Заняття гуртка «Природа крізь призму англійської мови»
Тема: «Зимуючи птахи України»
2 клас.
Заняття гуртка еколого-натуралістичного напряму «Природа крізь призму англійської мови» відповідає навчальній програмі гуртка. Заняття інтегроване, проводиться частково англійською та українською мовою та розраховано на дітей молодшого шкільного віку. Тип заняття - комбіноване, з використанням ІКТ та QR-кодів (посиланнями на відео та медіа файли). Заняття розроблено з урахуванням особливостей проведення занять у початковій школі. Матеріал заняття відповідає програмі з іноземної мови для учнів молодшої ланки з урахуванням вікових та психо-фізиологічних особливостей дітей.
Мета: Поглибити знання вихованців про зимуючих птахів, вчити назви птахів, Викликати співчуття до птахів, бажання допомагати їм узимку. Прищеплювати любов і виховувати бережне ставлення до пташок.
Обладнання: Таблиці «Зимуючі птахи», маски зимуючих птахів, ілюстрації, малюнки, кольоровий папір, серветки, стрічки, клей, ножиці, відео про птахів, комп’ютер, проектор.
І. Організаційний момент. (пісня «Hello»)
Повідомлення теми і мети.
- Щоб дізнатися тему сьогоднішнього дня, потрібно розгадати загадку:
Прилетіли гості,
сіли на помості.
Без сокири , без лопати
Поробили собі хати (птахи)
- Що сталося? Куди зникають всі пташки? Чому?
- До нас сьогодні завітали гості. Це – птахи, які залишились у нас зимувати. ІІ. Хід заняття.
1. Перегляд відеоролика «Зимуючи птахи»
2. Розгадування ребусів:
3. «Зимуючі птахи» (розгадування загадок та вивчення назв птах англійською мовою).
Завіває хуртовина –
І летять на Україну
Милі пташки невеличкі –
Кольорові рукавички.
Як червоні ліхтарі,
Сяють взимку …(снігурі)
Снігур – bullfinch
На моє віконечко
Прилетить, мов сонечко,
Мила пташка жовтогруда,
Запищить — і день розбудить!
Як горобчик невеличка.
Хто це, діточки? …
(Синичка)
Синиця – tit
Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає.
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається …
(Горобчик)
Горобець – sparrow
Птаха чорно-сіра в небі кружляє,
«Кар» – вона все повторяє.
Всім відома ця персона,
А звуть її …
Ворона /грак – crow
Вранці вийду я із хати,
Щоб пташок нагодувати,
Як матуся, вони ніжні,
Чорні, сірі, білосніжні,
Сиві, світло-голубі…
Це туркочуть… (голуби).
Голуб – dove
4. Вивчення чистомовок
5. Хвилинка відпочинку «Цікаве про птахів. «Голоси птахів»»
6. Розгадування кросвордів
6. Перегляд мультфільму «Некмітливий Горобець» - казки Лесі Українки»
7. Гра «Склади назви птахів»
8. Фізкультхвилинка
9. Гра «Загублені слова»
10. Гра «Для кмітливих»
11. Дослідницька робота.
Слово педагога:- У сильні морози птахам треба більше корму, щоб не замерзнути. Але вони його не знаходять. У пошуках їжі птахи підлітають близько до людської оселі.
- На подвір’ї можна побачити горобчиків, що стрибають по снігу. Тут і ворони гуляють перевальцем, між ними метушаться галки – так, дивися, щось їстівне і знайдуть.
У селі взимку біля оселі не тільки цих пташок можна побачити. Сюди і синиці, і вівсянки, і навіть обережні сороки прилітають. Голодно взимку їм у лісі. Ось вони і летять ближче до людських осель, щоб підгодувалися.
Розгляньте малюнок і дізнайся, чим можна годувати птахів. Для чого це потрібно?
Я ладнаю годівничку
Для горобчика й синички
Для малого снігурця
Крихт насиплю і пшонця
Прилітайте, друзі милі,
Не лякайтесь заметілі.
Синичку пригостимо салом
Горобця- крихтами
Снігуря – горобиною
Щегла- насінням,
Клеста- шишками
Голуба- пшоном
Перегляд відео «Чим годувати птахів взимку?».
12.Склади пазли.
13. Творча робота. Майстер – клас по виготовленню пташки.
Педагог: - Сьогодні ми ознайомилися з деякими зимуючими птахами. І от пропоную вам виготовити таких пташок власноруч. Перша група буде виготовляти горобчиків. Бачте, у них коричневе пір’ячко та білувата грудочка.
Друга група буде виготовляти снігурів. У них чорне пір’я та червона грудочка.
І третя група буде виготовляти синичок. У цих пташок синювате пір’я та жовта грудка.
Для роботи нам потрібно: кольоровий папір ( відповідно до кольору пташки), кольорові паперові серветки – білі, червоні, жовті, клей, ножиці, стиплер, шаблони пташок, кружечків, стрічка та заготовки для очей.
1 етап: На столах у вас є шаблони пташки. Прикладаємо його до заготовки . Обводимо та вирізаємо. Це і буде наша майбутня пташка. Відкладаємо ї поки що.
2 етап: Складаємо кольорову серветку у 4 рази.
3 етап: Скріплюємо посередині за допомогою стиплера.
4 етап: прикладаємо шаблон кружечка, обводимо його і вирізаємо по контуру.
5 етап: Кожний шар серветки відокремлюємо, трошки придавлюємо до середини. Так робимо з усіма шарами . Це у нас вийде грудочка пташки. Таких робимо 2 штучки.
6 етап: Приклеюємо до голівки пташки заготовки очей.
7 етап: Приклеюємо грудочки.
8 етап: Прикріплюємо стрічку.
Наша пташка готова. Тепер ми маємо змогу поселити наших пташок на гілочку дерева біля годівнички.
ІІІ. Закінчення заняття. Рефлексія.
- Що ми можемо побажати всім?
Нагодуйте пташок зимою,
І нехай з усіх кінців.
До вас злітаються , як додому,
Зграйки веселих горобців.
Чекають допомоги всі:
Дрозди, синиці, снігурці.
Зерняток жменька – й не страшна
Для друзів наших ця зима.
Не треба, люди, забувати,
Що відлетіти всі могли.
Та тільки тут ми всі лишились,
Бо заодно з вами, людьми.
Тож всі привчить птахів зимою
До годівнички край вікна.
Щоб без пісень не залишилась
Квітуча, радісна весна.
- Що ми можемо на прощання пообіцяти пташкам?
Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.
Нехай звеселяють природу –
Співають для нас у гаю.
Пісня «Goodbye»