Заняття гуртка "Лідер" Типи лідерів. Класифікація лідерів за теорією Едварда де Боно.

Про матеріал

Ознайомлення з теоретичними основами та класифікацією лідерів. Іноді діти мають невпевненість щодо своїх лідерських можливостей.Теорія відомого вченого в сфері критичного мислення Едварда де Боно показує багатогранність лідерських здібностей, які у тій чи іншій мірі є у кожного. Знання запропонованої класифікації лідерів надасть можливість педагогам у створенні "ситуації успіху" для дітей ,що виявляють лідерську обдарованість, а учням краще зрозуміти свою ефективність у суспільній роботі та допоможе більш ефективно самореалізуватися у соціумі.

Перегляд файлу

 

КОМУНАЛЬНИЙ  ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

 МЕТАЛУРГІЙНОГО РАЙОНУ»

Дніпропетровська область

 

Методична розробка заняття у клубі «Лідер»

з авторської програми для лідерів учнівського самоврядування

«Мистецтво вести за собою»

 (з елементами тренінгу).

 

 

«Типи лідерів. Класифікація лідерів за теорією Едварда де Боно»

 

 

 

 

Підготувала:

Кружко Тетяна Володимирівна

 керівник клубу «Лідер».

 

 

м. Кривий Ріг

2018 р.

 

Розробка заняття

з авторської програми для лідерів учнівського самоврядування

 «Мистецтво вести за собою»

у клубі «Лідер» (з елементами тренінгу).

 

Тема:  Типи лідерів. Класифікація лідерів за теорією Едварда де Боно.

Мета:  Ознайомлення з теоретичними основами та класифікацією лідерів;

Завдання:

-  навчити використовувати моделі мислення як інструмент ефективної творчої діяльності;

 - освоїти метод Е. де Боно для подолання неадекватності, плутанини і зайвої емоційності в процесі мислення;

 - навчити бачити проблему в різноманітті підходів, бути гнучким і успішним в спробі використовувати  шість капелюхів мислення.

Обладнання: шість капелюхів різного кольору або звичайних капелюхів, на яких пов’язані хустки червоного, жовтого, чорного, зеленого, білого і синього кольору,маркери, папір формату А-3.

Учасники: вихованці гуртка «Лідер» (основний рівень).

Тривалість: 1 година 45 хвилин

Види роботи

Орієнтовна тривалість,хв.

1

Привітання.

Вправа «Це чудово!»

5 хв.

2

Презентація  «Класифікація типів лідерів».

7 хв.

3

 Інформація «Шість капелюхів мислення»

10 хв.

4

Інсценування «Притча про старого майстра»

5 хв.

5

Робота в групах «Шляхи подолання проблеми» (додаток 1)

25 хв.

6

Презентація напрацювань «Шляхи подолання проблеми.

25 хв.

7

Вправа «Капелюх проблем»

25 хв.

8

Підведення підсумків. Вправа «Коло ставлення»

10 хв.

 

Хід проведення.

1. Вправа «Ніхто не знає… » (5 хв.)

Мета: активізувати увагу вихованців.

Кожен учасник групи має представитися (прізвище, ім’я, школа) і починаючи з фрази «Ніхто не знає що я….» (коротко розповісти про свої досягнення) , після цього вся група відповідає разом «Це – чудово!»

2. Інформаційне повідомлення «Класифікація типів лідерів» .

                     Лідерство – це життєва позиція. Вона притаманна людям, які здатні добивтись успіху та  керувати власним часом. Лідер постійно займається саморозвитком, втілює в життя свої ідеї, організовує роботу інших людей. Існують різні класифікації типів лідерства, сьогодні розглянемо деякі  них.  

Багато вчених вивчали і продовжують вивчати феномен лідерства.  Створювались цілі системи та різні теорії. Так наприклад Уманський  Лев  Ілліч.
(1921—1983) — психолог, спеціаліст у сфері соціальної та педагогічної  психології. Написав  навчальний посібник : «Психологія організаторської діяльності школярів».

 Виокремлює 6 типів ( ролей) лідера. Це :

  •                    лідер-организатор (виконує функцію групової інтеграции);
  •                    лідер - іниціатор  (головний у вирішенні нових проблем, висуває ідеї);
  •                    лідер-генератор емоційного настрою (домінує у формуванні настрою групи);
  •                    лідер-ерудит (відрізняється великою кількістю знань);
  •                    лідер-еталон (є центром емоційного магнетизму відповідає ролі "зірки", служить зразком, ідеалом);
  •                    лідер-майстер, (обізнаний у певному виді діяльності).

Є ще дуже цікава і більш детальна класифікація іншого відомого вченого - Едварда де Боно. Эдвард Чарльз Фрэнсис Публіус де Боно народився у 1933 році на Мальті. Письменник,психолог та провідний діяч світу у сфері креативного мислення. Працював у 45 країнах світу. Розробив теорію ефективного мислення дітей та дорослих. Викладає мислення як науку. Автор відомого методу “шести капелюхів про який ми поговоримо сьогодні пізніше. В різні часи Эдвард де Боно працював у в Оксфорді, Кембріджі, Университеті Лондона та Гарварді.

  • Лідер - Ведучий за собою - приймають рішення самостійно під особисту відповідальність, лідерство їх звичний стан, якості лідера має, як правило, з народження, здатен виконати будь яку лідерську роль;
  • Лідер - Організатор  - найкраще керує невеликими групами, мають талант  практичної реалізації ідей;
  • Лідер-Виконавець  - раціональний тип лідера, вирізняється активною

     діяльністю, надихає команду особистим прикладом;

  • Лідер-Дипломат  -  найкраще вміє домовлятись, легко встановлюють контакти з будь-ким;
  • Лідер – Генератор ідей  легко орієнтуються на нові завдання, сприяють впровадженню креативних ідей;
  • Лідер-Синтезатор – найкраще виокремлює головне , вміє знаходити нестандартні рішення;
  • Лідери – роз’яснювачі  вміє пояснити найскладніші завдання:
  •   Лідери-реактори – мають розумну,активну та критичну реакцію на ідеї інших;
  • Лідери – Комунікатори – висока комунікабельність, вміють  слухати людей;
  • Лідери – Дослідники  -  вміють експериментувати,аналізувати;
  • Лідер - Зберігач інформації  - вміють  добувати інформацію, знають де її знайти і як використати;
  • Лідери – Контролери  - вміють контролювати свої та чужі емоції, контролювати час , вміють вчасно практично реалізувати будь-яку ідею.

Ми ознайомились  лише з двома теоріями класифікації лідерів, яки  безліч, але всі вони перегукуються. А зараз  переходимо до практики.

Запитання до обговорення :

  1. Подивіться на ці типи лідерів і оберіть до якого типу лідера учнівського самоврядування ви віднесли себе.( Діти по черзі висказують свою думку.)
  2.  Чи легко було підібрати собі лише один тип лідера?
  3. Від чого залежить тип лідера? (Характеру,ситуації,темпераменту,знань..)
  4. Як Ви вважаєте чи можливо віднести лідера відразу до декількох , або навіть всіх типів?

Ми з’ясували, що тип залежить від характеру,ситуації,темпераменту, знань..

3. Інформація «Шість капелюхів мислення».

 На початку 1980-х рр. Едвард де Боно придумав цікаву техніку «Шести капелюхів».

В основі методу Едварда де Боно «Шість капелюхів мислення» лежить ідея паралельного (латерального)  мислення. Традиційне мислення ґрунтується на полеміці, дискусії і зіткненні думок. Однак при такому підході часто виграє не найкраще рішення, а те, яке найуспішніше пропагувалося в дискусії. Паралельне мислення - це мислення конструктивне, при якому різні точки зору і підходи не стикаються, а співіснують.

Метод шести капелюхів - це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору.

  Методика дозволяє впорядкувати творчий процес за допомогою уявного надягання одного з шести кольорових капелюхів.

  1. Так, у білому людина неупереджено аналізує цифри і факти,
  2. потім одягає чорний і у всьому шукає негатив.
  3. Після цього настає черга жовтого капелюха - пошуку позитивних сторін проблеми.
  4. Надівши зелений, людина генерує нові ідеї.
  5. а в червоному може дозволити собі емоційні реакції.
  6. Нарешті, у синьому підводяться підсумки.

Метод шести капелюхів  - дозволяє розвинути гнучкість розуму, креативність, допомагає подолати творчу кризу, допомагає правильно прийняти рішення і точніше співвідносити свій образ думок з поставленими цілями. Особливо добре він підходить для оцінки незвичайних та інноваційних ідей, коли важливо врахувати будь-яку думку і розглянути ситуацію під різними кутами зору.      

Використання шести капелюхів мислення резонно при будь-якій розумовій роботі, в будь-яких областях і на будь-яких рівнях. Наприклад, в особистому плані, це може бути написання ділового листа, планування важливих справ, оцінка чого-небудь, вирішення проблеми виходу зі складної життєвої ситуації і т.д. При роботі в групі метод 6 капелюхів мислення можна розглядати як різновид методу мозкового штурму, також його можна використовувати при вирішенні спорів і конфліктів, знову-таки при плануванні та оцінці. Метод шести капелюхів чудово допомагає в пошуку рішень виникаючих проблем і завдань. Крім того він добре зарекомендував себе в ситуаціях, коли неясно, з чого починати вирішення питання і в разі нової, нестандартної ситуації.

4. Інсценування  «Притча про старого майстра». (додаток №1)

5. Робота в групах «Шляхи подолання проблеми» (25 хв.)

Обладнання: папір формату А-3,маркери.

Вихованці об’єднується у 6 груп  (за кольором капелюха). Кожна з утворених груп  знаходить варіант  вирішення проблемної ситуаії, відповідно до завдань кольору капелюха .

Кожна група отримує детальне пояснення кольору капелюха (додаток №2) та друкований варіант проблеми. 

( Проблемна ситуація: Ти вирішив балатуватись у Президенти дитячого об’єднання школи. Ти готувався , ти написав програму розвитку учнівського самоврядування в школі. Після підрахунку голосів виявилось , що ти отримав на 1 голос менше ніж твій опонент. Що робити далі ?

  6. Презентація напрацювань « Шляхи подолання проблеми»  (25 хв.)

1.білий капелюх   2.чорний    3.жовтий   4.зелений   5.червоний   6.синій

    7. Вправа «Капелюх проблем» (25 хв.)

Обладнання: аркуші на кількість учасників, ручки, капелюх.

Кожному учаснику потрібно на аркуші сформулювати  одну з проблем в учнівському самоврядуванні свого закладу. Всі аркуші складаються в один капелюх. Кожен учасник виймає один аркуш (чужий). Дає поради, як краще вирішити дану проблему. Порада повинна бути конкретною і дієвою.

8. Підведення підсумків. Вправа «Коло ставлення» (10 хв.)

Коло ставлення: пропонується висловити свою думку з приводу почутого на занятті (до 3 хв. кожному учасникові).

Доповнення та підсумок ведучого:

Переваги методу 6 капелюхів:

-Значна кількість різнопланових ідей. Питання детально розбирається з різних позицій і точок зору.

-Учасники обговорення не відчувають дискомфорту, висловлюючи свої точки зору, які суттєво відрізняються від думки оточуючих. Учасник як би говорить не від свого обличчя, а від імені капелюхи певного кольору (або черговий ролі).

-Зростання ефективності зібрань, обговорень, нарад. Метод спрощує пошук спільного рішення, а також дозволяє активно залучати в обговорення зазвичай відмовчуються учасників.

-Робить процес обговорення яскравим, цікавим і продуктивним.

-Зазвичай розумову працю уявляють нудною та абстрактною. “Шість капелюхів” дозволяють зробити її яскравим і захопливим засобом керування своїм мисленням.

- Кольорові капелюхи – це метафора, яка добре запам’ятовується, яку легко застосувати.

- Метод “шести капелюхів” можна використовувати на будь-якому рівні складності, від дитячого садка до ради директорів.

- Завдяки конструюванню роботи та відміні безплідних дискусій мислення стає більш сфокусованим, конструктивним і продуктивним.

- Метафора капелюхів є свого роду рольовою мовою, якою легко обговорювати і переключати мислення, відволікаючись від особистісних переваг і нікого не ображаючи.

- Метод дозволяє уникнути плутанини, оскільки вся група використовує тільки один тип мислення в певний проміжок часу.

