Заняття "Ми йдемо рятувати весну"

Про матеріал
Матеріал покликаний навчати молодших школярів впізнавати і називати ознаки весни, уточнювати і розширювати знання дітей про весняні ознаки; розвивати інтерес до оточуючого світу природи та прищеплювати дбайливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Ми йдемо рятувати весну

   Матеріал та обладнання: лист від Весни; ілюстрації весняної природи ( береза на галявинці, сонечко і хмарка, бурульки, перелітні птахи, джерельце, весняні квіти); малюнки пір року; серединки «сонечок» з картону, олівці, фломастери у ролі сонячних промінчиків; аудіозаписи пташиних співів, весняного капіжу, дзюркотіння струмка

Мета: навчати школярів впізнавати і називати ознаки весни, уточнювати і розширювати знання дітей про весняні ознаки; розвивати інтерес до оточуючого світу природи і пізнавальну діяльність; розвивати слухову увагу, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи; зняття емоційного напруження після уроків

Хід заходу:

 

Вихователь:

  • Діти, сьогодні вранці я отримала листа від Весни. Ось, що вона пише нам.

 

«Дорогі діти, чарівниця Зима не хоче поступатися місцем мені, Весні. Вона заховала мене в лісі, зачаклувала і засипала шлях до мене снігом, сховала сонечко за сніговими хмарами. Допоможіть мені вибратися. А для цього виконайте завдання. Тоді оживе, прокинеться природа і прийде Весна. До скорої зустрічі.»

 

Вихователь:

  • Ну що, ви готові допомогти весні? Тоді рушаємо.

 

Повідомлення теми і мети заняття.

 

Вихователь:

  • Діти, ви молодці, що хочете допомогти Весні. А як ви гадаєте, якщо Весна не прийде, добре це чи погано?

 

Відповіді дітей.

 

Вихователь робить підсумок відповідей:

 

Якщо Весна не прийде, сонечко не почне пригрівати і не розстане сніг, не розстане сніг – не буде струмочків, а отже, деревам і квітам не буде чого пити. Не прокинуться комахи, а отже, не прилетять із вирію птахи. Не розквітнуть прекрасні квіточки.

Отже, ми вирушаємо. Щоб допомогти Весні, нам слід потрапити до весняного лісу. Але перш за все я попрошу вас піднятися, закрити оченята і послухати мене:

 

Один, два, три, чотири, п’ять!

Усі, хто хоче погуляти,

Озирніться, поверніться,

В веснянім лісі опиніться!

( діти роблять 2 оберти навколо себе і відкривають оченята, за цей час вихователь вішає на дошку ілюстрацію з березою на засніженій галявині).

 

  • Ми потрапили з вами на лісову галявину. Дивіться, яке дерево тут росте. Хто знає, як воно називається? (береза) Саме так. У нього білий стовбур із чорними цятками.  Але дивіться: сонечко не світить, бурульок немає, пташок теж, сніг не розтанув, квітки не розкрилися… Тут немає Весни. А що таке весна?

 

Діти:

  • Пора року.

 

  • А які ще пори року ви знаєте?

 

Діти називають.

  • Яка пора року настає після зими?

 

Діти:

  • Весна.

 

  • Давайте пригадаємо весняні ознаки. Що буває тільки навесні?

 

 

Діти:

  • Сонечко пригріває, день стає довшим, біжать струмки, з’являються бурульки, прокидаються комахи, прилітають із вирію птахи, з’являються перші весняні квіти.

 

Вихователь чіпляє на дошку малюнки усіх чотирьох пір року. І дає завдання:

  • Діти, розташуйте пори року по черзі від початку року і знайдіть серед них весну. Поясніть, чому на малюнку саме весна? ( діти ще раз повторюють весняні ознаки) А яка основна прикмета весни? (сонечко). Без нього весна неможлива.

 

Вихователь чіпляє на дошку малюнок сонечка та напівприкриває його малюнком хмарки.

  • Дивіться, Зима сховала сонечко за снігову хмару. Не може воно спрямувати промінчики на землю і розтопити сніг. Давайте допоможемо.

 

Ігрова вправа «Сонечко»:

 

Вихователь розкладає перед учнями «сонячні» серединки з картону та олівці\фломастери і пропонує створити свої маленькі сонечка із промінчиками.

  • Молодці, діти. Гарні сонечка у нас вийшли. Дивіться: ми прогнали хмарки, і наше сонечко засяяло  прибирає малюнок хмарки). Сонячне проміннячко почало розтоплювати сніг і лід, із дахів закапало ( дітям пропонується послухати аудіозапис весніного капіжу). Що ж це капає? ( бурульки).

 

Вихователь вішає на дошку малюнок із бурульками.

  • А звідки беруться бурульки?

 

Діти:

  • Сніг тане і перетворюється на воду. Але ще холодно, і вона замерзає у вигляді бурульок.

 

  • А чи можна брати бурульки до рота?

 

 

Діти:

  • Ні. Бо вони холодні, можна захворіти. А ще там накопичується бруд.

 

Вихователь вішає на дошку ілюстрацію з птахами.

  • А яку весняну прикмету ви ще знаєте? ( прилітають птахи) Діти, яких птахів можна взимку побачити в місті? ( діти пригадують: синиця, горобець, ворона, сорока, голуб). Таких птахів ми називаємо зимуючими. А які птахи прилітають з вирію ( ластівка, грак, соловейко, лелека, лебідь). Таких птахів ми називаємо перелітними. А чому вони восени відлітають, а навесні повертаються? Перелітні птахи відлітають у вирій, бо взимку їм нічого їсти: комахи засинають, риба та жабки сховалися під кригою.

 

Рухлива гра «Розділи птахів»:

 

Діти встають. Вихователь у довільному порядку називає зимуючих та перелітних птахів. Якщо пташка зимуюча, дітям треба поплескати у долоні, якщо перелітна – потупотіти ноженятами.

 

  • Ви молодці! Ми звільнили пташок, і вони заспівали нам своїх пісень.

 

Дітям пропонується послухати аудіозаписи співу пташок ( соловейко, жайворонок, зозуля)

 

  • Розтанув сніг-  і з’явилися струмочки. ( на дошку чіпляють ілюстрацію струмка, супроводжуючи це аудіозаписом).Якщо опустити ручки до весняного струмочка, то вода у ньому буде ще холодною, тому що навколо ще холодно.

 

Фізкультхвилинка.

 

Сонечко, сонечко. ( діти стоять колом, тримаючись за стрічку-струмок)

Палай, палай ясно,

Аби ти не згасло. ( піднімають ручки зі стрічкою вгору).

У садку потік струмок,

Прилетіло сто пташок. ( роблять руками хвильки)

А намети тануть, тануть,

Квіточки вже підростають. ( піднімаються на пальчиках і тягнуться вгору)

 

Вихователь:

  • Ось ми з вами вже і на весняній галявинці. А квіточок досі нема. Які весняні квіточки ви знаєте? ( підсніжники, сон-трава, мати-і-мачуха, конвалії). А що потрібно, щоб з’явилися квіточки? Їм потрібна земля, водичка напувати ( зі струмка), сонечко. ( на дошку чіпляють ілюстрацію підсніжників).

 

Підбиття підсумків:

 

Вихователь:

  • Діти, ми з вами молодці. Ми виконали усі завдання від Весни, згадали та назвали весняні прикмети та ознаки, допомогли сонечку засяяти, розтопили сніг, повернули пташок і проростили квіточки. Весна дуже вдячна вам за це і просить вас  бути і надалі вірними друзями природи і дбати про неї.

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку