Матеріал містить інформацію про міжособистісні стосунки та інтимні міжособистісні відносини. Види керівництва. Лідерство.
Тема: стосунки в групах
Мета: Познайомити стуДентгв з поняттям стосунки та iHmu-MHi Сформувати уявлення про kepiBHuun1B0 i
План:
до колективу. Види
4.Bepakic А.1.,Завалевський Ю.1.,Основи психологй,К.-Х.,20()5,-с.137-144
також завдання.
|
|
стосунки - |
|
це 06' ективних та особами, належать до певноТ групи.
|
|
стосунки |
— взаемини людей, що формуються в безпосередньоТ взаемодй• в мають неформальний характер i
забарвлену та значущу по стосунки - взаемозв'язки людьми, що об'ективно виявляються в xapakTepi взаемних в виконання i стосунки е системою переконань, установок, через яку люди сприймають i один одного. стосунки неминуче виникають членами колективу на rpyHTi Тхнього та взаемодй' у завдань, на виконання яких спрямовуються 1'XHi зусилля. П мотиви, визначають характер cTocyHkiB, що складаються. стосунки мають складну структуру. У cTpykTypi не лише чинники (характер умови Тх досягнення, тва, стосунки, що склалися членами групи), а й cy6'€kTIBHi (piBeHb
1
колективу, piBeHb iXHix домагань, людей та iH.).
стосунки на:
— це стосунки, виникають людьми на посади; вони законом, регулюються затвердженими затвердженими положеннями, правилами i нормами; стосунки складаються на 6a3i особистих, або приватних, взаемин людей; для них не iCHye юридичнот основи, загальноприйнятих 3ak0HiB, твердо встановлених норм;
3 стосунки виникають у зв'язку 3i роботою або з й приводу; стосунки виникають як що складаються людьми незалежно роботи, яка виконуеться;
5.у на перший план виступають знання людей одне про одного та Тм дае оточення; стосунки — це, навпаки, що грунтуються на особистому, людини людиною. Taki стосунки обов'язково супроводжуються позитивними або негативними вони далеко не завжди грунтуються на 06' про людину.
7.стосунки i
Головним регулятором глибини cTocyHkiB е людини для може набувати характеру сталих людьми й переходити у взаемну або взаемна до у до виникають на ocH0Bi людей: симпатй, iHTepeciB. В документи не мають сили. Наказами, розпорядженнями неможливо складаються в виконання службових регламентованих статутом, постановою (наприклад:
директор школи, заступник, вчитель, учень).
Види • piBHocTi,
позитивно; В членами, контакти сприяють виконанню завдань. впливом позитивних особистих стають менш
Але ними
|
и |
Це
|
або |
Вона може виникнути у |
piBHocTi або |
|
Причини ускладнень можуть бути |
pi3Hi, але |
i3 |
ситуацй не повинен бути за рахунок |
порушення |
|
групи колективу. |
|
|
й Taki ж |
нейтральними
Tak“i |
при яких сторони дотримуються |
не виходячи за й |
Це так 3BaHi суворо |
при цьому немае |
Вони не проявляються, для цього |
Методи вивчення анкетне опитування, |
спостереження, експеримент, |
MacoBi |
явища |
1. думка. |
за 3MicT0M судження про факти |
життя, колективноТ |
окремих особистостей. думка, |
яка |
стан |
держави. виростае на даних масово; преси, kiH0, телебачення, 360piB, тощо. думка на -,kYI'ITi колективу, групи, на i
2. Колективне переживання. ставлення людей, входять в За 3MicT0M: переживання, переживання. - глибоко негативне переживання велико; сили.
З. Змагання. особистостей k0JIeiTIBiB, груп, в якот виникае й прагнення CTOPiH перевершиш результат один одного. Змагання
ас розумового, i |
напруження. Чим |
|
основа |
змагань, тим воно |
навчання, |
i |
|
продукцй, жу випускае виробництво, |
результати. |
|
|
4. |
або зразка називаеться
|
|
зразка |
|
ва |
|
oci6, |
В |
>k1TTTi |
займае важливе |
2. колективу. |
|
i колектив. |
|
по до |
Вплив колективу на
В формуються Taki k“0JIeIopIBi3M,
з людьми, взаемодопомога, до самоТ себе, своТ iHTepecaM тощо. Лише в людина може з
розкрити своТ Колектив мае перевиховувати
впливом колективу перевиховування швидше, в тому випадку, коли робить це власними силами.
Вплив на колектив
Певне значення у на колектив мають й розум, характер, - все це стае надбанням колективу.
Вплив на житгя колективу залежить також завдань i духовних колективу.
|
в |
може бути: |
якогось стандарту, шаблону. Конформна людина пасивно пристосовуеться до оточуючих, не виробляе власноТ моральноТ позицй, а пристосовуеться до тих
вплив.
в
що виконати його розпорядження точно i в TepMiH.
Демократичний. Для цього типу характерне винесення важливих проблем i на обговорення колективу, врахування думок. При демократичному
членам, i таким чином плануеться
справу на самоплив. BiH маю колективу, про його справи.
— член групи, за якими BCi ocTaHHi члени групи визнають право в значимих для нет стосуються Тх iHTepeciB i визначають напрям та характер
Стилъ |
|
- це cYkYIIHicTb 3ac06iB впливу, якими користуеться для впливу на групи, серед яких BiH мае високий статус.
- який визначаеться певним статусом; BiH обираеться або призначаеться (староста студентськоТ групи, профорг).
- який займае це особливостей своТх якостей i
4.за
полегшення
Взаемовплив спрямований на формування сталих що характеризуються
турботи, думки, почутгя i тривоги, е важливим джерелом життевоТ енергй, i благополуччя. [снування таких ми називаемо е свого роду амортизатором . побутових та особистих проблем i
— це такий вид cTocyHkiB, яким глибоко TaeMHi i переживання. Тому стосунки, як з позитивним, так i з негативним забарвленням — дружбу i ворожнечу, любов i
ненависть — називають розвиваються в вони зароджуються, досягають певноТ чого поступово слабнуть.
розвитку проходить
1. знайомство — в норм
2. стосунки формують до подальшого розвитку
3. стосунки — один одному; |
зближення |
i надання |
4. стосунки базуються на |
iHTepeciB i |
|
MexaHi3M0M розвитку |
е — |
на |
переживання iH1110T
Дружба — одна з позитивних
Дружба — це виборча система взаемин i яка характеризуеться взаемною людьми, високим ступенем взаемним чеканням i поваги. Дружба заснована на B3aeMop03YMiHHi, та та iHTepeciB, людей один одному, Тх в будь-який момент прийти один одному на допомогу. У стосунках людина отримуе задоволення того, що робить приемне порушення «кодексу дружби» ведуть або до й припинення, або до переводу на piBeHb приятельських, або
HaBiTb до перетворення дружби на свою — ворожнечу. У той час в
типу люди можуть вибачати один одному порушення заради збереження i\Hix глибоких ki дружба, можуть бути
- чи
- зв'язаними i3 задоволенням з другом;
- заснованим на взаемному iHTeJIerayubH0MY збагаченню
- моральними, на взаемне моральне вдосконалення.
Yci в реальному складним чином сполучаються i взаемно доповнюють одна одну, а сама дружба набувае
З'являються в коли в дитини виникають проблеми i питання, в яких вона не може У стосунки мають характер товариських або приятилювання, а поступово трансформуються в Для того, щоб стати повноправними учасниками людина, як повинна морально i духовно. Це приблизно у 14-15 P0kiB. У зв'язку з тим, що потреба в у формуеться швидше, у за юнакав переходять дитячоТ дружби до юнацькоТ.
В дорослих зв'язки збагачуються |
заняттями. |
Поява свое? родини та супроводжують до |
також |
характер дружби, перестають бути знижуеться, трохи функцй. Проте i на життевого циклу дружба залишаеться одним з |
Тхня |
Основу дружби складае взаемна Дружба людей протилежноТ CTaTi згодом може перерости в глибоке почутгя — любов, що i надовго зв'язуе людей собою.
Любов — це високий позитивного ставлення, яке його об'ект серед i його в жипевих потреб та iHTepeciB суб'екта. Якщо дружбу можна розглядати як початковий акт зближення, то любов складае вершину людськоТ У дружби досить великий елемент розумового щодо строгих нормативно визначальних правил У пануе елемент, який 3HiMae контроль i перетворюе стосунки в беспосередньо
Любов - це не почтя, це система i любити людину, i також бути любимим. Це мистецтво, якому вчитися i в якому вдосконалюватися. Любов такий вид cTocyHkiB людьми, який не припускае панування людини над або беззаперечного один одному. В сторони piBHi. Лобов припускае турботу про людину, у й житггя i розвитку, Любов — це i люблячого за улюблену icT0TY. Це i повага до нет, i активне проникнення в нет з метою але без порушення права мати i залишатися особистостю. Де цього немае, там не може бути справжньоТ Як любов протилежна Якщо любов — це потяг, то
ненависть — це
Види
1 .братерська — це любов однаково розповсюджуеться людиною на BCix близъких Тй людей;
2.материнська це любов сильного до слабого, захищеного до беззахисного; вона безкорислива i для BCix;
З.еротична — це любов плану до единоТ людини, яка жадае повного злиття з певною людиною i продовження себе в любов вимагае переваги, особливого улюбленноТ
Тй i особливого, виняткового до нет ставлення.
4.Любов людини до самоТ себе егоТзму. При проявах егоТзму iCHye виняткова любов до себе на шкоду такому ж ставленню до оточуочих. ЕгоТстична у людина бажае всьго того , що вона повинна людям, для самоТ себе. I любов до може набувати форми егоТзму. Так, мати, i безтямно люблячи свое дитя, жертвуючи собою, потурае його егоТстичним прагненням, позбавляе почуття не себе, але й оточуючих людях. Любов такоТ MaTepi до своет дитини, яка в людях не бачить читхось i називаеться егоТстичною любов'ю.
5.Любов до Бога у самому широкому, ceHCi цъого виразу вбирае в себе yci види Бог у означае Вищу Чесноту, i в Mipy своТх життевих сил i можливостей людина намагаеться на Ti у своему до людей i до само? себе. Бог виступае символом i добра, справедливост( i тому прояв у людини високих до нього.
6.Псевдолюбов — це коли любов набувае крайньсй форми, яка позбавляе людей. — фанатична любов до кумира,
Тдеальне уявлення про бажаний об'ект — явище
Час часу, в стану i розвитку воно
Так, в таким у був лицар, а в жиночому — романтичне i серце. 13 середини XX стае ерудована, товариська людина, а — приблизно така ж скромна i
Любов, яка починаеться •i3 сексуального потягу, яка грунтуеться на ньому, майже не бувае Вона нетривала, тому що в немае справжнього високого почугтя. Сексуальний потяг може любов, але за Сексуальний акт чутгевий, а справжня любов серцева i розумова; BiH розум, а любов BiH тимчасовий, а любов
Ворожнеча - типу можна визначити як проникнення взаемною неприязню i ненавистю людей.
CaM0THicTb - важкий стан, який супроводжуеться поганим настроем i тяжкими переживаннями.
Глибоко caM0THi люди, як правило, дуже нещаслив( у них мало k0HTakTiB. Тх зв'язки з людьми