- Метод визначає значимість усіх компонентів роботи над завданням (проектом) – емоцій, фактів, критики, нових ідей – і включає їх у роботу в потрібний момент, уникаючи деструктивних факторів.

       Додаткова інформація: (для педагога)

 Чому капелюхи? Капелюх легко надягти і зняти. Це відноситься і до нашої ситуації, оскільки ми повинні вміти змінювати різні типи мислення з такою ж легкістю, як і кольорові капелюхи.

    До 90% помилок у мисленні (в нетехнічних областях) - це помилки сприйняття. Логічні помилки дуже рідкісні.

    Метод шести капелюхів збагачує наше мислення і робить його більш всебічним. Якщо ми просто просимо інших про щось подумати, часто вони приходять в розгубленість. проте якщо їх запрошують досліджувати предмет, використовуючи схему шести капелюхів, широта їх сприйняття швидко зростає.

6 капелюхів і ролей:

Білий капелюх. Вчений. -Акцент на викладі фактів.

Чорний капелюх. Критик. -Акцент на критичне сприйняття.

Жовтий капелюх. Оптиміст.-Акцент на плюсах.

Червоний капелюх. Художник.- Акцент на інтуїцію і почуття. Ніяких обґрунтувань своїх емоцій.

Зелений капелюх. Креативщик. -Акцент на нетрадиційних та провокаційних рішеннях.

Синій капелюх. Керівник. -Координує роботу, збирає результати, організовує, регламентує. Підводить підсумки.

Метод шести капелюхів чудово допомагає в пошуку рішень виникаючих проблем і завдань. Крім того він добре зарекомендував себе в ситуаціях, коли неясно, з чого починати вирішення питання і в разі нової, нестандартної ситуації.

Додаток 1.

Притча про старого майстра

(Т. Д. Зинкевич-Евстигнеева, Т. М. Грабенко 

Игры в сказкотерапии. – СПб., Речь, 2006 – с. 48)

 

Аня: Колись давно, а може, й недавно, жив на світі старий мудрий майстер. З усіх земних багатств був у нього лише кольоровий фетр. Але майстер мав золоті руки й прекрасну мудру душу. Він дарував людям щось більше, ніж головні убори ― капелюхи, кепки, панами й чепчики. Забравши своє замовлення, люди виходили з майстерні старого Капелюшника радісними, рішучими і натхненними. Чи ж варто говорити, як славився своїм умінням Майстер, які вдячні були йому люди за капелюхи, які несли Великий секрет Великого Майстра?..

Назар : Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом дітям свою славу, майстерню, обрізки кольорового фетру й... шість різнокольорових капелюхів ― білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Капелюхи були настільки вишукані, що, певно, мали б належати дуже багатій і успішній людині.

 _______ Мабуть, основна батьківська спадщина ― це ті гроші, які нам заплатить замовник капелюхів. Безумовно, вони коштують дуже дорого і ми станемо багаті! Ми поділимо гроші порівну й помандруємо світом, щоб знайти свою долю.

Аня :   Але спливав час, а багатий замовник так і не з'явився.

_______ Дивно, останнє замовлення майстра мало бути найдорожчим. Але якщо ніхто за ним не приходить, може, ми залишимо ці капелюхи собі?

Аня :  І діти вирішили поділити між собою батьківську спадщину.

Маша:  Я беру собі капелюх білого кольору. Він такий витончений і чудовий, що я зможу красуватися на балах і прийомах. Я вже не буду почувати себе усього-на-всього донькою простого капелюшника.

Женя:  А я візьму чорний капелюх. Чорний пасуватиме до будь-якого костюма. У цьому капелюсі я буду елегантний і непомітний у будь-якій ситуації. Упевнений, він принесе мені щастя!

Арина: А я, мабуть, виберу жовтий, У наших краях так мало сонячних днів, я так сумую за ними. Жовтий капелюх, хоч і вимагає особливого костюма, подарує мені радість і посмішку! А той, хто посміхається, завжди щасливий.

Вика :  Нехай моїм капелюхом стане червоний. Я завжди мріяла виділятися з натовпу, мені завжди подобалося, коли на мене звертають увагу. У червоному капелюсі мене помітять усі!

Владлен: Зелений капелюх такий оригінальний! Мені здається, зелений капелюх зробить мене еталоном нової моди. Мені подобаються несподівані рішення, я беру зелений капелюх!

Катя:  Мені залишається тільки взяти синій, ви розібрали всі капелюхи… Дивно, але ви звільнили мене від проблеми вибору. Я одержала те, що вибрала б і сама!

Назар: Спадщину старого майстра було розділено між його синами. Вони дбайливо зібрали обрізки кольорового фетру, замкнули майстерню і на світанку вирушили кожний у своєму напрямку.

Аня :  Минуло чимало часу, перш ніж діти старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на його долю.

Я взяла собі Білий капелюх та стала поважною людиною, маю високий пост радника в одній могутній країні.

Аня :  Розповідаючи історію свого життя, вона перелічувала факти й події, опускаючи свої переживання. Брати дивувалися таким змінам, але слухали з великою повагою.

Женя:  Обравши Чорного капелюха я зміг навитися мислити критично. Зустрічаючи людей у моєму житті  я бачу їх слабкі сторони й недоліки.

Аня :  Отже, і цей син Капелюшника зробив непогану кар'єру, тому що вмів заздалегідь попереджувати місцевого бургомістра про помилкові рішення.

Арина : Жовтий капелюх зробив мене оптимісткою. Я живу у найкращому місті, жителі якого ― чудові люди. Я радію сонцю, вирощую квіти й займаюсь благодійництвом.

Назар : Поки діти розповідали свої історії,  донька у Червоному капелюсі нетерпляче підхоплювалась,  радісно аплодувала,  в розпачі заламувала  руки,  роздратовано кидала свій капелюшок. Діти спостерігали за нею із цікавістю, адже не кожен так емоційно реагує на життєві пригоди. Та ось черга дійшла і до Червоного капелюха.

Вика:  Я стала актрисою. Моє сценічне ім'я вам добре відомо!

Назар : Завдяки емоційності й чутливості, якою наділив її Червоний капелюх  вона була актрисою без амплуа, вона грала і драматичні, і комічні, й трагічні ролі як і хотіла  з самого початку. Але ― от лихо! ― у звичайному житті їй так і не вдалося навчитися стримувати свої почуття...

Влад: Я знаменитий, але скромний, я прекрасно малюю, складаю вірші й пишу музику. До всього, за що б я не брався, я підхожу по-своєму, нетрадиційно. Я маю чимало винаходів у різних галузях. Найбільші фірми запрошують мене консультантом, мої ідеї принесли успіх багатьом людям. Це все завдяки  Зеленому капелюху.

А я  стала вчителькою. Синій капелюх дав мені багато мудрості й любові . До мене багато хто звертається за порадою, а сам Король довірив мені виховувати його спадкоємця...

Аня: Діти  старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. Так брати розвинули в собі нові якості, що дозволило їм стати щасливими.

Назар :  З тих пір минуло багато, а може, і небагато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...

Додаток 2

БІЛИЙ КАПЕЛЮХ: Білий наводить на думку про папір. Білий капелюх пов'язаний із інформацією. Надягши білий капелюх, ми задаємо питання такого роду: "Яка інформація у нас є?"; "Яка інформація нам потрібна?"; "Якої інформації нам не вистачає?"; "Як нам одержати відсутню інформацію?"; "Які питання ми повинні задавати?" Білий капелюх використовується для того, щоб спрямувати увагу на наявну чи відсутню інформацію.

Білий капелюх - чистий розум, тверезе мислення. Він оперує тільки наявними фактами і цифрами. Також, крім тих даних, які ми маємо, «надягаючи білий капелюх», важливо зосередитися на можливо відсутній, додатковій інформації, і подумати про те, де її роздобути.

Білий капелюх. Вчений.-Акцент на викладі фактів.

ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ: Червоний наводить на думку про вогонь і тепло. Червоний капелюх зв'язаний з почуттями, інтуїцією й емоціями. Ви можете не усвідомлювати, чому вам щось подобається, чи чому не подобається. Коли використовується червоний капелюх, у вас з'являється можливість описати свої почуття й інтуїцію, без будь-яких пояснень. Ваші почуття існують, і червоний капелюх дає можливість їх викласти.

Червоний капелюх - це емоції, раптові прозріння і інтуїція. На цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки. Люди діляться емоціями (страх, обурення, захоплення, радість і т.д.), що виникають при думці про те чи інше рішення. Тут також важливо бути чесним, як із самим собою, так і з оточуючими (якщо йде відкрите обговорення).

Червоний капелюх. Художник.-Акцент на інтуїцію і почуття. Ніяких обгрунтувань своїх емоцій.

ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ: Це, можливо, самий корисний капелюх. І він, безсумнівно, найчастіше використовується. Чорний колір нагадує про мантію судді. Чорний означає обережність. Чорний капелюх не дає нам зробити що-небудь небезпечне. Чорний капелюх указує на ризик і говорить, чому щось може не вийти. Однак чорним капелюхом не можна зловживати, тому що зловживання небезпечне саме по собі. Чорний капелюх - це песиміст у колективі. Однак, він повинен бути аргументованим песимістом. Тобто, кажучи своє «нічого у Вас не вийде», він повинен представити цілу доповідь, переконливо доводити цю точку зору. Зауважте: кількість «чорних капелюхів» не повинна ніколи перевищувати цифру «1». У цьому капелюсі повинні йти виключно критичні оцінки ситуації (ідеї, рішення і т.д.): проявіть обережність, зверніть погляд на можливі ризики і таємні загрози, на істотні та уявні недоліки.

Чорний капелюх. Критик.- Акцент на критичне сприйняття.

ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ: Жовтий колір наводить на думку про сонце й оптимізм. Під жовтим капелюхом ми робимо пряме зусилля знайти достоїнства й переваги пропозиції: "Що в цьому гарного?" Навіть якщо ідея нам не подобається, жовтий капелюх просить нас знайти в ній гарні сторони. "Які переваги?"; "Кому це вигідно?"; "Відкіля з'являться переваги?"; "Які різні цінності?"

Жовтий капелюх - це «позитив». Той, хто заражає оптимізмом всю команду. Розумієте, що найголовніше: жовтий капелюх має вміти знайти «позитив» у «негативі». Одягаючи його, ми думаємо над передбачуваними перевагами, яке дає рішення або пропозиція, розмірковуємо над вигодою і перспективою певної ідеї. І навіть якщо ідея чи рішення на перший погляд не обіцяють нічого хорошого, важливо опрацювати саме цей, оптимістичний бік і спробувати виявити приховані позитивні ресурси.

Жовтий капелюх. Оптиміст. - Акцент на плюсах.

ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ: Зелений нагадує про рослини, ріст, енергію, життія Зелений капелюх - капелюх енергії. Під зеленим капелюхом ми вносимо пропозиції й обговорюємо нові ідеї й альтернативи. Під зеленим капелюхом ми говоримо про модифікації й варіації існуючих ідей. Зелений капелюх дозволяє думати про можливості. Коли використовується зелений капелюх, кожний прикладає творчі зусилля.

Зелений капелюх - капелюх творчості та креативності, пошуку альтернатив і внесення змін. Розглядайте всілякі варіації, генеруйте нові ідеї, модифікуйте вже існуючі та придивляйтеся до чужих напрацювань, нестандартними і провокаційними підходами, шукайте будь-яку альтернативу.

Зелений капелюх. Креативщик. - Акцент на нетрадиційних та провокаційних рішеннях.

СИНІЙ КАПЕЛЮХ: Синій капелюх використовується для розгляду самого процесу мислення: "Що нам робити далі?"; "Чого ми досягли на сучасний момент?". Синій капелюх використовується на початку обговорень, щоб поставити завдання мислення і вирішити, чого ми хочемо досягти в його результаті. Синій капелюх можна використовувати, щоб упорядкувати послідовність застосовуваних капелюхів і підсумувати досягнуте. Синій капелюх - це просто організатор всього процесу. Роль синього капелюха - бути координатором, спікером - давати (або не давати) слово всім попереднім капелюхам і підсумовувати результати.

Синій капелюх. Керівник.

 

 

Керівник клубу «Лідер»

ЦДЮТ Металугрійного району

м. Кривого Рогу   Т.В. Кружко.

 

 

1

 

docx
Додано
6 січня 2019
Переглядів
2199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку