Заняття гуртка "Лікарські кімнатні рослини""

Про матеріал
Мета заняття: розширити та поглибити знання вихованців про лікарські властивості кімнатних рослин; формувати вміння доглядати за квітами, уявлення про взаємозв'язки між рослинами і здоров'ям людини; сприяти розвитку пізнавального інтересу; виховувати в дітей дбайливе ставлення до кімнатних рослин та свого здоров'я.
Перегляд файлу

Центр дитячої  та юнацької творчості

Краснопільської селищної ради

 

 

Розгорнутий конспект відкритого заняття

гуртка «Історики – краєзнавці»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала керівник гуртка

«Історики – краєзнавці»  ЦДЮТ

Янкова Оксана Леонідівна

 

 

 

 

 

Краснопілля


Мета: розширити та поглибити знання вихован­ців про лікарські властивості кімнатних рослин; фор­мувати вміння доглядати за квітами, уявлення про взаємозв'язки між рослинами і здоров'ям людини; сприяти розвитку пізнавального інтересу; виховувати в дітей дбайливе ставлення до кімнатних рослин та свого здоров'я.

Тип заняття: комбіноване.

Методи та прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, ігрові прийоми.

Обладнання та матеріали: біологічні об'єкти — кімнатні рослини, ілюстрації, малюнки, роздавальний матеріал, інструктивні картки.

Використана література:

  1. Михайловська М. В., Приходько С. Н. Сад на підві­конні. — К. : Урожай, 1986. — 244 с.
  2. СтепураА. В. Енциклопедія домашнього декоратив­ного квітництва : 5000 корисних порад фахівців. — Донецьк : ТОВ ВКФ «БАО», 2004. — 384 с.
  3. Приходько С. М. Лікарня на підвіконні. — К. : Нау­кова думка, 1971. — 127 с.
  4. Приходько С. М. Цілюща флора у кімнаті. — К. : Наукова думка, 1990. — 277 с.
  5.    Черевенко Т. М. Тропические и субропические растения закритого грунта: справочник. — К. : Науко­ва думка, 1988. — 168 с.

 

                            План    заняття

І.  Вступна частина

  1. Організаційний момент. Знайомство.
  2. Повідомлення теми, мети заняття.

 

ІІ. Основна частина

1. Розповідь керівника гуртка про кімнатні рослини  з елементами бесіди.

2.Повідомлення дітей про лікарські кімнатні рослини.

3. Фізкультхвилинка.

4. СМС повідоленння та його обговорення з дітьми.

5.Закріплення нового матеріалу і застосування знань на практиці. Практична робота.

ІІІ. Заключна частина

 1.Дидактична гра.

2. Гра «Виконай прохання квітів»

3. Підведення підсумків заняття.

                                 Хід  заняття

І. Вступна частина. Організаційний момент

1. Привітання. Знайомство

Керівник. Добрий день!

        Всі мерщій сідайте, діти.

        Домовляймось — не шуміти,

        На занятті не дрімати,

        Руки вчасно піднімати!

       Тож гаразд, часу не гаймо,

        Заняття розпочинаймо!

Щоби заняття було цікавим, потрібен гарний настрій.

 Вправа «Посмішка по колу». Учасники передають «посмішку» по колу.

Керівник. Тож тепер у всіх добрий настрій — можна сміливо розпочинати заняття.

 Актуалізація опорних знань вихованців

Дидактична гра «Знайди мене»

Серед рослин потрібно знайти кімнатну квітку.

 

Малина

 

Фікус

 

Хлорофітум

Суниця

 

Троянда

 

Ромашка

Сансев'ера

 

Айстра

 

Волошка

Тюльпан

 

Ромашка

 

Гвоздика

Тестове опитування

Яку користь приносять кімнатні рослини? По­значте правильну відповідь.

а)  Очищують повітря;

б) заповнюють порожні місця на підвіконні;

в)  зволожують повітря;

г)  знищують шкідливих комах;

д) збагачують повітря киснем;

е)  прикрашають кімнату;

ж) лікують.

 Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

З давніх-давен людина відчувала свій нероз­ривний зв'язок з природою. Вона не тільки отри­мувала задоволення, вдихаючи запах листя й аро­мат квітів, але й відчувала при цьому приплив бадьорості й сил. Здавна люди знали, що багато рослин здатні зцілювати, тож зверталися до них по допомогу. Зараз неможливо уявити, що існує дім без кімнатних рослин. Серед них дуже багато корисних.

2.Повідомлення теми, мети й завдань.

Вчитель: На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про лікарські кімнатні рослини та про їх значення в житті людини.

II. Основна  частина заняття. Вивчення нового  матеріалу.

1. Розповідь керівника гуртка з елементами бесіди.

Одним із найбільш ко­рисних кімнатних рослин є хлорофітум. Для очищен­ня повітря в кімнаті пло­щею близько 20 квадратних

метрів достатньо 6 екземплярів рослин. Листя хлорофітуму володіє здатністю поглинати токсич­ні речовини, тому ця рослина буде дуже доречною й на кухні з газовою плитою, і в житловій кімнаті.

 Хамедорея

Хамедорея особливо рекомендована для бу­динків, розташованих поблизу шосейних доріг, оскільки вона нейтралізує випаровування шкід­ливих речовин, що містяться у вихлопних газах.

 Фікус

Таку саму функцію виконує й фікус. Крім насичення пові­тря киснем, зволоження й очи­щення від токсинів, він виділяє фітонциди, що пригнічують життєдіяльність мікроорганіз­мів. Глянець його листя затри­мує багато пилу, а під час миття або протирання листя пил мож­на легко видалити.

Оскільки фікус виробляє кисень у денний час, а поглинає — уночі, то ставити горщик із цією рос­линою в спальню не рекомендують. Ідеальне місце для фікуса — кухня або кімнати з вікнами, що ви­ходять на промзону або автостраду.

2.Повідомлення дітей про лікарські кімнатні рослини.

Пеларгонія

Герань, або пеларгонія (у народі «калач»), виконує функцію «домашнього лікаря». У Болгарії її називають «здра­виця». Жоден болгарин не по­їде подорожувати, не взявши із собою корінець «здравиці», щоби повернутися додому здо­ровим і неушкодженим. А вдома, готуючи чай, до заварника кладуть один листок цієї рослини, щоб уся сім'я була здорова (звідси її назва «здравиця»).

Наші «калачики», що цвітуть узимку на вік­нах, а влітку на клумбах, також дуже цілющі. Вони відзначаються жарознижувальною, болевта- мувальною, кровоспинною й заспокійливою діями. Якщо влітку ми, поранивши руку чи ногу, при­кладаємо до рани листок подорожника, то взимку його можна замінити листочком пеларгонії.

Декілька крапель свіжого соку з рослини вта­мовують зубний біль.

Компрес із 2-3 листків знімає запалення вух, головний біль.

Листочок цієї чудодійної рослини можна до­давати до чаю від застуди, гаймориту, для заспо­коєння нервової системи. Навіть доторкнувшись до листочків пеларгонії (при цьому виділяється ефірна олія), ви відчуваєте приплив сили та бадьо­рості. У відомої цілительки Ванги на підвіконні у спальні завжди стояв горщечок із пеларгонією. Якщо у вас немає цієї чудової рослини, постарай­тесь її придбати, і вона подарує вам спокій, чудо­вий настрій.

 Алое

Лікувальні властивості алое деревовидного були відомі ще в Стародавньо­му Єгипті та Китаї. Перше письмове свідоцтво про лі­карські властивості алое було виявлено в давньоєги­петському документі, дато­ваному 1500 р. до н. е. Алое деревовидному, як, утім, пізніше й іншим видам, приписували магічні влас­тивості. Звичай народів Близького Сходу вішати гілки алое над входом у будинок нібито сприяє довгому життю і процвітанню мешканців будинку. Це, очевидно, пов'язано з тим, що алое без води та ґрунту може жити протягом декількох років. Цей звичай був відомий у Вавилоні ще 2000 років тому. У Єгипті він зберігся до сьогодні.

Сансев'єра

А ця рослина з давніх-давен трапляється на підвіконнях сіль­ських і міських будівель.

Щоби дізнатися назву рослини, пропоную розшифрувати слово, вставляючи пропущені літери. САН--              В'Є-              А (на дошці)

Невибагливу рослину сансев'єру, звану в народі «тещин язик» або «зміїна шкіра», по праву можна вважати гене­ратором кисню. Сансев'єра допомагає людському організму адаптуватися до умов, що змінилися, підвищуючи його імунітет. Тим самим вона обері­гає від застуди, знижує шкідливий вплив перепа­дів атмосферного тиску, температури й вологості повітря. Захищає вона й від токсинів, що виділя­ються синтетикою й лінолеумом.

3. Фізкультхвилинка

Зілля-зіллячок зелене. (Руки до серця.)

Забери болячку в мене.

І у вас, і у вас. (Діти вклоняються.)

Поки сонечко зійде, (Руки через сторони вгору.)

Хай болячка пропаде (Руки від себе.)

І у вас, і у вас. Геть! Геть!

4.Діти, нам надійшло CMC повідомлення. Послу­хайте його.

Юні квітникарі!

Звертаємося до вас від імені кімнатних рослин.

  1. Нам тісно!
  2. Замучила спрага!
  3. Нам важко дихати!

Пропоную проаналізувати CMC повідомлення.

Чи зможемо ми допомогти квітам?

  1. «Нам тісно!» Про що нам повідомляють кві­ти? Потрібно пересадити рослини. Якщо не­має необхідності, краще квіти пересаджувати весною.
  2. «Замучили спрага!» Про що повідомляють рос­лини? їх слід полити. Якою водою ми поливає­мо квіти? Відстояною, кімнатної температури.
  3. «Нам важко дихати!» Що ми зможемо зроби­ти? Рослини потребують надходження кисню. Слід обережно порихлити поверхневий шар ґрунту в горщиках. Чому тільки поверхневий шар? Щоби не пошкодити кореневу систему квітки.

4. Чи всі згодні допомогти кімнатним рослинам, що ростуть у нашій кімнаті?

5.Закріплення нового матеріалу і застосування знань на практиці Практична робота.

Роботу слід проводити в групах. Учнів необхід­но об'єднати в групи з допомогою карток «Ромаш­ка», «Троянда», «Гвоздика».

Завдання для груп: порівняйте символ-малюнок на ваших картках і знайдіть подібний на одному зі столів. Підійдіть до «свого» столу. Станьте поруч. Візьміть інструктивні картки із завданнями. Про­читайте завдання. Інструктаж з ТБ.

Отже, група «Ромашка» поливає квіти. Група «Троянда» підпушує ґрунт. Група «Гвоздика» ви­тирає листя від пилу.

III. Заключна  частина заняття.  Узагальнення та систематизація знань

1. Дидактична гра:За науковою назвою рослини дати народну назву.

  • Пеларгонія (герань, калачик).
  • Алое (столітник).
  • Сансев'єра (щучий хвіст, тещин язик).
  • Фікус (гумове дерево).

2.Гра «Виконай прохання квітів»

Я починаю речення, а ви його закінчуєте.

  1. Нам, квітам, сумно, коли нас мало, а тому... (посадіть нові).
  2. Нам тісно у маленьких вазонах, тому... (пере­садіть у більші).
  3. Нам подобаються гарні вазони, тому... (при­красьте їх).
  4. Ми, квіти, хочемо пити, тому... (поливай­те нас).
  5. Нам важко дихати... (протирайте листочки, розпушуйте землю).
  6. Ми будемо тішити вас, якщо... (ви добре догля­даєте нас).

3.Підбиття підсумків заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку