Заняття. МАНДРІВКА КУРЧАТКА. (За авторською програмою "Казковий дивограй")

Про матеріал

Робота з казкою – це процес утворення зв'язку між казковими подіями та поведінкою в житті, це процес перенесення казкових подій у реальність.

Саме за допомогою казки діти отримують інформацію про життя з його радощами і негараздами, переборюють самообмеження й доповнюють, змінюють, збагачують своє життя, накопичують позитивний емоційний досвід та відновлюють емоційну рівновагу, навчаються способам і засобам виходу з проблемних ситуацій, усувають порушення поведінки.

Переживши казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом. Слухаючи казки, дитина на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки. Тому що оточуючий нас світ – також живий. У будь-який момент він може заговорити з нами. Ця ідея важлива для формування бережливого ставлення до того, що нас оточує, прагнення до кращого, довіри до оточуючого світу.

Перегляд файлу

 

D:\Наташа\рамки\5acc45abdc55.jpg                                 

D:\Наташа\рамки\Виньєтки\79910573_large_4663906_20cd11e4d96a (1).png 

D:\Загрузки\0_5151f_e1cdd9fe_XXL.jpg 

 

D:\Наташа\рамки\Виньєтки\80531289_4663906_Bezimeni1_pngbbb (1).png 

 

 

 

 

(За авторською програмою

Наталії Сидоренко «Казковий дивограй»)

Мета: розвиток мислення, пам’яті, соціальної впевненості, уміння співпрацювати, створення психологічно комфортної атмосфери для кожного учасника.

 

1. Привітання.  Гра «Паровозик» (Заняття 1, вправа 2)

Ми їхали, їхали

І до курочки приїхали.

Курочка була не сама –

Мала вона маля.

То було … курчатко -

Жовторотеньке малятко.

  •            Ритуал входу в казку

Психолог. Сідайте зручно, розслабтеся, заплющте очі. Зараз ми подорожуватимемо до лісу. Уявіть собі, що ви входите до тем­ного, густого лісу, ступайте повільно, обе­режно. Роздивіться навкруги, усе, що бачите, запам'ятайте. Ви проходите по вузенькій стежечці і виходите на яскраву, залиту сон­цем галявину. Там росте запашна зелена тра­ва, яскраві квіти. Зупиніться, погуляйте тут. (Пауза на кілька хвилин.) А тепер зупиніться, глибоко вдихніть, повільно видихніть, потім поверніться три рази навколо себе і відкрийте очі.

  •    Ось ви і в казці.

 На ра­хунок 1, 2, 3 розплющить очі.

2. Робота з казкою «Мандрівка курчатка».

Жило-було курчатко –

Жовтеньке маленьке малятко.

Встало воно спозарання,

Вмилось росою і на світанні

Не послухало маму-квочку,

Пішло гуляти по садочку.

 

  •    Хочу стежкою я мандрувати.

Все побачити і світ пізнати.

Ти, стежечко, мене веди,

Все найкраще мені покажи.

І зелена стежечка в’юнка

Повела у поле із садка.

 

  •    Ой, яка ж тут дивна-дивина,

З-під листочка сонце вигляда.

Таке  ж жовте і пригоже

Ще й на мене дуже схоже.

Здогадалось, що за квітка чарівна –

Це кульбабка яскраво-золота.

 

Ну а далі – чарівна поляна,

Вся червона ще й духмяна.

Це яскраві сестрички-сунички

Підставили сонечку краснії личка.

Тут метелики й жучки,

Різні мушки й павучки.

Далі стежка чарівна

В гай курчатко повела.

Там старий дубовий пень,

Немов могутній велетень.

А на ньому молоді росточки,

Кремезного дуба листя-синочки.

 

Під пеньком товстий грибок

Заховавсь в траву, в тіньок.

Вдів червоного бриля,

Ніби мовить: «Ти куди, маля?

Біля мене сядь, відпочивай.

Де було? Що бачило? Розповідай!»

 

Скрізь курчатко погуляло й побувало,

Світ широкий побачило, пізнало.

А як сонечко за обрій сіло,

До мами, додому поспішило.

Стежці щиро поклонилось:

  •    Дякую, але я вже забарилось.

 

Через поле, гай і сад

Повернулося назад.

А матуся крилом пригорнула,

Курча посміхнулось й заснуло.

Люлі-люлі … Спить курчатко.

Маленьке жовтеньке малятко.

3. Вправа «Віднайди доріжку» (Додаток 1)

Мета: розвиток начно-образного мислення, вміння діяти згідно інструкції.

Хід проведення. Психолог.  Потрібно віднайти доріжку, по якій курчатко поверталося до мами-квочки. Для цього потрібно пригадати, кого ж зустрічало курчатко на своєму шляху (кульбабку, сунички, пенька, грибка, дійшов до хатинки).

- А хочете дізнатися, якою ж стежками гуляло курчатко наступні дні. Для цього потрібно йти тими доріжками, якими показано у «листі».

 

4.  Гра «Стежинка»

  Мета: розвиток вміння діяти злагоджено за інструкцією та відчути себе частиною колективу.

Хід проведення.

Психолог. Діти, станьте ланцюжком за мною. А зараз уявіть, що ми всі – курчатка і йтимемо по стежині змійкою один за одним, ми долатимемо уявні перешкоди. Я буду провідником, а ви будете курчатками-друзями,  і ви всі повинні йти за  мною і повторювати мої рухи. Будьте уважні. Спокійно йдемо по стежечці… Навкруги кущі, дерева, зелена травичка… Пташки співають… Шелестить листя… і де ми опинилися? Вірно, на галявині, на якій ростуть жовтесенькі кульбабки. Раптом на стежині з’явилися калюжі…Одна… Друга… Третя… Знову спокійно йдемо по стежечці. Перед нами струмочок. Через нього є місточок з перилами… перейшли місточок і … що ж побачило курчатко? Вірно, це чарівна поляна, на якій ростуть сестрички-сунички. А чому їх так називають? Бо вони ростуть кущиками, а на кущиках ягідок багато і вни всі схожі. Вирушаймо далі. Спокійно йдемо по стежечці… стежечка пішла через болото. З’явилися горбики. Стрибаємо з горбика на горбик… Один… Два… Три… Чотири… і куди ми потрапляємо? Так, в гай. А що ж зустріло курчатко? Справді, це великий дубовий пень, на якому маленькі листочки. А як ви гадаєте, чому ж там ростуть листочки? Звичайно, це паростки, з яких потім виросте могутній дуб. Мандруємо далі. Перейшли болото, знову йдемо спокійно. Перед нами яр. Через нього перекинута колода. Переходимо яр по колоді…обережно йдемо!.. Ох, на кінець-то перейшли… Йдемо спокійно!.. кого ж знову зустріло курчатко? Та це ж гриб. Як ви гадаєте, як він називається? Це підосиновик, тому що в нього червона шляпка.  Що це? Стежинка раптом стала липкою від розкислої глини. Ноги так і прилипають до неї… Ледь-ледь відриваємо ноги від землі… А тепер на стежину впало дерево та таке величезне! Гілки на всі сторони!.. Перелазимо через впавше дерево… Ось і прийшли! Курчатко побачило маму, дуже зраділо, пригорнулося і заснуло. Молодці!  

  Аналіз вправи

  •    З ким, на вашу думку, було найцікавіше зустрічатися курчатку?
  •    Які перешкоди були найскладнішими?
  •    Чи можна робити так, як вчинило курчатко? Чому?
  •    Чи могло б курчатко саме подолати такі перешкоди?
  •    Який висновок можна зробити?

 

  • 5. Вивчимо віршик

Мета: розвиток пам’яті.

Хід проведення: Чи хочете дізнатися, де ж живе курчатко? Послухайте вірш і самі здогадаєтеся.

Стоїть і лісі хатка

Солом’яний дашок.

Живуть у ній курчатка –

Жовтесенький пушок.

 

Стоїть у лісі хатка,

Віконце золоте.

А під отим віконцем

Ялиночка росте.

-То ви здогадалися, де живе курчатко? Так, у лісі, у будиночку.

 

6. Вправа «Чарівні палички»

Мета: розвиток дрібної моторики, просторового уявлення, конструктивного мислення.

Хід проведення. Візьміть свої чарівні палички (палички для рахування або сірники) і зараз спробуємо створити будиночок, в якому живе курчатко.

- Що росте біля Будиночка? Вірно, ялиночки.

               

7. Вправа «Домалюй» (Додаток 2)

Мета: розвиток дрібної моторики, вміння діяти згідно інструкції.

Хід проведення.

  • З ким же ж жило курчатко? (З мамою).
  • А хто була його мама? (Курочка).
  • Якою ж була курочка? (Великою, доброю, ласкавою).
  • То ж зобразимо і ми маму курчатка – квочку.

Потрібно обвести малюнок за точками та розфарбувати за бажанням.

 

  •            Ритуал виходу з казки (той же, що і ритуал входу в казку).

 

8. Прощання (Заняття 1, вправа 6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Завдання 1.                                     Завдання 2.                        Завдання 3.

 

 

 

                                                                      Додаток 1 ( Заняття 9, вправа 3)

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 ( Заняття 9, вправа 7).

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку