Заняття з розвитку зв’язного мовлення з музично-ритмічними елементами для дітей старшого дошкільного віку на тему «З Україною в серці»
Вчитель-логопед: Світонь Н.О.
Мета:
Матеріал та обладнання:
-з прапорцями синьо-жовтими (по 2 шт. на кожну дитину)
-з вінками (для всіх дівчат)
-з калиною(для всіх хлопців)
-з вазою і пшеницею (1шт.)
-з рушниками (на кожну пару дітей 1 шт.)
-зі стрічками (по 2 шт. на кожну дитину синя і жовта )
9. Коровай-муляж з рушником та столик для нього і стілець для дівчинки, яка його буде виносити
10. Бочка іграшкова з синьо-жовтими повітряними кульками
11.Сині та жовті стрічки на кожну дитину
12. Магнітофон
13. Книга для дитячих фотографій
14. Призи дітям – шоколадки з українсько тематикою.
15. Полотна для таночка «Дивна квітка» (на 2шт. синіх – 1шт.жовта)
16. Всі діти одягнені в українські костюми.
Хід заняття:
Логопед: -Діти, привітаємося.
Діти:
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо у одному краю!
Логопед:
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори й полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна
Найрідніша нам усім-
То є наша Батьківщина!
Логопед:-Діти, а скажіть як називається наша Батьківщина? (Україна)
Якщо ми живемо з вами на Україні, то який ми з вами народ? (український народ, українці)
Логопед:
Ще малий, але ж сміливець-
Сам біжить у гай.
Ти, мій хлопче, українець!
Те запам’ятай!
Ще мала, а по барвінок
Вже ходила в гай.
Ти, дівчатко, українка!
Тож не забувай!
Логопед:-З давніх давен нашу країну прославляли поети, які складали про неї вірші. А чи хотіли б ви хоча б ненадовго побути поетами?
Діти: -Так.
Логопед:-Спробуємо з вами побути поетами і скласти вірші про символи, обереги та багатство України.
Логопед:-Подивіться, от декілька важливих для України предметів. Назвіть їх, будь ласка ( прапор, вінок, калина, пшениця, рушник).
Логопед:-А ми з вами незвичайні поети, тому що будемо складати незвичайні неримовані вірші за відповідною схемою, яка вам вже знайома.
Логопед:- Як називаються такі вірші?
Діти:-Синквейн.
Логопед:-А допоможе нам складати синквейни гра «Карусель». Ось наша Карусель. Станьте туди, де вам подобається. (Перша дитина вибирає український предмет).
ПРАПОР
Логопед:
Синьо-жовтий прапор має:
Синє небо, жовте жито;
Прапор свій оберігаєм
Він святиня-знають діти!
Логопед:
Один, два, три-біжи!
Один, два, три-замри!
(Гра «Карусель» - в середині прапор на маленькому стільці. Діти бігають навколо круга. На слово «замри» зупиняються біля символів і придумують слова-ознаки, слова-дії про предмет, тобто готуються до складання синквейну)
Логопед:-Сідайте на подушки по колу. Ілля, склади синквейн про прапор. (Дитина складає синквейн за допомогою таблиці-див. методику складання синквейну в інтернет ресурсах)
Логопед:-Поплескаємо поету.
Логопед:-А тепер вшануємо наш прапор таночком. Візьміть прапорці. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).
Танок з прапорцями.
Логопед:-Покладіть прапорці. А тепер всі разом знову на «Карусель». (Наступна дитина вибирає український предмет).
ВІНОК
Логопед:
У віночку нашім
Різнобарвні квіти-
Символ України
І дарунок літа.
Логопед:
Один, два, три-біжи!
Один, два, три-замри!
(Гра «Карусель» - в середині вінок на маленькому стільці)
Логопед:-Сідайте на подушки по колу.
(Дитина, яка вибрала вінок, складає про нього синквейн).
1.Вінок
2.Красивий, квітчастий (яскравий, різнокольоровий)
3.Прикрашає,уквітчує,оберігає
4.Дівчата люблять носити вінки.
5.Краса! (Символ України)
Логопед:- Поплескаємо поету.
Логопед:-А тепер вшануємо вінок таночком. Дівчата, візьміть вінки. (Дівчата танцюють короткий таночок під музичний супровід).
Танок з вінками.
Логопед:-Покладіть вінки, дівчатка. І знову всі на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).
РУШНИК
Логопед:
З дитинства пам’ятаю рушники,
Що так любовно їх творила мати.
По-українські хата на свята
Сіяла вишитими рушниками.
Логопед:
Один, два, три-біжи!
Один, два, три-замри!
(Гра «Карусель» - в середині рушник на маленькому стільці)
Логопед:-Сідайте на подушки по колу (Дитина, яка вибрала рушник, складає про нього синквейн).
1.Рушник
2.Красивий, вишитий
3.Витирає, прикрашає, запрошує
4.На рушнику подають коровай.
5.Весілля (Родина)
Логопед:- Поплескаємо поету.
Логопед:-А тепер вшануємо рушник таночком. Візьміть всі рушники. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).
Танок з рушниками.
Логопед:-Покладіть рушники. І знову разом на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).
КАЛИНА
Логопед:
Беріть калину-червоні корали.
Ці кетяги небо і сонце ввібрали.
Напоїть матуся калиновим чаєм,
Недугу ураз, як рукою знімає.
Логопед:
Один, два, три-біжи!
Один, два, три-замри!
(Гра «Карусель» - в середині калина на маленькому стільці)
Логопед:-Сідайте на подушки по колу. (Дитина, яка вибрала калину, складає про неї синквейн).
1.Калина
2.Красива, червона (цілюща, розкішна)
3.Росте, квітне, лікує (цвіте)
4.Калина нам дає здоров’я.
5.Здоров’я (Краса України)
Логопед:- Поплескаємо поету.
Логопед:-А тепер вшануємо калину таночком. Хлопчики, візьміть всі калину. (Хлопчики танцюють короткий таночок під музичний супровід).
Танок з калиною.
Логопед:-Покладіть калину. І знову всі на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).
ПШЕНИЦЯ
Логопед:
Колоситься пшениця та жито,
Квітують поля край села,
Так серцю приємно та любо,
Дивитись на рідні поля.
Логопед:
Один, два, три-біжи!
Один, два, три-замри!
(Гра «Карусель» - в середині ваза з пшеницею на маленькому стільці)
Логопед:-Сідайте на подушки по колу (Дитина, яка вибрала пшеницю, складає про неї синквейн).
1.Пшениця
2.Золота, гарна
3.Росте, , дозріває, колоситься
4.У полі колоситься пшениця.
5.Багатство України (Життя)
Логопед:- Поплескаємо поету.
Логопед:-А тепер вшануємо пшеницю таночком. Візьміть вазу з пшеницею і поставте по середині зали. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).
Танок з пшеницею.
Логопед:-Які гарні поети! Ви дуже багато знаєте про свою країну. Я вірю, що в майбутньому ви станете справжніми українцями і прославите нашу країну. А розкажіть про себе і свої мрії.
(Діти сідають на стільці і по-черзі розповідають про себе по фотографії, складаючи за схемою синквейн).
Логопед:-А ці фотографії і ваші вірші ми зберемо у цю книгу і коли ви виростите, подивимося, чи здійсняться ваші мрії.
Логопед:-А тепер ми з вами розповімо синквейн про Україну, який ми разом склали. Візьміть стрічки. Станьте один за одним в колону. Розійдіться сходинками. (Поки діти розповідають синквейн з рухами про Україну, дорослі готують полотна на танок «Дивна квітка»).
Логопед:-Покладіть стрічки. (Діти готуються на танок «Дивна квітка». Дівчинці дають коровай-муляж).
Логопед:
Коли чую пісню про країну-
Радіє серце і душа дзвенить.
Нехай ця пісня аж до неба лине
Моя любов до тебе в ній звучить.
Зорями осяяна, сонечком зігріта.
Ти – найкраща в світі і єдина.
У лісів мережеві і озер намисті-
Дивна квітка – Україна!
Танок ««Дивна квітка» (пісня Антоніни Матвієнко «Дивна квітка»)
(Дівчинка в кінці таночка виносить коровай. Діти беруть з бочки повітряні кульки, махають ними і вклоняються ).
Підсумок
Логопед:-Діти, я вам дуже вдячна. Ви сьогодні були справжніми поетами і складали вірші, які як називаються?
Діти:- Синквейн.
Логопед:-А що вам сподобалось найбільше сьогодні?
Логопед:-Ви молодці і отримуєте солодкі подарунки-цукерки з українською символікою.