Інтерактивне заняття

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу , в результаті якого учні вчаться формувати поняття про успіх і дії, які допомагають його досягти, правильно ставити цілі, розвивати допитливість, спостережливість, вміння працювати індивідуально і в групах, розвивати мовлення.
Перегляд файлу

ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ «ФОРМУЛА УСПІХУ»

(для  учнів  8-10  класів)

Цілі і завдання: сформувати поняття про успіх і дії, які допомагають його досягти, навчити правильно ставити цілі, розвивати допитливість, спостережливість, вміння працювати індивідуально і в групах, розвивати мовлення.

 

Хід заняття.

  1. Організаційний момент

 

Вітаю! Сьогодні на нашому занятті ми будемо розбиратися в актуальному в усі часи питанні «Як стати успішним?» і виведемо всі разом формулу успіху.

  1. Робота над поняттям «УСПІХ».

 

Для початку розберемося в самому понятті «успіх»? що таке успіх для кожного з вас?

(Відповіді учнів).

Ви маєте рацію, успіх - це повага, високий статус, престиж, достаток, хороші результати роботи.

Пропоную вам зробити подорож в дитинство і подивитися як би ви відповіли на це питання в 5 років.

(Ролик «Чоловічки»). Як бачите матеріальна сторона успіху в цьому віці ще не така важлива  як зараз.

 

3. Доповіді учнів.

Говорячи про успіх взагалі, часто говорять про шляхи людини до успіху.

Напередодні нашого заняття деякі з вас отримали завдання простежити шлях до успіху відомих людей: політиків, акторів, вченого. Прийшов час представити ці історії. Завдання для інших відповісти на питання, що спільного у всіх цих історіях досягнення успіху?

доповіді:

1. Ліна Костенко

2. Андрій Шевченко

3. Олександр Усик

4. Руслана Лежичко

5. Богдан Ступка

6. Катерина Кухар

 Отже, що ж спільного у всіх цих історіях.

(Відповіді учнів)

Правильно загальне те, що всі ці успішні люди мали на меті домогтися успіху в тому чи іншому виді діяльності, і не сиділи, склавши руки, а діяли, йшли до мети не дивлячись ні на що. І в результаті ми знаємо їх імена.

4. Складання формули успіху.

Узагальнюючи все вище сказане ми можемо скласти найпростішу формулу успіху

Мета + дія + результат = успіх

5. Робота над поняттям «МЕТА».

На першому місці в цій формулі стоїть мета. Філософ давнину сказав «Коли людина не знає, до якої пристані він тримає шлях для нього жоден вітер не буде попутним». Тобто важливо знати до чого ти йдеш.

А зараз давайте трохи пограємо. Ви по черзі назвете мені будь-яку свою мету на найближчий час, а я вгадаю досягнете ви її чи ні.

(Учні називають мету).

Здивовані? Насправді все просто. Цілі теж треба вміти ставити. Існують два способи постановки мети

мета досягнення успіху мета уникнення невдач

Як ви думаєте, що більше сприяє майбутньому успіху? (Відповідь учнів)

Уникнення невдач - це заперечення, тобто антиціль

Адже ви не йдете в магазин зі списком того, що не треба купити.

Заперечення не дає поштовху до дії.

Давайте визначимо де мова йде про цілі, а де про антицілі?

1. я не хочу дратуватися коли у мене щось не виходить

2. я хочу бути здоровим

3. я хочу добре скласти іспити

4. я не хочу хворіти.

(Відповіді учнів)

 

6. Індивідуальна робота.

У вас на столі листи в формі квітки. Прошу вас використовувати їх для виконання наступного завдання.

Запишіть на них 2-3 мети на найближчий рік.

(Пишуть мету. Звучить тиха музика).

Хто-небудь готовий озвучити хоча б одну свою мету.

(Вислухати, обговорити цілі це антиціль. Розмістити квіти на дошці).

Молодці! Цілі ми з вами ставити навчилися.

Тепер переходимо до другого доданку успіху - дії.

 

7. Робота над поняттям «дія».

Подивіться який гарний букет у нас вийшов з ваших цілей, але як будь-який букет зів'яне без води, так і будь-яка мета загине не реалізували, якщо не вживати ніяких дій до її досягнення.

(Розмістити на дошці картинку з вазою).

Я пропоную вашій увазі невелику притчу. Уважно послухайте її:

«Один мудрець на схилі років вирішив знайти собі заміну - учня, для того щоб передати йому свій досвід. Подумав мудрець, покликав до себе всіх своїх учнів і сказав: «Мені цікаво дізнатися, чи зможе хтось із вас відкрити величезну, важкі двері он у тій стіні?» Деякі учні відразу здалися, вважаючи проблему нерозв'язною. Інші учні все ж вирішили вивчити двері, вони уважно її оглянули, поговорили про те, які підручні засоби тут можна використовувати, і в кінці кінців прийшли до висновку, що ця проблема не вирішується. І тільки один-єдиний учень підійшов до дверей і з особливою увагою її вивчив. Насправді двері виявилися злегка прикритою, в той час як всі інші думали, що вона наглухо зачинені. Учень злегка штовхнув двері, і вона легко відчинилися. Старець знайшов свого наступника. Він повернувся до решти учнів і сказав їм ... »

 

Як ви думаєте, що саме сказав мудрець?

(Відповіді учнів.)

А ось слова старця, які насправді і є описом дій на шляху до успіху:

«Що ж сприяє успіху в житті, мої дорогі учні?

По-перше, саме життя.

По-друге, не поспішайте.

По-третє, будьте готові до того, що доведеться приймати рішення.

По-четверте, чи не смійте відступати, коли вже рішення прийнято.

По-п'яте, не шкодуйте сил і енергії.

І просто-напросто не бійтеся помилитися в цьому житті ».

Який з цих порад ви б взяли за правило? Чому? Яку пораду вам здається найважчим? Чому?

(Відповіді учнів)

Ваші цілі ви озвучили. А тепер спробуйте сказати, що ви в першу чергу зробите щоб домогтися її.

(Спираючись на отримані знання)

Наприклад. Я хочу вдало скласти іспити. Для цього я буду вчити добре.

(Відповіді деяких)

 

8. Робота над поняттям РЕЗУЛЬТАТ.

Останнє поки невідоме в нашій формулі доданок успіху - результат. На початку нашого заняття ви по-різному визначили для себе успіх тому і результат у кожного буде свій.

Уявімо, що пройшло певну кількість років і кожен з вас без сумніву став успішною людиною.

У кожної людини свої крила успіху несучі його по життю і допомагають долати перешкоди. Кожен сам видозмінює формулу досягнення успіху для себе. Як з семи нот виходить кожен раз нова мелодія, так і з трьох складових успіху кожного разу виходить нова історія успіху.

У моїх руках скарби - розсипи чужих думок, роздумів з приводу шляху людини до життєвого успіху. Пропоную вам наступне завдання. Прочитавши ці висловлювання і вибравши по 2 дієслова, іменників і прикметників, скласти власні висловлювання про успіх. Якщо ви відчуваєте в собі достатньо сил можете спробувати записати авторський афоризм.

Отже, уявіть себе успішними людьми і запишіть отримані висловлювання на крилах метелика - крилах вашого успіху.

(Йде робота під музику)

Хто-небудь готовий поділити з нами секретами свого успіху. (Зачитують свої висловлювання. Розміщуються метелики на дошці навколо квітів).

Подивіться, яка гарна картина у нас вийшла - картина вашого майбутнього успіху. Вам відомо значення кожного з доданків успіху, і залишилося тільки застосувати ці знання в житті. Ви навчилися ставити цілі, визначати свої дії по їх досягненню, а результат, я впевнена, не змусить себе довго чекати.

 

9. Підсумки заняття. Перегляд фільму

На завершення нашого заняття я пропоную вашій увазі фільм «Мотивація успіху».

(Фільм)

Сподіваюся, ви запам'ятали всі, що побачили і почули. На згадку про сьогоднішню занятті я хочу подарувати вам лист з минулого, воно може стати в нагоді вам і в даний час і в майбутньому.

Цей лист Л. М. Толстого «Вірте собі»

(Вручення запечатаних листів).

До побачення. Бажаю вам успіхів.

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку