Заняття з розвитку зв’язного мовлення з музично-ритмічними елементами для дітей старшого дошкільного віку на тему «З Україною в серці»

Про матеріал
Однією з новітніх технологій, яку все активніше починають впроваджувати в навчально-корекційний процес є Синквейн. Синквейн розвиває вищі психічні функції дітей: уяву, мислення, пам’ять, мовлення, а також сприяє розвитку творчих здібностей дитини. В логопедичній практиці, крім навчального навантаження, складання синквейна може бути використано для визначення рівня засвоєння вивченого. Синквейн є ефективним прийомом для розвитку та корекції мовлення дітей дошкільного віку.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку зв’язного мовлення з музично-ритмічними елементами для дітей старшого дошкільного віку на тему «З Україною в серці»

                                                                               Вчитель-логопед: Світонь Н.О.

Мета:

  1. Корекційно-розвивальна: Розвивати музично-ритмічні рухи, відчуття ритму, зв’язне мовлення, дрібну та загальну моторику, координацію рухів, орієнтування в просторі, пізнавальний інтерес до традицій та символів України.
  2. Корекційно-навчальна: Уточнити, активізувати, розширити словник дітей за лексичною темою «Україна-рідний край». Удосконалювати навички складання синквейну, уміння узагальнювати власне відношення до певного предмета. Продовжувати відпрацьовувати знання дітей про частини мовлення (іменник, прикметник, дієслово) на рівні «слова-предмета (живий-неживий), «слова-ознаки», «слова-дії». Висловлювати свою думку про предмет у вигляді речення, правильно узгоджувати слова в реченні.
  3. Виховна: Виховувати патріотизм, любов та шанобливе ставлення до Батьківщини, вміння взаємодіяти.

 

Матеріал та обладнання:

  1. Предмети: прапор, вінок, ваза з пшеницею, рушник, калина  та столик для них
  2. Схема для складання синквейну, розташована на мольберті
  3. Дидактична гра «Карусель»(великий чорний круг із тканини, який лежить на підлозі і, на якому розташовані символи до слів-предметів-одна рисочка, слів-ознак-хвиляста лінія і слів- дій-дві рисочки, в середині круга стоїть маленький стілець для предметів)
  4. Подушки, розташовані по колу Каруселі
  5. Вказівка
  6. Фотографії з зображенням дітей (ким вони мріють стати в майбутньому)
  7. Мольберт для фотографій та столик для предметів
  8. Столики з предметами – 6шт.:

-з прапорцями синьо-жовтими (по 2 шт. на кожну дитину)

-з вінками (для всіх дівчат)

-з калиною(для всіх хлопців)

-з вазою і пшеницею (1шт.)

-з рушниками (на кожну пару дітей 1 шт.)

-зі стрічками (по 2 шт. на кожну дитину синя і жовта )

     9. Коровай-муляж з рушником та столик для нього і стілець для дівчинки,  яка його буде виносити

     10. Бочка іграшкова з синьо-жовтими повітряними кульками                    

     11.Сині та жовті стрічки на кожну дитину

     12. Магнітофон

     13. Книга для дитячих фотографій

     14. Призи дітям – шоколадки з українсько тематикою.

     15. Полотна для таночка «Дивна квітка» (на 2шт. синіх – 1шт.жовта)

     16. Всі діти одягнені в українські костюми.

Хід заняття:

  1. Організаційний момент (Пальчикова вправа «Доброго ранку»)

Логопед: -Діти, привітаємося.

Діти:

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, маленькі дубки

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо живемо у одному краю!

Логопед:

Різні в світі є країни,

Різні люди є у світі,

Різні гори й полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна

Найрідніша нам усім-

То є наша Батьківщина!

Логопед:-Діти, а скажіть як називається наша Батьківщина? (Україна)

Якщо ми живемо з вами на Україні, то який ми з вами народ? (український народ, українці)

Логопед:

Ще малий, але ж сміливець-

Сам біжить у гай.

Ти, мій хлопче, українець!

Те запамятай!

Ще мала, а по барвінок

Вже ходила в гай.

Ти, дівчатко, українка!

Тож не забувай!

Логопед:-З давніх давен нашу країну прославляли поети, які складали про неї вірші. А чи хотіли б ви хоча б ненадовго побути поетами?

Діти: -Так.

Логопед:-Спробуємо з вами побути поетами і скласти вірші про символи, обереги та багатство України.

Логопед:-Подивіться, от декілька важливих для України предметів. Назвіть їх, будь ласка ( прапор, вінок, калина, пшениця, рушник).

Логопед:-А ми з вами незвичайні поети, тому що будемо складати незвичайні неримовані вірші за відповідною схемою, яка вам вже знайома.

Логопед:- Як називаються такі вірші?

Діти:-Синквейн.

Логопед:-А допоможе нам складати синквейни  гра «Карусель». Ось наша Карусель. Станьте туди, де вам подобається. (Перша дитина вибирає український предмет).

 

ПРАПОР

          Логопед:

          Синьо-жовтий прапор має:

          Синє небо, жовте жито;

          Прапор свій оберігаєм

          Він святиня-знають діти!

          Логопед:

          Один, два, три-біжи!

          Один, два, три-замри!

 (Гра «Карусель» - в середині прапор на маленькому стільці. Діти  бігають навколо круга. На слово «замри» зупиняються біля символів і придумують слова-ознаки, слова-дії про предмет, тобто готуються до складання синквейну)

Логопед:-Сідайте на подушки по колу. Ілля, склади синквейн про             прапор. (Дитина складає синквейн за допомогою таблиці-див. методику складання синквейну в інтернет ресурсах)

  1. Прапор
  2. Синьо-жовтий, український (урочистий, державний)
  3. Стоїть, висить, майорить (символізує)
  4. Прапор майорить на вітру.
  5. Символ України.

Логопед:-Поплескаємо поету.

Логопед:-А тепер вшануємо наш прапор таночком. Візьміть прапорці. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).

Танок з прапорцями.

Логопед:-Покладіть прапорці. А тепер всі разом знову на «Карусель». (Наступна дитина вибирає український предмет).

 

ВІНОК

          Логопед:

У віночку нашім

Різнобарвні квіти-

Символ України

І дарунок літа.

          Логопед:

          Один, два, три-біжи!

          Один, два, три-замри!

          (Гра «Карусель» - в середині вінок на маленькому стільці)

Логопед:-Сідайте на подушки по колу.

 (Дитина, яка вибрала вінок, складає про нього синквейн).

1.Вінок

2.Красивий, квітчастий (яскравий, різнокольоровий)

3.Прикрашає,уквітчує,оберігає

4.Дівчата люблять носити вінки.

5.Краса! (Символ України)

Логопед:- Поплескаємо поету.

Логопед:-А тепер вшануємо вінок таночком. Дівчата, візьміть вінки. (Дівчата танцюють короткий таночок під музичний супровід).

Танок з вінками.

Логопед:-Покладіть вінки, дівчатка. І знову всі на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).

РУШНИК

Логопед:

З дитинства памятаю рушники,

Що так любовно їх творила мати.

По-українські хата на свята

Сіяла вишитими рушниками.

Логопед:

          Один, два, три-біжи!

          Один, два, три-замри!

 (Гра «Карусель» - в середині рушник на маленькому стільці)

Логопед:-Сідайте на подушки по колу (Дитина, яка вибрала рушник,          складає про нього синквейн).

1.Рушник

2.Красивий, вишитий

3.Витирає, прикрашає, запрошує

4.На рушнику подають коровай.

5.Весілля (Родина)

Логопед:- Поплескаємо поету.

 Логопед:-А тепер вшануємо рушник таночком. Візьміть всі рушники. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).

          Танок з рушниками.

Логопед:-Покладіть рушники. І знову разом на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).

 

КАЛИНА

          Логопед:

          Беріть калину-червоні корали.

          Ці кетяги небо і сонце ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм,

 

Недугу ураз, як рукою знімає.

Логопед:

          Один, два, три-біжи!

          Один, два, три-замри!

          (Гра «Карусель» - в середині калина на маленькому стільці)

Логопед:-Сідайте на подушки по колу. (Дитина, яка вибрала калину,          складає про неї синквейн).

1.Калина

2.Красива, червона (цілюща, розкішна)

3.Росте, квітне, лікує (цвіте)

4.Калина нам дає здоровя.

5.Здоровя (Краса України)

Логопед:- Поплескаємо поету.

Логопед:-А тепер вшануємо калину таночком. Хлопчики, візьміть всі калину. (Хлопчики танцюють короткий таночок під музичний супровід).

Танок з калиною.

Логопед:-Покладіть калину. І знову всі на Карусель. (Наступна дитина вибирає предмет).

 

ПШЕНИЦЯ

  Логопед:

  Колоситься пшениця та жито,

  Квітують поля край села,

  Так серцю приємно та любо,

          Дивитись на рідні поля.

          Логопед:

          Один, два, три-біжи!

          Один, два, три-замри!

(Гра «Карусель» - в середині ваза з пшеницею на маленькому стільці)

Логопед:-Сідайте на подушки по колу (Дитина, яка вибрала пшеницю,          складає про неї синквейн).

1.Пшениця

2.Золота, гарна

3.Росте, , дозріває, колоситься

4.У полі колоситься пшениця.

5.Багатство України (Життя)

Логопед:- Поплескаємо поету.

 Логопед:-А тепер вшануємо пшеницю таночком. Візьміть вазу з пшеницею і поставте по середині зали. (Діти танцюють короткий таночок під музичний супровід).

          Танок з пшеницею.

Логопед:-Які гарні поети! Ви дуже багато знаєте про свою країну. Я вірю, що в майбутньому ви станете справжніми українцями і прославите нашу країну. А розкажіть про себе і свої мрії.

(Діти сідають на стільці і по-черзі розповідають про себе по фотографії, складаючи за схемою синквейн).

Логопед:-А ці фотографії і ваші вірші ми зберемо у цю книгу і коли ви виростите, подивимося, чи здійсняться ваші мрії.

Логопед:-А тепер ми з вами розповімо синквейн про Україну, який ми разом склали. Візьміть стрічки. Станьте один за одним в колону. Розійдіться сходинками. (Поки діти розповідають синквейн з рухами про Україну, дорослі готують полотна на танок «Дивна квітка»).

Логопед:-Покладіть стрічки. (Діти готуються на танок «Дивна квітка». Дівчинці дають коровай-муляж).

Логопед:

Коли чую пісню про країну-

Радіє серце і душа дзвенить.

Нехай ця пісня аж до неба лине

Моя любов до тебе в ній звучить.

Зорями осяяна, сонечком зігріта.

Ти – найкраща в світі і єдина.

У лісів мережеві і озер намисті-

Дивна квітка – Україна!

Танок ««Дивна квітка» (пісня Антоніни Матвієнко «Дивна квітка»)

(Дівчинка в кінці таночка виносить коровай. Діти беруть з бочки повітряні кульки, махають ними і вклоняються ).

Підсумок

Логопед:-Діти, я вам дуже вдячна. Ви сьогодні були справжніми поетами і складали вірші, які як називаються?

Діти:- Синквейн.

Логопед:-А що вам сподобалось найбільше сьогодні?

Логопед:-Ви молодці і отримуєте солодкі подарунки-цукерки з українською символікою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку