Ми йдемо рятувати весну
Матеріал та обладнання: лист від Весни; ілюстрації весняної природи ( береза на галявинці, сонечко і хмарка, бурульки, перелітні птахи, джерельце, весняні квіти); малюнки пір року; серединки «сонечок» з картону, олівці, фломастери у ролі сонячних промінчиків; аудіозаписи пташиних співів, весняного капіжу, дзюркотіння струмка
Мета: навчати школярів впізнавати і називати ознаки весни, уточнювати і розширювати знання дітей про весняні ознаки; розвивати інтерес до оточуючого світу природи і пізнавальну діяльність; розвивати слухову увагу, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи; зняття емоційного напруження після уроків
Хід заходу:
Вихователь:
«Дорогі діти, чарівниця Зима не хоче поступатися місцем мені, Весні. Вона заховала мене в лісі, зачаклувала і засипала шлях до мене снігом, сховала сонечко за сніговими хмарами. Допоможіть мені вибратися. А для цього виконайте завдання. Тоді оживе, прокинеться природа і прийде Весна. До скорої зустрічі.»
Вихователь:
Повідомлення теми і мети заняття.
Вихователь:
Відповіді дітей.
Вихователь робить підсумок відповідей:
Якщо Весна не прийде, сонечко не почне пригрівати і не розстане сніг, не розстане сніг – не буде струмочків, а отже, деревам і квітам не буде чого пити. Не прокинуться комахи, а отже, не прилетять із вирію птахи. Не розквітнуть прекрасні квіточки.
Отже, ми вирушаємо. Щоб допомогти Весні, нам слід потрапити до весняного лісу. Але перш за все я попрошу вас піднятися, закрити оченята і послухати мене:
Один, два, три, чотири, п’ять!
Усі, хто хоче погуляти,
Озирніться, поверніться,
В веснянім лісі опиніться!
( діти роблять 2 оберти навколо себе і відкривають оченята, за цей час вихователь вішає на дошку ілюстрацію з березою на засніженій галявині).
Діти:
Діти називають.
Діти:
Діти:
Вихователь чіпляє на дошку малюнки усіх чотирьох пір року. І дає завдання:
Вихователь чіпляє на дошку малюнок сонечка та напівприкриває його малюнком хмарки.
Ігрова вправа «Сонечко»:
Вихователь розкладає перед учнями «сонячні» серединки з картону та олівці\фломастери і пропонує створити свої маленькі сонечка із промінчиками.
Вихователь вішає на дошку малюнок із бурульками.
Діти:
Діти:
Вихователь вішає на дошку ілюстрацію з птахами.
Рухлива гра «Розділи птахів»:
Діти встають. Вихователь у довільному порядку називає зимуючих та перелітних птахів. Якщо пташка зимуюча, дітям треба поплескати у долоні, якщо перелітна – потупотіти ноженятами.
Дітям пропонується послухати аудіозаписи співу пташок ( соловейко, жайворонок, зозуля)
Фізкультхвилинка.
Сонечко, сонечко. ( діти стоять колом, тримаючись за стрічку-струмок)
Палай, палай ясно,
Аби ти не згасло. ( піднімають ручки зі стрічкою вгору).
У садку потік струмок,
Прилетіло сто пташок. ( роблять руками хвильки)
А намети тануть, тануть,
Квіточки вже підростають. ( піднімаються на пальчиках і тягнуться вгору)
Вихователь:
Підбиття підсумків:
Вихователь: