Тема: Поняття про конструювання з готових форм
Мета: продовжити знайомство дітей з геометричними тілами; ознайомити з поняттям «конструювання» ,навчити послідовності виготовлення виробу, розвивати увагу, окомір; виховувати охайність, самостійність, культуру праці, творчість; прищеплювати любов до рідної природи.
Тип заняття: комбіноване.
Матеріали та інструменти: кольоровий папір, ножиці, клей, лінійка, олівець, заготовки циліндричної форми – рулони від харчової плівки висотою зразок готового виробу.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Організація навчальної діяльності. (Вітання, перевірка готовності до заняття)
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаємо,
Роботу швидко починаємо
II.Основна частина
– Сьогодні на занятті ми будемо виготовляти грибочок з рулончика від харчової плівки
Конструювання — одне з найулюбленіших занять дітей дошкільного віку. У процесі конструювання дитина розвиває дрібну моторику, образне мислення, творчу уяву і, звісно, активне мовлення. ... Усі ці дії дитина супроводжує мовою, збагачуючи свій словник та вдосконалюючи граматичну структуру власного мовлення.
2.Виклад нового матеріалу.
– Ніжка грибочка має форму трубочки. Давайте познайомимося з новим для вас геометричним тілом. Воно називається циліндр.
– Циліндр – це геометричне тіло, яке утворене в процесі обертання. Пропоную вам ознайомитися з цим процесом за допомогою саморобного пристрою. (Розповідь з демонстрацією) Я його зробила таким чином: до однієї сторони прямокутного аркуша паперу приклеїла бамбукову паличку. Якщо взяти за кінчик палички, який виступає над аркушем, та швидко покрутити його, як дзиґу, можна побачити, як утворюється циліндр. – Слово «циліндр» в перекладі з грецької мови означає «валик, каток»
. – Давайте разом пригадаємо всі предмети, що мають циліндричну форму та зустрічаються в нашому житті і пограємо в гру «Знайди циліндр».
3.Покроковий процес виконання роботи з демонстрацією:
– Для того щоб виготовити грибочок нам знадобиться: кольоровий папір , клей і ножиці, а ще – заготовка циліндричної форми – рулончик від харчової плівки
. У вас може виникнути питання «Чому рулончик саме від харчової плівки?». Відповідь проста: тому що він невеликий в діаметрі, ніж припустімо, основа для паперових рушників та виготовлена з нього ніжка для гриба виглядає натурально.
(Демонстрація грибочків з двома варіантами ніжок. Звертаю увагу дітей на природну схожість виробу. Повідомляю про те, що основа від паперових рушників може бути використана для іншого виду грибочків, тих, які мають товсту ніжку, наприклад білого.)
– Розрізаємо рулон на заготовки висотою 12см за допомогою ножа-пилки. (Пропоную використати заготовки приготовані заздалегідь)
– Відрізаємо прямокутник з білого паперу розміром 10х12см, малюємо на ньому личко грибочку та обклеюємо наш рулончик. При обклеюванні залишаємо смужку паперу вище, ніж край рулончика та нарізаємо на ньому клапани для склеювання.
– З червоного паперу вирізаємо за шаблоном сегмент кола. Склеюємо шапочку у формі конуса та приклеюємо її до ніжки за допомогою залишених клапанів
. – Прикрашаємо ніжку гриба білою смужкою з нарізаною та підкрученою бахромою. Це комірець, який є ознакою мухомора. – Зі смужки паперу зеленого кольору нарізаємо бахрому та приклеюємо до низу ніжки. Це травичка. – Прикрашаємо шапочку кружечками з білого паперу.
4. Поточний інструктаж та правила техніки безпеки
|
Правила роботи з клеєм: - використовуйте клей ПВА. Він не залишає жовтих плям. - наносьте клей пензликом, - після закінчення роботи баночку з клеєм щільно закрийте, - пензлик промийте водою.
Правила безпечного поводження з ножицями : 1.Користуйся ножицями з заокругленими кінцями. 2. Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край кришки столу. 3. Не працюй тупими ножицями і ножицями з прослабленим кріпленням. 4. При роботі уважно слідкуй за лінією розрізу. 5. Під час різання притримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від леза ножиць. 6. Не тримай ножиці кінцями вгору, не залишай в розкритому вигляді.
5. Практична робота.
(Контроль над самостійною діяльністю вихованців. Надання індивідуальних консультацій. )
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
(Після виконання фізхвилинки діти продовжують практичну роботу, яку в кінці заняття захищають (дають назву, придумують маленький віршик-римівку про неї)
ІІІ. Заключна частина.
Аналіз вихованцями виконаних робіт.
– Діти, що нового ви дізнались сьогодні на занятті?
– Назвіть всі геометричні тіла, які ви уже знаєте.
– Як утворюється геометричне тіло циліндр?
– Що означає слово «циліндр»?
– Чи сподобалось вам працювати?
Цікаві факти про гриби, які ви могли не знати.
Задовго до того, як на Землі з'явилися дерева, на нашій з вами планеті росли гігантські гриби.
Існує їстівний гриб, що росте в дикій природі, який за смаком нагадує м'ясо смаженої курки. Називається цей гриб «трутовик сірчано-жовтий» (Laetiporus sulphureus).
Вчені припускають, що для збільшення бойової люті вікінги вживали галюциногенні гриби.
Гриб «мухомор» містить психотропні хімічні речовини, які викликають у людини макропсію. При цьому людині буде видаватися, що деякі об'єкти навколо неї є меншими або більшими, ніж насправді.
Японські вчені провели дослідження і з'ясували, що удар блискавки в землю призводить до збільшення кількості грибів на даній території.
Олені — практично єдиний вид тварин, який свій харчовий раціон «розбавляє» галюциногенними грибами.
У 2004 році китайські вчені провели дослідження, за результатами якого вони з'ясували, що вживання грибів разом із зеленим чаєм на 90% знижує ризик розвитку раку молочної залози.
Гриби за своїм складом більше схожі з представниками фауни, ніж флори.
«Бліда поганка» — один з найнебезпечніших видів грибів, вживання якого може викликати проблеми з печінкою і нирками.
У деяких країнах узаконено продаж галюциногенних грибів.
Деякі види грибів мають властивість «розчинятися», тому їх необхідно з'їдати протягом декількох годин після збору.
Гриби утилізують рослини після того, як ті помирають. Буквально за кілька місяців вони можуть перетворити дерево в родючий грунт. Якби не гриби, то Земля була б похована в смітті і життя на планеті би зникло.
Гриби використовують не тільки в якості продуктів харчування, а й при приготуванні медикаментів. Сучасні дослідження показують, що гриби можуть бути корисні при виготовленні антибактеріальних, протизапальних лікарських засобів і антиоксидантів. Також вони є невід'ємною частиною біоремедіаціі — комплексу методів очищення вод, грунтів і атмосфери. Так, наприклад, гриби можуть використовуватися для переробки промислових відходів.
Багато видів грибів при зростанні тягнуться до Сонця, так само як і рослини. Але вчені поки не знають, як гриби використовують сонячне світло.
Гриб є дуже поживною їжею. Деякі види можуть бути хорошим джерелом вітаміну B, поряд з необхідними мінералами, такими як мідь і калій. Водночас в них міститься лише мала частка жирів, солей і вуглеводів. Гриби «портобелло» містять більше калію, ніж банани.
До винаходу синтетичних барвників гриби використовували для фарбування вовни та інших натуральних волокон. Вони здатні виробляти сильні, яскраві кольори.