аналізу власних лідерських й організаторських здібностей, в процесі роботи дискусувати та домовлятись...

Перегляд файлу

Конспект  заняття для  лідерів шкільного самоврядування

Доводи до яких людина додумується сама, зазвичай переконують її більше,

 ніж ті, які прийшли в голову іншим

Блез Паскаль

 

Завдання: засвоєння основних понять «лідер»,»лідерство»,»самооцінка»; аналіз власних лідерських й організаторських здібностей, згуртування групи

Тема, мета

заняття

Етапи заняття та  основний зміст

Час

Будьмо знайомі! Лідер у тобі.

1.Привітання учасників, повідомлення мети, завдань психологічного курсу для шкільних лідерів

 

2.Прийняття правил

 

3.Анкета «Ближче знайомство!» (див. Додаток 1)

Варіанти: учасники презентують тільки те, що найбільше хочуть повідомити групі або шляхом гри «Бінго», шукають »схожості» з іншими

Підсумок ведучого

 

4.Очікування учасників (записують, презентують та розміщують  на «галявині очікувань)

 

5.Мозковий штурм «Лідер — це...»

Учні працюють над продовженням речення «Лідер— це...». Висловлюють свої думки, яким має бути сучасний лідер, записують на «сонячних промінця». Ведучий доповнює їхні висловлювання визначеннями з наукової та публіцистичної літератури. Наприкінці   роботи  на стіні  вивішується «сонце школи лідерів».

Підсумок ведучого

 

6.Експрес-діагностика лідерських здібностей (див. Додаток 2)

Підсумок ведучого.

Кількісний показник результатів учасники записують на  листочках, ведучий інтерпретує результати та робить підсумок про « якісний склад лідерської команди школи» ; ініціює учасників до саморозвитку

 

7.Творча діяльність учасників «Лідер в мені. Емблема лідерства»

Учасники готують колаж за складовими:

- ставлення до власного здоров’я;

- моє хоббі, мій відпочинок

- мої цінності

- моє майбутнє

Підсумок ведучого.

  • Чи змогли ви в процесі роботи краще зрозуміти, що ви за людина?
  • Чи вдалося вам досить повно представити свою візитну «картку»? Чи знайшли ви серед партнерів того, хто схожий на вас?Хто відрізняється?

Чий колаж запам’ятався вам найбільше і чому?

Як може такий вид роботи впливати на розвиток ваших лідерських якостей?

8. Підсумок заняття. Рефлексія

- Чи справдились очікування?

- Що найбільше запам’яталось?

 

3 хв.

 

 

3хв.

 

 

 

10хв

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

20хв

 

 

 

 

 

 

20 хв.

 

 

 

 

 

До 30 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

АНКЕТА ..............................

Мене звати:

 

 

Моє хоббі:

 

 

Велике місто України, де я побував:

 

 

Улюблені страви:

 

 

Один із тих, кого я люблю сказав би про мене, що я (який?):

 

 

ДОДАТОК 2

Експрес-діагностика лідерських здібностей

Учасники здійснюють самоаналіз лідерських здібностей.

1. Дружба для вас:

а) співпраця;

б) підтримка;

в) альтруїзм.

2.  Справжній художник (артист) має насамперед володіти:

а)            талантом;

б)            рішучістю;

в)            підготовкою.

 

3.  На вечірці ви найчастіше почуваєтеся:

а)            півником;

б)            куркою;

в)             курчам.

 

5.  Коли вам подобається дівчина (хлопець), ви:

а)            робите перший крок;

б)            чекаєте, поки він (вона) зробить перший крок;

в)             робите дрібні кроки.

 

4.  Якби ви були геометричною фігурою, то:

а)            циліндром;

б)            сферою;

в)            кубом.

6.  Ви зіткнулися з несподіванкою і:

а)             гальмуєте;

б)            додаєте швидкості;

в)       нічого не змінюєте.

 

 

7. Якщо вам доводиться виступати перед аудиторією,

ви відчуваєте, що:

а)             вас слухають;

б)            критикують;

в)             бентежитеся.

8.  В експедицію краще брати товаришів:

а)            міцних;

б)            розумних;

в)            досвідчених.

 

 

9.  Попелюшка була:

а)             нещасною дівчинкою;

б)            хитрункою - вкар'єристкою

в)             буркункою.

10.  Як би ви визначили своє життя:

а)             партія в шахи;

б)            матч з боксу;

в)             гра в покер.

Оцінка результатів

1.а—3,б—2, в—1

2. а—3,6—2, в—1

3. а—3, 6—2, в—1

4. а—1,6—3, в—2

4. а—3,6—2, в—1

 

5. а—3,6—2, в—1

6. а—3,6—2, в—1

7. а—3,6—2, в—1

8. а—1,6—3, в—2

9. а—2,6—1, в—З

 

Інтерпретація

16 болів і менше. Ви — «рядовий». Ви занадто поважаєте інших і ототожнюєте свої слабкості зі слабкостявіи ближніх, атому не здатні командувати і конкурувати, адже для цього необхідно вміти «поглинати й перетравлювати» чужі труднощі. Якщо і без лідерства ви почуваєтеся прекрасно, залишайтеся трохи осторонь подій. По суті, це не так вже й погано — так спокійніше.

 

17—23 бали. Ви — «офіцер». Це досить неприємне становище — між молотом і кувалдою. Ви з труднощами приймаєте рішення, трошки керівник і трошки підлеглий. Вам важко дома* гатися великого визнання, ваші аргументи занадто раціональні й грунтуються тільки на власному досвіді.

 

24 бали і більше. Ви — «капітан». З дитячих років ви завжди в числі перших. З віком ваш вплив на людей міцнів і особливо виявлявся у тяжкі хвилини. Якщо ви честолюбні Й не боїтеся роботи, це може вас підняти дуже високо..

ДОДАТОК 3

Колаж за складовими:

- ставлення до власного здоров’я;

- моє хоббі, мій відпочинок

- моє навчання

- мої цінності

- моє майбутнє

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема, мета

заняття

Етапи заняття та  основний зміст

Час

Лідер у  школі. Шкільна медіація.

 

1. Привітання учасників, повідомлення  теми, завдань тренінгу

Інфо для ведучого: ...Нагадаю, що тренінг, це метод психологічного впливу і навчання досвідом. Це чудова форма для налагодження відкритості і щирості у спілкуванні, завдяки чому ми маємо змогу отримати нову інформацію, поділитись власними думками. Цей вид роботи не передбачає правильних чи неправильних відповідей, для всіх нас важливою є думка кожного....

2. Нагадування правил

3. Вправа «Це класно!»

Хід вправи: ведучий  пропонує тому, хто сидить праворуч від нього, назвати своє ім’я і захоплення (наприклад, “Я люблю…». У відповідь на кожну сказану фразу всі учасники вигукують :»Це класно!».

Підсумок: -Завдяки цій вправі ми щось більше дізнались один про одного і , в деякій мірі, зняли зайву напругу в групі.

4. Робота в групах

  Групам роздаються робочі матеріали : пам’ятка «Риси лідера»

(див. Додаток 1)

Робота в  групах ( об’єднуються за  розрізними картинками)

Завдання : - Серед перелічених  рис визначне 5 основних, які , на думку вашої групи, мають бути властиві сучасному лідерові.

 Представник групи презентує, результати записуються на фліп-чарті

Підсумок.  Ведучий дає кількісну оцінку

- Що дала нам ця вправа? («Я-ідеальне» лідера)

5. Вправа «Лідерські якості в мені». Самодіагностика

(див. Додаток 2)

(Методика побудови профілю лідерських  (ділових) якостей особистості.

(Бібліотека Шк.світу. Ділова людина:Шляхи вдосконалення.2011))

Завдання: - На основі чесної самооцінки визначте, як розвинені  визначені нами лідерські  якості у Вас.

6. Гра „Лідерський базар»

Хід вправи: учасники представляють результати, закінчуючи речення:

  • Я можу поділитись, запропонувати Вам....(називає рису, яка розвинена найкраще)
  • Хто мені може допомогти придбати, поділитись ... (називає рису рівень розвитку якої недостатній

Підсумок ведучого.

...Про готовність учасників  розвиватися

7. Вправа «Паркан ідей». Робота в групах

Робота в  групах ( об’єднуються   за  )

Хід вправи: учасники  групи на аркушах паперу записують функції шкільного лідера, ранжують їх.  За принципом «не повторюваності»,  групи озвучують функції, представник групи записує їх «на дощечці з паркану».

8. Інформаційне повідомлення «Медіація, її цілі. Лідер-медіатор».

Мета : вмотивувати  учасників  бути в команді спеціалістів школи, які готові бути посередниками у конструктивному розв’язанні конфліктів.

9. Робота в парах (трійках)

Робота в  групах ( об’єднуються   за  )

 

8. Підсумок заняття. Рефлексія

Вправа «Закінчи речення:

«Мені було…, тому що…»

 

 3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

10хв

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

20хв

 

 

 

 

 

 

20 хв.

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

АНКЕТА ..............................

Мене звати:

 

 

Моє хоббі:

 

 

 

Велике місто України, де я побував:

 

 

 

Улюблені страви:

 

 

 

Один із тих, кого я люблю сказав би про мене, що я (який?):

 

 

 

 

 

 

АНКЕТА ..............................

Мене звати:

 

 

Моє хоббі:

 

 

 

Велике місто України, де я побував:

 

 

 

Улюблені страви:

 

 

 

Один із тих, кого я люблю сказав би про мене, що я (який?):

 

 

 

 

 

АНКЕТА ..............................

Мене звати:

 

 

Моє хоббі:

 

 

 

Велике місто України, де я побував:

 

 

 

Улюблені страви:

 

 

 

Один із тих, кого я люблю сказав би про мене, що я (який?):

 

 

 

 

 

 

 

Анкета  «Експрес-діагностика лідерських здібностей»

 

1

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

А

А

А

А

А

А

А

А

А

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

В

В

В

В

В

В

В

В

В

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета  «Експрес-діагностика лідерських здібностей»

 

1

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

А

А

А

А

А

А

А

А

А

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

В

В

В

В

В

В

В

В

В

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета  «Експрес-діагностика лідерських здібностей»

 

1

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

А

А

А

А

А

А

А

А

А

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

Б

В

В

В

В

В

В

В

В

В

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття 2

Завдання:  розвивати навички самопізнання, самоаналізу; виховувати почуття впевненості в собі; ініціювати учасників навчатись навичкам конструктивного розв’язання конфліктів

Тема, мета

заняття

Етапи заняття та  основний зміст

Час

Лідер у школі.

Шкільна медіація

1. Привітання учасників, повідомлення  теми, завдань тренінгу

Інфо для ведучого: ...Нагадаю, що тренінг, це метод психологічного впливу і навчання досвідом. Це чудова форма для налагодження відкритості і щирості у спілкуванні, завдяки чому ми маємо змогу отримати нову інформацію, поділитись власними думками. Цей вид роботи не передбачає правильних чи неправильних відповідей, для всіх нас важливою є думка кожного....

2. Нагадування правил

3. Вправа «Це класно!»

Хід вправи: ведучий  пропонує тому, хто сидить праворуч від нього, назвати своє ім’я і захоплення (наприклад, “Я люблю…». У відповідь на кожну сказану фразу всі учасники вигукують :»Це класно!».

Підсумок: -Завдяки цій вправі ми щось більше дізнались один про одного і , в деякій мірі, зняли зайву напругу в групі.

4. Робота в групах

  Групам роздаються робочі матеріали : пам’ятка «Риси лідера»

(див. Додаток 1)

Робота в  групах ( об’єднуються за  ....................................................)

Завдання : - Серед перелічених  рис визначне 5 основних, які , на думку вашої групи, мають бути властиві сучасному лідерові.

 Представник групи презентує, результати записуються на фліп-чарті

Підсумок.  Ведучий дає кількісну оцінку

- Що дала нам ця вправа? («Я-ідеальне» лідера)

5. Вправа «Лідерські якості в мені». Самодіагностика

(див. Додаток 2)

(Методика побудови профілю лідерських  (ділових) якостей особистості.

(Бібліотека Шк.світу. Ділова людина:Шляхи вдосконалення.2011))

Завдання: - На основі чесної самооцінки визначте, як розвинені  визначені нами лідерські  якості у Вас.

6. Гра „Лідерський базар»

Хід вправи: учасники представляють результати, закінчуючи речення:

  • Я можу поділитись, запропонувати Вам....(називає рису, яка розвинена найкраще)
  • Хто мені може допомогти придбати? ... (називає рису рівень розвитку якої недостатній

Підсумок ведучого.

...Про готовність учасників  розвиватися

7. Вправа «Паркан ідей». Робота в групах

Робота в  групах ( об’єднуються   за ...................................... )

Хід вправи: учасники  групи на аркушах паперу записують функції шкільного лідера ( де можна застосувати ваші лідерські здібності), ранжують їх.  За принципом «не повторюваності»,  групи озвучують функції, представник групи записує їх «на дощечці з паркану».

Підсумок ведучого (за потребою вносить пропозицію, пропонує «дощечку для паркану» з написом : посередництво в конфліктах.

8. Інформаційне повідомлення ведучого «Медіація, її цілі. Лідер-медіатор».

Мета : вмотивувати  учасників  бути в команді спеціалістів школи, які готові бути посередниками у конструктивному розв’язанні конфліктів.

9. Обмін думками по колу «Образ шкільної медіації»

10. Підсумок заняття «Вірш про нас» Робота в групах(див. Додаток 3

Робота в  групах ( об’єднуються   за ...................................... )

11.Рефлексія

Вправа «Закінчи речення:

«Мені було…, тому що…»

3 хв.

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

5 хв

 

 

 

10хв

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

10хв

 

 

 

 

 

 

20 хв.

 

 

10 хв.

10 хв.

 

10 хв.

 

ДОДАТОК 1

Пам'ятка «Риси лідера»

вольовий (здатний переборювати перепони на шляху домети)

наполегливий, вміє розумно ризикувати;

ініціативний, ;

психічно врівноважений;

добре пристосовується до нових умов і вимог;

самокритичний, тверезо оцінює не лише успіхи, а й невдачі;

вимогливий ( до себе та інших);

критичний ( здатний бачити у привабливих ситуаціях слабкі боки);

надійний  (тримає слово, на нього можна покластися)

витривалий ( може працювати в умовах інтенсивних навантажень);

оптимістичний ( ставиться до труднощів як до переборних перешкод)

уміє вирішувати конфлікти

ерудований

 

ДОДАТОК 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

 

Вірш про нас

Ми (найяскравіші характеристики)

Ми хотіли б знати

Ми чуємо

Ми бачимо

Ми хочемо

Ми (повторення першого рядка)

Ми уявляємо собі

Ми відчуваємо

Ми торкаємось руками

Ми турбуємось про

Ми плачемо

Ми (повторення першого рядка)

Ми знаємо

Ми стверджуємо

Ми мріємо

Ми намагаємось

Ми сподіваємось

Ми (повторення першого рядка)

 

Інформаційне повідомлення: МЕДІАЦІЯ

 

Термін «медіація» походить від латинського «mediare» -«посередничати».

Медіація –це участь у конфлікті нейтральної незацікавленої  особи, яка є авторитетом для учасників, що перебувають у стані конфлікту.

 

Цілі медіації:

  • у першу чергу - це  обговорити, з’ясувати всі обставини складної ситуації. «Розкласти на столі медіації» бажання, переживання, інтереси, потреби обох сторін конфлікту.
  • Під час обговорення повинні мати місце різні погляди на ситуацію, що склалася. Медіатори домагаються того, щоб кожний учасник був почутий, щоб до нього ставилися з повагою і його інтереси були враховані.
  • Результатом вдалої медіації стає досягнута на основі обговорення та домовленості конкретна угода.
  • Чесне і відкрите зіставлення інтересів і цінностей учасників конфлікту підвищує вірогідність виконання досягнутої домовленості.
  • Таким чином, медіація дозволяє досягти домовленості й угоди за умови взаємоповаги обох сторін. Допомагає знайти рішення, які влаштують усіх учасників, а не за принципом «виграв-програв».

 

Посередниками (медіаторами) можуть бути не тільки практичний психолог, соціальний педагог, інші педагоги школи, а й учні, які пройшли спеціальне навчання.

 Для  учнів діяльність у ролі медіаторів є значним фактором соціалізації («дорослішання», зокрема): вони перебувають у активній позиції, учаться бачити подію з різних боків, будувати спілкування між людьми з різними точками зору, навчаються розв’язувати конфлікти.

Окрім того, в школі починається новий процес реального самоуправління: учні починають активно самі вибудовувати взаємини у своєму середовищі.

 

Шкільні медіатори (особливо діти-лідери) виконують важливу попереджувальну функцію: не чекаючи учнівських правопорушень, вони  можуть швидше за дорослих реагувати на попередження  неправильної поведінки в школі (бійки, сварки, крадіжки, інші асоціальні вчинки)

 

Запитання для обговорення:

- Що означає термін «медіація»?

- Хто може бути медіатором в школі?

- Яка мета медіації?

 

 

 

- Чи важливе це уміння  (бути медіатором) людині у житті?

 

 

 

 

Запитання для обговорення:

 

- Що означає термін «медіація»?

- Хто може бути медіатором в школі?

- Яка мета медіації?

- Чи важливе це уміння  (бути медіатором) людині у житті?

 

 

 

 

 

Запитання для обговорення:

 

- Що означає термін «медіація»?

- Хто може бути медіатором в школі?

- Яка мета медіації?

- Чи важливе це уміння  (бути медіатором) людині у житті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2008-2009 н.р.

Заняття 1

06.10.2008

Тема, мета

заняття

Етапи заняття та  основний зміст

Час

 

Будьмо знайомі!

Привітання колом

 

Гра –розминка «Вітер віє і здуває усіх, хто…»

Хід гри. Ведучий розпочинає, стоячи у колі гру. Ті, до кого це відноситься повинні встати і обмінятись місцями. Кому стільця не вистачає є ведучим  і продовжує гру «Вітер віє і здуває усіх, у кого…»

Вправа-гра «Сантики, фантики, лімпопо».

Хід вправи: один учасник виходить з кімнати. Іншого вибирають ведучим, який показує рухи (потім  непомітно змінює їх). Вся група повторює за ним. Той, хто вийшов повинен відгадати, хто ведучий.

 

Основні вправи:

  1. Казка від ведучого «Морська зірка»

   (Газ.»Психолог»,№7-8,2008)

Запитання для обговорення:

- Чим відрізнялись ці двоє людей? (Віком, почуттями, метою перебування на пляжі, …поведінкою)

  1. «Коло знань»

Мета: навчити самостійно засвоювати та достовірно передавати інформацію про різновиди поведінки (пасивна, агресивна, відповідальна поведінка)

 

2.Ситуаційні вправи (картки1,2,3)

Обговорення в 3 групах

 

 

      3. Прикінцеве слово ведучого

Підсумок заняття

Вправа «Закінчи речення:

«Мені було…, тому що…»

«Мені було цікаво, тому що я дізнався нове про поведінку людей»

 

 

1 хв.

 

 

5хв.

 

 

 

10хв

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

20хв

 

 

 

15 хв.

 

 

 

 

10 хв.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончарова Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Баштова Алла
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2129
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку