Заняття-гра для дітей молодшого дошкільного віку на тему "У зоопарку" (моделювання сюжету у комплексній логопедичній роботі)

Про матеріал
Важливим завданням мовленнєвого розвитку дітей є виховання звукової культури мовлення. Це поняття містить ряд важливих компонентів: чітку артикуляцію звуків, фонетичну і орфоепічну правильність мовлення, правильне мовленнєве дихання, силу голосу, темп і тембр мовлення, інтонаційні засоби виразності (наголос, логічні паузи, ритм), фонематичний слух. Заняття-гра з мімічними етюдами та артикуляційними і пальчиковими вправами допоможе педагогу зацікавити дітей та незмушено виконати поставлену мету.
Перегляд файлу

Заняття-гра для дітей молодшого дошкільного віку на тему «У зоопарку» (моделювання сюжету у комплексній логопедичній роботі)

                                                                         Вчитель-логопед: Світонь Н.О.

МЕТА:

1. Розвивати артикуляційну, дрібну та загальну моторику, мімічну мускулатуру обличчя, зв’язне мовлення, мовленнєве дихання, пам’ять, увагу, уяву.

2. Продовжувати вчити дітей поєднувати текст з рухами, передавати емоції, міміку, жести.

3. Виховувати творчі здібності дітей, активність, відчуття колективізму, інтерес до світу природи.

МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАННЯ: стіл, на якому стоять чашки з блюдцями для двох дітей і мами, бублики, лимон, варення, автобус (стільці), зоопарк (на мотузці, прив’язаної до двох стовбців-держателів розташовані аркуші з намальованими клітками, перевертаючи які, можна побачити тварин: слона, лева ,бегемота, зебру, хом’яка, сову; пальчиковий театр: крокодил, заєць, жаба, миша, метелик, черепаха, равлик)

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Логопед:-Якось похмурого дня сиділи Кирило з Поліною вдома й нудьгували, дивлячись у вікно (діти сидять біля вікна і сумно дивляться).

Хмари небо засвітили,

Засмутились діти.(зобразити мімікою обличчя сум)

Раптом сонце засвітило-

Стали всі радіти.( зобразити мімікою обличчя радість)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Логопед:-Аж ось мама з магазину повернулась (логопед одягає фартух)

Поліна:

Раді ми-прийшла матуся,

Їй я щиро усміхнуся.

(Діти посміхаються і цілують маму, виконуючи артикуляційні вправи «Усмішка»-«Трубочка»)

Мама:-Діти, сьогодні ж вихідний день і в мене для вас сюрприз. Ми підемо до зоопарку.

Діти:-Ура!

1. Мімічні етюди

Мама:-Зараз поснідаємо, попємо чай з бубликами і будемо збиратися. Відгадайте, що буде до чаю?

Фрукт жовтенький і корисний,

Хоч і правда-дуже кислий.

Діти:-Лимон. (зобразити кисличку в роті: широко розтягнути губи, зморщити ніс, прижмурити очі, напружити мязи щік)

Мама:

А чай з лимоном і варенням

Ще смачніший, будьте певні.

Кирило:

Тільки дуже він гарячий!

Я від нього аж заплачу.

Мама:

Ти на чай подуй сильніше,

Стане чай твій холодніший.

2. Дихальна гімнастика «Остуди чай»

(Діти піднімають чашки і дують на них, остуджують гарячий чай)

3. Артикуляційні вправи

Мама:

Та яке ж смачне варення!

На губах воно, напевно.

Язиком я поведу

І варення підберу.

(Артикуляційна вправа «Смачне варення»)

Ведуча-логопед:-Одяглися діти й вийшли на подвіря, а там їх зустріла подружка Оленка.

Оленка:

На скакалці я стрибала,

Похитнулась і упала.

Ой, болить нога моя,

Гірко, гірко плачу я. (дитина зображує біль: зморщити брови, опустити кути рота)

Мама:-Не плач, Оленко, візьми яблучко. Воно таке стигле.

Яблучко чудове,

Гарне, червоненьке,

Ти скуштуй-відчуєш,

Яке солоденьке. (дитина зображує задоволення від смаку солодкого: пожувати губами, провести язиком по верхній губі, закрити рота, підняти брови, розтягнути губи в усмішці)

Мама:-А тепер поїдемо до зоопарку! (пісня Железнової з рухами «Автобус» або ось ця пісня). Сідайте у автобус. А тут вже інші діти сидять. Діти, ви теж до зоопарку їдете? (Так).Чудово, коли багато друзів-веселіше.

Автобус по місту котиться, котиться, котиться,

Автобус по місту котиться,

Автобус по місту йде.

Колеса в автобусі крутяться, крутяться, крутяться,

Колеса швиденько крутяться,

Автобус по місту йде.

Автобуса двері відчиняться, відчиняться, зачиняться,

Тоді, коли двері зачиняться-

Автобус по місту піде.

І скаже водій: «Поїхали, поїхали, поїхали»,

Як скаже водій: «Поїхали»,

І автобус по місту піде.

Автобус фарами блимає, блимає, блимає,

Яскраво фарами блимає,

Автобус по місту йде.

Автобус сигналить горобцям, горобцям, горобцям,

Сигналить автобус всім пташкам.

Автобус по місту йде.

Ми їдемо разом весело, весело, весело,

Всі разом їдемо весело.

Автобус по місту йде.

Ми пісеньку цю співаємо, співаємо, співаємо,

Коли ми її співаємо.

Автобус по місту йде.

Давайте в долоні плескати, плескати, плескати,

Коли ми в долоні плескаєм,

Автобус по місту йде.

А дощик на вулиці капає, капає, капає,

Хай дощик на вулиці капає,

Автобус по місту йде.

Я їду в автобусі з мамою, з мамою, з мамою,

Ми їдемо разом і з мамою,

Автобус по місту йде.

Як сонечко сяде за неба край, неба край, неба край,

Лиш сонечко сяде за неба край,

Автобус спати піде.

Мама:-Ось ми і в зоопарку. Подивіться. Це слон.

СЛОН (Інформація):- Гадаю, всі чули про його незвичну силу. Своїм довгим хоботом він може не лише пити воду та брати їжу, а й піднімати та переносити великі стовбури дерев та інші вантажі.

Ніби слон, я так роблю

Губи хоботом тягну.

Всім подобається Слон-

Зоопарку чемпіон.

У-у-у… У-у-у…

Дуже дякуємо слону.(Виконати артикуляційну вправу «Трубочка»)

ЛЕВ (Інформація):-Він цар звірів і будь-кого може налякати своїм гучним голосом. Подивіться, який у нього грізний вигляд.

Усі бояться царя звірів Лева,

І Снігова боїться королева.(Сильно висунути язик вперед, напружити корінь язика, подихати)

БЕГЕМОТ (Інформація):-Він живе у Африці. Там дуже спекотно, і тому він майже весь час проводе у воді. А ше він може так широко відкрити рота, що й маленька дитина сховається там.

Бегемот, бегемот,

Завеликий в нього рот.

Так роззявив свого рота,

Що не вийде він з болота. (Сильно розкрити рота і закрити)

ЗЕБРА (Інформація):-Вона відрізняється від інших коней тим, що має чудові смуги: чорні і білі. Вони в неї яскраві, чарівні, фантастичні. А ще вона маскується ними від ворогів, особливо від маленької кусючої мухи Це-Це.

Гучно фуркає конячка,

Свої ніздрі роздима.

Вже набігалась, зморилась,

Хай тепер відпочива. (Поклацати язиком. Вібрувати губам: р-р-р-р-р…, розкриваючи ноздрі)

ХОМЯК (Інформація):- Хомяк відомий тим, що коли готує запаси на зиму, набиває їжу за щоки. Вони в нього дуже просторі і можуть стати такими великими, що, навіть, зі спини їх видно.

Хомка щоки надуває-

Свою їжу там ховає.

СОВА (Інформація):-Це нічний птах. Полює в сутінках, і своїми величезними очима бачить в густій темряві.

В зоопарку звірі сплять

В хатках за дверима.

Тільки Совонька вночі

Блимає очима. (Заплющити та розплющити очі кілька разів)

4. Пальчикова гімнастика. Розвиток звязного мовлення.

Логопед:-А зараз за допомогою наших пальчиків розповімо про тварин, які ще знаходяться в зоопарку.(Діти одягають на пальці відповідних тварин і розповідають про них вір, рухаючи пальцями)

1 дитина: «Крокодил»:

Величезний цей хижак,

На людей наводить жах.

Проживає в річці Ніл

Небезпечний крокодил.

2 дитина «Заєць»:

На зеленому лужку

Плигав зайчик в кожушку.

3 дитина «Жаба»:

Скаче жабка у траві

І скрекоче: «Ква-Ква-Кві».

4 дитина «Миша»:

Невеличка та сіренька

В нірці мешкає тихенько.

У ночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир.

5 дитина «Метелик»:

В мене довгий хоботок,

З квіт збираю я пилок.

Ще яскраві крильця маю,

Безтурботно я літаю.

6 дитина «Черепаха»:

Я повільно так повзу,

Бо будиночок везу.

7 дитина «Равлик»:

Равлик повзе-

Хату на собі везе.

Величезний цей хижак.

ІІІ. ПІДСУМОК

Мама:-Всі тварини потрібні на Землі. Всі вони відрізняються своїми якостями, і кожен чимось відомий.

-Сподобалося вам у зоопарку?

-А нам час повертатися додому. На нас чекає автобус. Сідайте, будь-ласка.

(Звучить пісня про автобус. Діти, сидячи в автобусі виконують рухи за задумом логопеда).

-А тепер можете погуляти на майданчику і помилуватися феєрверком.

На майдані всі зібрались,

Феєрверка дочекались.

Ой, яка вгорі краса-

Запалали небеса!

(Логопед кидає в гору штучні блискучі зірочки, а діти їх з задоволенням збирають, промовляючи: «Ах!»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку