Заняття-гра " Подорож краплинки" проводилося під час проведення "Кольорового тижня". Під час заняття діти пригадували все що знають про воду, переглядали відео про подорож краплинки, відгадували загадки, розповідали вірші та пісеньки про воду. В кінці заняття малювали як подорожувала краплинка.
Подорож краплинки
Мета: продовжити знайомити дітей з кругообігом води в природі. Формувати розуміння того, що вода рухається по колу. Збагатити знання дітей про властивості води, шляхи потрапляння до людини та водозбереження. Закріпити знання про значення води для рослинного та тваринного світу. Спонукати дітей проводити досліди з водою, називати прислів’я про воду та різні властивості води. Продовжувати знайомити дітей із звуками природи. Розвивати мислення, зв’язне мовлення. Виховувати любов до природи.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вчитель звертає увагу дітей на синичку та краплинку, які сперечаються.
- Синичко і краплинко, доброго дня! (Діти вітаються). Про що ви сперечаєтесь?
Синичка. Я розповідала краплинці, що я дуже потрібна людям та природі. Я знищую гусінь та шкідливих комах, а ще гарно співаю, мене люди оберігають та цінують.
Краплинка. Я теж розповідаю синичці, що потрібна всім і також буваю різною, маю свою пісеньку та мене всі оберігають . А синичка цьому не вірить.
- Заспокойся, краплинко , зараз наші дітки розкажуть все, що знають про водичку.
( Розказують діти про воду, відгадують загадки, розповідають вірші).
- Діти скажіть, а де ми з вами можемо зустріти водичку? (Відповіді дітей)
Зараз я вам пропоную послухати пісеньку водички. (Діти прослуховують аудіозапис та розповідають, що вони почули).
- Всьому живому потрібна вода, а особливо людині. Чому людина не
може без води? (Відповіді дітей)
Давайте подивимося, яка вода тече з крана?
– Яка вода в крані? Чиста, прозора, смачна.
– Вода в крані звідки береться?
З річки вода потрапляє в водоочисні споруди. Тут вода обробляється
спеціальними розчинами, очищається від піску, бруду, різних мікробів,фільтрується і стає зовсім чистою. Потім чисту воду насоси качають в підземні трубопроводи.
Інженери – трубопровідники збудували довгий шлях до кожного будинку, дитячого садка, магазину, лікарні, школи. Вода тече по трубах до самих верхніх поверхів, щоб люди могли користуватися нею. Ось який довгий шлях вона проходить, поки дійде до нас. Тому дуже дбайливо треба ставитися до води. Всім потрібна чиста вода.
Дослід №1
Припущення: Воду можна очистити за допомогою фільтру.
Хід досліду
Дітям пропонується розглянути брудну воду та різні фільтри (з паперу,
вати, тканини). Брудна вода пропускається через фільтри і діти роблять
висновок. Якою стала вода? Де залишився бруд? Який фільтр краще очищає воду?
– Як потрібно берегти воду?
А ще водичка може бути дуже різною. Давайте про це розкажемо синичці.
Дослід № 2
Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду
Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?
Дидактична гра «Скажи яка?» (дітям пропонується підібрати різні властивості води: гаряча, холодна, кисла, прозора і т. д.)
- Отже, синичко, ти зрозуміла, що вода теж потрібна?
Синичка. Це я зрозуміла, але я ще можу подорожувати і бачити дуже багато цікавого.
Краплинка. Я теж подорожую і бачу багато цікавого.
Синичка. Я подорожую бо маю крила і вмію літати, а в тебе крил немає.
Краплинка. Моя подорож називається кругообіг води в природі. І як вона відбувається я вам зараз покажу.
Перегляд з дітьми відео «Подорож краплинки».
( Можна знайти за цим посиланням https://www.youtube.com/watch?v=pAmoR2rL4Wo, https://www.youtube.com/watch?v=4C71xHLXQmQ ,
https://www.youtube.com/watch?v=ZnwLJLctDjE )
- А зараз давайте разом пригадаємо, де ж подорожувала краплинка.
Вчитель разом з дітьми, промовляючи вірш, пригадують як подорожувала краплинка та викладають на стенді.
Непосидливій краплинці
любо плинути у річці,
поспівати у струмочку,
відпочити у ставочку.
А як сонечко пришкварить,
непосида небом марить,
щоб з хмаринкою за вітром
мандрувати понад світом.
Та не зовсім все так сталось,
як омріялось-гадалось:
за сосну перечепилась
і з дощем униз пролилась.
— Дощик, дощик! — раді діти. —
Нам полив дерева, квіти!
І з хмариночки водичку
повернув у нашу річку.
Вчитель звертає увагу на те, що вийшло коло та закріплюється назва «кругообіг води в природі».
- Дякуємо тобі краплинко, а тепер разом з синичкою пограйте з нами.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми як зайчики маленькі
Пострибали на лужку
І як пташечки гарненькі
Політали по кружку
І до сонця рученята
Тягнуть, тягнуть
Всі малята
Раптом хмарка наступила
Дощиком нас пригостила:
Кап – кап – кап – кап – кап!
Крапелька до крапельки
Кап – кап – кап – кап
Ой, багато крапельок.
Гарно ми з вами відпочили. А тепер давайте розкажемо краплинці, які приказки про воду ми знаємо, а синичка теж послухає. (Діти розповідають прислів’я та міркують над їх змістом)
Без води й борщу не звариш.
Де вода, там і верба.
Без води і не туди, і не сюди.
Синичка. Дякую тобі, краплинко, і вам дітки. Я сьогодні дізналась дуже багато цікавого і хочу, щоб краплинка розповіла про себе моїм друзям. Тож нам треба вирушати в дорогу. А ви зробіть будь ласка картини кругообігу води в природі для своїх друзів та рідних. До побачення.
Діти виконують практичну роботу , малюють кругообіг води в природі.
Після виконання проводиться підсумок
- Хто сьогодні був у нас в гостях?
- Про що сперечались синичка та краплинка?
- Кому потрібна вода?
- Де подорожує краплинка?
- Як називається її подорож?
- Хто сьогодні гарно працював?