Заняття "Казка в гості кличе нас"

Про матеріал
Збагачувати лексичний запас дітей, стимулювати вживання усталених фольклорних виразів; розвивати вміння розрізняти слова – назви предметів та істот за характерними ознаками; активізувати вживання слів – антонімів (різних частин мови); учити утворювати прикметники від іменників; підтримувати цікавість до народних та літературних казок.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Казка в гості кличе нас

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: збагачувати лексичний запас дітей, стимулювати вживання усталених фольклорних виразів; розвивати вміння розрізняти слова – назви предметів та істот за характерними ознаками; активізувати вживання слів – антонімів (різних частин мови);  учити утворювати прикметники від іменників; підтримувати цікавість до народних та літературних казок.

Матеріал: ілюстрації до знайомих казок; дидактичні ігри та вправи «Назви казку», «Про кого говорять?»

 

Хід заняття

Логопед звертається до дітей віршованими рядками.

Будьте уважні, будь ласка:

До нас наближається казка.

Щоб казка сюди завітала,

Я, діти, казкаркою стала.

 

Артикуляційний комплекс «Казка»

Вправа «Усмішка» -  Жабка знайшла рукавичку.

Вправа «Місимо тісто» - бабуся ліпить Колобка.

Вправа «Млинець» - Півник пече пиріжки.

 

Лунає казкова мелодія логопед одягає барвисту хустинку, та розташовує перед дітьми кілька ілюстрацій до знайомих їм казок. (Дітям потрібно до кожної казки  дібрати казкового героя та назвати казку).  

Дидактична гра «Назви казку»

  • Скажіть, які герої найчастіше зустрічаються в багатьох казках? (Вовк, ведмідь, заєць, лисиця). Спробуйте відтворити голоси героїв так, щоб можна було відгадати цього героя.

Логопед на вушко називає дитині казкового героя. Діти кажуть фразу з казки, намагаючись відтворити інтонацію цього героя.

 

Мовленнєва гра «Про кого так говорять?»

Педагог називає прикметники, а діти пригадують іменники, з якими ці прикметники зазвичай поєднуються в казках. Потім малята добирають до цих названих іменників інші означення.

  • Хитра… хто? – Лисиця.  - А ще яка лисиця? – Лукава, руда, швидка.
  • Довговухий … хто? – Зайчик. – Який ще зайчик? – Боязкий, куцохвостий, прудкий, швидкий.
  • Злий…хто? – Вовк. – Ще вовк який? – Сірий, зубастий, голодний.

 

Фізкультхвилинка «Казка»

У країні казочок

Жив веселий Колобок

Разом з ним усі звірятка

Шикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою.

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Похилились вліво, вправо

Та цього ще і замало.

Руки вгору, руки вниз

Раз – присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

Картинки лица с эмоциями для детей – 7 игр-занятий для понимания ребенком  своих и чужих эмоций | Быть родителями — Антемион — Каталог мебели

  • Діти, Колобок завжди перебуває у різному настрої.

ЗНАКОМИМСЯ С ЭМОЦИЯМИ - КАРТОЧКИ ДЛЯ ДЕТЕЙ. Учить детей распознавать эмоции  (радость, грусть, страх, ...Картинки лица с эмоциями для детей – 7 игр-занятий для понимания ребенком  своих и чужих эмоций | Быть родителями — Антемион — Каталог мебелиПригадайте казку «Колобок» і покажіть мені,

які емоції він відчував:

  • Картинки лица с эмоциями для детей – 7 игр-занятий для понимания ребенком  своих и чужих эмоций | Быть родителями — Антемион — Каталог мебелиКоли утік від бабусі і дідуся?
  • Карточка "Веселый"Коли зустрів Зайчика?
  • Коли зміг утекти від Ведмедя?
  • Картинки лица с эмоциями для детей – 7 игр-занятий для понимания ребенком  своих и чужих эмоций | Быть родителями — Антемион — Каталог мебелиКоли блукав по лісі?
  • Коли співав пісеньку для Лисички?

(Логопед запитує, а діти в цей час пробують відтворити ці емоції)

 

  •    На своїх місцях ви знайдете ще одне цікаве завдання. Мерщій до роботи!  Логопед роздає малюнки з казковими героями.  

Вправа «Добро і зло».  Узагальнити отримані знання про поділ персонажів у знайомих казках; спонукати мислити.  (У кожної дитини різне зображення казкових героїв. Діти ділять їх на добрих та злих та позначають відповідним знаком.  Добирають прикметники, та описують того чи іншого героя казки, або вибирають одного персонажа та відтворюють уривок з казки, із якої прийшов цей герой).

 

  • Молодці. Тепер чітко та правильно повторіть за мною чистомовки.

Ла - ла – ла – в ступі баба летіла.

Лу – лу – лу – не ховай мітлу.

Лу – лу – лу – та й зламала мітлу.

Ло – ло – ло – було та й загуло.

Ло – ло – ло –  Івасикове весло.

Ли – ли – ли гуси не помітили.

Лі – лі – лі – полетіли далі.

 

Підсумок заняття.

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
12 липня 2022
Переглядів
2463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку