Заняття з логоритміки для дітей старшого дошкільного віку на тему "Зимова скриня"

Про матеріал
Результати логопедичних обстежень свідчать, що серед дошкільників значно зросла кількість мовленнєвих порушень. Чи не кожна третя дитина має певні вади мовлення. І допомогти їх подолати може не лише вчитель-логопед, а й музичний керівник. Звісно, йому необхідно озброїтися підказками фахівця щодо корекційної роботи. Утім, маючи в руках потужний інструмент — музику, — він також здатен ефективно долати мовленнєві порушення вихованців.
Перегляд файлу

Мета:

  1.               Муз. керівник:
  •    розвивати вміння дітей супроводжувати музично-рухові етюди виразною мімікою;
  •    розвивати музично-рухливу творчість;
  •    розвивати координацію загальних рухів, орієнтацію у просторі, швидкість, точність і увагу, спонукати до творчої самостійності.

Логопед:

  •    розвивати  артикуляційну моторику, зв’язне мовлення, дрібну моторику м’язів рук, фонематичний слух, виразність мовлення, голос.
  1.               Муз керівник:
  •    продовжувати  вчити шикуватися один за одним, в коло, з’єднуватись в пари;
  •    формувати темпо-ритмічні відношення;
  •    удосконалювати вміння дітей виконувати рухи за вказівкою дорослого.

Логопед:

  •    продовжувати вчити відтворювати  нескладний ритмічний малюнок;
  •    формувати вміння розслабляти м’язи  тіла.
  1.               Виховувати товариські взаємини між дітьми, толерантне ставлення до ровесників, спонукати до творчої самостійності та залучати дітей до самостійності взагалі.
  1.               Вихід дітей під музику (утворення кола)

Психогімнастика з елементами масажу (музичний супровід)

Добрий ранок

Посміхнись скоріше

І сьогодні цілий день

Буде веселіше

Розітремо ручки,

Носик і щічки

Будемо вродливі,

Як весняні квіти.

Розітремо долоні

Сильніше, сильніше,

А тепер поплескаємо

Дужче, сміливіше –

Вушка потремо,

Здорові будемо,

Посміхнемось знову

Будьмо всі здорові!

(повертаються один до одного)

(розводять руки в сторони)

 

      (плескають)

 

      (рухи за текстом)

 

(поступово піднімають руки в гору)

(«ліхтарики»)

 

     (рухи за текстом)

 

     (рухи за текстом)

 

     (рухи за текстом)

(посміхаються і

розводять руки в сторони)

 

  1.               Дихальна гімнастика «Дми на сніжинки»

Логопед: -  Ой, а що це у нас тут за намет?

 Подмухаємо на нього, бо він засніжений і подивимося, що ж там?

  1.               Сюрпризний момент

Логопед:

 -  Так це ж скриня!

  •    А тут і лист для нас. Почитаємо його (звучить музична листівка)

 

Текст листівки

Любі діти! Я Зима-Чарівниця залишила вам цю скриню. У ній сюрприз для вас. Але відчинити ви її зможете, коли виконаєте мої завдання.

  1.               Інсценізація української народної пісні «Два півники»

Логопед:

 - Перше завдання від Зими – музична Нота.

Зима хоче, щоб ми заспівали пісню.

Станьте в коло, візьміть собі потрібні маски і відповідні музичні інструменти.

Голосові вправи: діти імітують голоси тварин, які  є персонажами пісеньки.

Логопед:

  •                   Покажіть мені, будь ласка, як ці тварини і птахи голос подають?
  •                   Як голос півники наші подають?
  •                   Як курочки?
  •                   А коза з цапом?
  •                   А козенята маленькі?
  •                   А вовчок – сірячок?

Логопед:

  •                   Приготуйте долоньки і промовляйте за мною:

За – за – за – ось іде коза.

Ап – ап – ап – а за нею цап.

Тко – тко – тко -  з ними козенятко.

Логопед:

  •                   Скажіть, діти, ці тварини родичі?
  •                   Хто мама? (Коза)
  •                   Хто тато? (Цап)
  •                   Хто дитина? (Козенятко)
  1.               Загально розвиваючі вправи (вправи з предметами: з обручами та хустками)

Логопед:-Наступне завдання від Зими.

Комплекс з обручами:

  1.               Ходьба по колу з кермом;
  2.               З’єднання в пари, обручі скласти і тягнути один на одного;
  3.               Одягнути на себе обруч: повороти вправо-вліво, хитатися вправо-вліво;
  4.               Котити обруч по підлозі;
  5.               Ходьба по обручу, стрибки всередині на місті та навколо себе;
  6.               Тунель.

Комплекс з хустками:

  1.               Ходьба по колу,  змахи вгору – вниз;
  2.               З’їзджання в пари, передавання хустки один одному;
  3.               Легкий біг з хусткою;
  4.               Повзання між ногами дорослого.

 

  1.               Театр пальчиків та язика (на подушках)

Логопед:-А ось ще таке завдання нам приготувала Зима.

 

«Рибка плавала в ставку»

Рух чи статичне положення

Текст промовляє дорослий

Рук

Губ і язика

Рибка плавала в ставку,

Хвостиком виляла

Руки зігнути в ліктях і виконувати хвилеподібні рухи

Артикуляційна вправа «Гойдалка»

Корм ковтала на ходу, ротик відкривала

Вказівний, середній, безіменний пальці та мізинець правої руки з’єднати, потім присувати їх до великого пальця

Округлити губи, як при вимові звуку [О], закрити рот.

Жабка поруч пропливала, щічки надувала

Руки зігнути в ліктях і виконувати хвилеподібні рухи

Почергово надувати щоки.

Ніжкою дригала

Вліво і вправо

З’єднати долоні, права внизу, ліва зверху. Розводити пальці в сторони, потім з’єднати (4 рази)

Артикуляційна вправа «Годинник»

Втоми не знала

Поміняти положення рук. Повторити рухи.

Артикуляційна вправа

«Годинник»

 

  1. Розвиток дрібної моторики:

Логопед: -  А ось і останнє завдання від Зими.

Зарядку для всього тіла ми зробили, для язика і губ зробили. А тепер зробимо зарядку для пальчиків.

Гра «Про праву і ліву руку»

Подивіться всі на ручки:

Права, ліва!

У долоньки можуть бити –

Права, ліва!

Вони можуть ніс закрити –

Права, ліва!

Долонькою можуть рот прикрити - 

Права, ліва!

Дорогу можуть показати - 

Права, ліва!

А якщо щось зашумить

Вушка захистять мені –

Права, ліва!

З руками завжди я дружу,

 З правою і з лівою!

Бо можуть лагідними бути

Права і ліва!

Обіймуть, дружньо пригорнуть –

Права і ліва!

Казка «Курочка Ряба»

Логопед: - Де тільки не побували наші допитливі пальчики, що тільки вони не бачили. Багато пізнали за цей час та багато чому навчилося. Навіть, показувати живі картинки до знайомих казок, перетворюючи їх в справжні вистави. Пригадаємо одну всім знайому казку «Курочка Ряба» і спробуємо її  розповісти та показати за допомогою пальчиків.

Жили – були Дід                   («вуса»)

Та Баба                                   («хустка»)

І була у них курочка Ряба    («курочка»)

Знесла курочка яєчко           (з’єднати пальці обох рук,

Та не просте, а золоте          починаючи з мізинця в «яйце»)

Дід («вуса») бив, бив           (постукати кулачком по кулачку)

Не розбив                              (розвести руки)

Баба («хустка») била, била (постукати кулачком по кулачку)

Не розбила                             (розвести руки)

Мишка бігла                          («мишка»)

Хвостиком махнула              (рух вказівним пальцем)

Яєчко упало і розбилось       («упустити» розслаблені руки на коліна)

Дід («вуса») плаче                (закрити обличчя руками до очей, брови нахмурити)

Баба («хустка»)плаче           (аналогічно)

А курочка кудахче                 («курочка»)

Не плач, діду,                            (з’єднати пальці обох рук,

Не плач, бабо,                           починаючи з мізинця в «яйце»)

Я знесу вам яєчко

Не золоте, а просте.

  1. Рухлива гра «В сніжки»

Логопед: - Ви чуєте, нас кличе скринька до себе (звук металофону)

  •         Ой, вона відкрилась.
  •         А ось і сюрприз (дістає сніжки)
  •         Що це, діти? (Сніжки)
  •         А що з ними можна робити? (Грати)
  •         Зима передала нам сніжки, щоб ми повеселились і пограли з ними.
  •         Станьте в коло і пограємо разом.

І

Сніжки граємо охоче

Граємо хто з ким захоче

А морозець он який

Грає з нами залюбки.

 

уявлені сніжки в руках

поворот вправо-рівно-поворот вліво

руки навхрест до плечей, хитаються

перемикаються з ноги на ногу

Приспів:

Тук, тук, не зівай

Ти від сніжки не тікай

Тук, тук, постривай.

Сміливіше наступай!

 

кулачок об кулачок, тупаєм грозим

 

кулачок об кулачок

(логопед кидає сніжки – діти розбігаються по залу і збирають їх)

ІІ

Ми додолу покладемо,

Сніжки легкі і пухкі.

Та й побігаєм навколо,

Як сніжиночки малі.

 

Приспів:

(Логопед кидає сніжки  - діти розбігаються по залу і збирають їх)

Логопед: - Сподобалось вам грати зі сніжками?

  •    Який гарний сюрприз від Зими.
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку