Заняття. ЖОВТЕНЬКЕ КУРЧАТКО - ВЕСЕЛЕ МАЛЯТКО. (За авторською програмою "Казковий дивограй")

Про матеріал

Робота з казкою – це процес утворення зв'язку між казковими подіями та поведінкою в житті, це процес перенесення казкових подій у реальність.

Саме за допомогою казки діти отримують інформацію про життя з його радощами і негараздами, переборюють самообмеження й доповнюють, змінюють, збагачують своє життя, накопичують позитивний емоційний досвід та відновлюють емоційну рівновагу, навчаються способам і засобам виходу з проблемних ситуацій, усувають порушення поведінки.

Переживши казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом. Слухаючи казки, дитина на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки. Тому що оточуючий нас світ – також живий. У будь-який момент він може заговорити з нами. Ця ідея важлива для формування бережливого ставлення до того, що нас оточує, прагнення до кращого, довіри до оточуючого світу.

Перегляд файлу

D:\Наташа\Фотоальбом\1301846921_0lik.ru_vesennyaya-priroda (1).jpg                                          

 

D:\Наташа\рамки\Виньєтки\80531289_4663906_Bezimeni1_pngbbb (1).pngD:\Загрузки\917598.gif 

 

D:\Наташа\рамки\Виньєтки\80531289_4663906_Bezimeni1_pngbbb (1).png 

 

 

 

 

(За авторською програмою

Наталії Сидоренко «Казковий дивограй»)

Мета: розвиток комунікативних навичок, вміння взаємодіяти в групі, логічного мислення, уяви, пам’яті. Створення позитивного емоційного настрою.

 

1. Привітання.  Гра «Паровозик» (Заняття 1, вправа 2)

 

  • Ритуал входу в казку

Психолог. Всі сядьте в коло. Розслабтеся, покладіть руки на бедра долоньками доверху. Закрийте очі і чекайте, коли на долоньку ляже чарівна пір’їнка. Намагайтеся відразу відчути, яка вона: тепла чи прохолодна, велика чи маленька, важка чи легенька, гладенька чи шорстка? Приготувались?

Методичні рекомендації. Психолог кладе кожному в долоньку пір’їнку і запитує дітей про їхні відчуття. При цьому діти не повинні відкривати очі і рухатися.  Психолог нагадує, що все тіло потрібно розслабити.

Після відповідей діти відкривають очі і розглядають свої пір’їнки.

   Психолог. Пір’їнка володіє такою великою силою, що як тільки вони доторкнулися до ваших долоньок, так відразу і перенесли в казку.

 

2. Робота з казкою «Про курочку рябушечку» (Наталія Сидоренко)

Психолог. Закрийте очі і спробуємо уявити курочку рябеньку, яка знесла яєчко, але не золоте, а звичайне. Як ви гадаєте, що ж було далі? А хочете послухати, що ж було насправді?

Сідайте зручненько і слухайте гарненько.

Сонечко ласкаво гріло,

Все навколо йому раділо.

Баба з дідом на призьбі сиділи

Теплому сонечку раділи.

Пригощали курочку зерном,

Самі ж вмрстились під вікном.

Старенькі гомоніли, куняли

І не зогледілись, як … задрімали.

А рябушечка сокоріла

І в кубельце з сіна сіла.

Чують: курка кудкудаче.

Чи радіє, а чи плаче?

Дід прокинувся, у кубельце загляда:

  • Дива! – І бабусю обійма.
  • Ой, старенька, яйце є.

Вже не золоте, просте.

Оце радість! Оце щастя!

Хай не буде в нас нещастя.

В кубельце покладемо сінця,

Заповнимо його по самі вінця.

Нехай сидить курочка гарненько -

Яєчку буде тепленько.

Недовго погомоніли

І все швиденько зробили.

Рябушечка гарнесенько сиділа,

Яєчко гріла, гляділа.

Її за це зерном годували,

Джерельною водицею напували.

Натомились дід і баба,

Пішли спочивать.

А рябенька залишилась

Яйце доглядать.

Дід ранесенько встава

І в кубельце загляда:

- От невдача! От біда!

Від яйця сліда нема.

Баба плаче, дід плаче,

А курочка кудкудаче:

- Не плач, діду, не плач бабо,

Хоя яєчка в вас нема,

Але є інша гарна новина.

Яєчко гарненько грілос,

І з нього курчатко з’явилось.

Чують-чують: «Пі-пі-пі!

Хочу я гуляти йти!»

Рябушечка з кубельця встала

І малятко показала.

Дід зрадів: «Дива! Дива!»

І бабусю обійма.

- Ой, дідусю, рада я.

Гарна справді новина.

Баба з дідом на призьбі сиділа,

Рябушечці й курчатку раділи.

А вони по городу гуляли,

З капусти гусінь збирали:

«Куд-ку-дах!» і «Пі-пі-пі!»

  • Не бувати в нас біді.

Всі в добрі і злагоді жили

І щасливими були.

Бесіда

  • Сподобалась вам казка?
  • Що ж робили баба з дідом? А курочка?
  • Чому спочатку засмутилися дід і баба? А чому потім зраділи?
  • Яким було курчатко?
  • Що робили курчатко і курочка? А дід з бабою?

 

3. Вправа «Пальчикова гра»

      Мета : розвиток дрібних м’язів кисті руки.

      Хід проведення.

     В бабусине віконечко          - з’єднати великі вказівні пальці обох рук;

      Ясно світить сонечко.        - розтопиріти пальчики, показуючи «сонечко»;

      Вийшла бабуся на ґанок,    - імітувати ходьбу двома пальчиками –

                                                       вказівним і середнім;

      Пшонце посипає.                 - пальчиками обох рук перебирати, ніби

                                                    «сипати пшонце»;

       І до себе малесеньких        - долоні рук повернути до обличчя, перебирати

                                                     пальчиками, ніби «кликати курчаток»;

      Курчаток скликає :            - пальчиками рук вдаряти по колінцях.

    «Цип, цип, цю-ру-ру!»

      Швидше поспішайте                    

      І зернятка біля ґанку

       Скоріше позбирайте.

 

4. Вправа «Домалюй» (Додаток 1)

Мета: розвиток дрібної моторики, вміння діяти згідно інструкції.

Хід проведення.  Психолог. Скажіть, яким же було курчатко? (Вірно маленьким, теплим і пухнастим).

  • А якого воно кольору? (Так, жовтенького).
  • Погляньте, бабуся з дідусем передали малюнок курчатка, але він настільки довго до нас діставався, що трішечки зіпсувався. Спробуйте його відновити. Потрібно обвести малюнок за точковими лініями.

По завершенню розфарбувати так, як подобається.

 

5. Вправа «Умілі пальчики»

Мета: розвиток дрібних м’язів кисті руки.

Хід проведення.

Психолог. Пригадайте, що ж робили курочка з курчатком? (Так, вони збирали гусінь на капусті). А навіщо збирати гусінь? (Щоб не їла капусту).

- Хочете навчитись малювати гусеничну? У ваших зошитах спробуймо це зробити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Вправа-гра «Гусениця» (автор Коротаєва О.В., 1997)

Мета: формування в дітей довіри і впевненості в собі.

Хід проведення. Гра вчить довірі. Майже завжди партнерів не видно, хоча й чутно. Успіх просування всіх залежить від уміння кожного скоординувати свої зусилля з діями інших учасників.

- Зараз ми з вами будемо однією  великою гусеницею й будемо разом пересуватися по цій кімнаті. Виши­куйтесь ланцюжком, руки покладіть на плечі того, хто попереду. Між животом одного гравця й спиною іншого затисніть повітряну кульку.

Доторкатися руками до повітряної кульки суворо забороняється!

Перший у ланцюжку учасник тримає свою куль­ку на витягнутих руках.

 Таким чином, у єдиному лан­цюжку, але без допомоги рук, ви повинні пройти певний маршрут.

Методичні рекомендації. Для спостереження ведучому: звернути увагу, де розташовуються лідери, хто регулює рух «живої гу­сениці».

    Вправу закінчуємо похвалою всіх учасників слідуючим чином: діти один одного гладять по голові, по щічках, по носику.

 

7. Пісня-гра «Якщо весело сьогодні»

   Мета: допомогти зняти емоційне напруження.

Хід проведення. Діти стоять двома колами – обличчям один до одного (внутрішнє і   зовнішнє).

     Ведучий в центрі показує рухи за текстом. Пісня має п'ять куплетів. Слова в куплетах не змінюються.

   Психолог. Хлоп-хлоп! Якщо весело сьогодні - роби так: хлоп, хлоп!
Якщо весело сьогодні - роби так: хлоп, хлоп! 

Якщо весело сьогодні - повернися, посміхнися,     

Якщо весело сьогодні - роби так: хлоп, хлоп!.

   У п'ятому куплеті замість слів «роби так» діти співають «роби все!» (хлоп-хлоп, шльоп-шльоп, топ-топ, кльок-кльок).

  1.  куплет: хлоп, хлоп! Діти плескають два рази в долоні.
  2.  куплет: шльоп-шльоп! Діти шльопають долонями по ногах.
  3.  куплет: топ-топ! Діти тупають двічі ногами.
  4.  куплет: кльок-кльок! Діти клацають двічі язиком.
  5.  куплет: діти виконують все по порядку.
    Ведучий змінюється, пісня починається з початку.
    Методичні рекомендації. Гра триває доти, поки всі учасники не стануть на свої місця до тих учасників, з ким вони і починали гру.

 

  • Ритуал виходу з казки (той же, що і ритуал входу в казку).

 

8. Прощання (Заняття 1, вправа 6

курча 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. (Заняття 8, вправа 4).

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 липня 2018
Переглядів
2166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку