Хвилина радості.
Тема: «Осіннє дерево». Дитячий майстер-клас.
Мета: навчити робити аплікацію;
Обладнання: кольорова бумага, клей, ватман, зразок аплікації, ножиці,осіннє листя, музичний запис «Осінь» П.І.Чайковського.
Категорія дітей: діти з ООП.
Хід заняття.
I. Організаційний момент
(Звучить мелодія: музичний запис «Осінь» М. Таривердієв)
II. Вступна частина
Асистент: «Як швидко літо промайнуло!
Прийшла осіння пора
Немов на крилах полинуло
Кохане літечко з двора.
Садок марніє потихеньку
Пожовклі падають листки,
Вітрець не віє вже тепленько,
Жене холоднії хмарки.»
Діти коли це буває?(відповіді дітей)
А ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви пішли до школи? (відповіді дітей).
III.Основна частина
Асистент
Асистент: Діти, під час листопаду листки утворюють на землі гарний килим. Заплющіть на хвилинку очі долонями і уявіть собі осінній листопад. Уявили? А тепер розкажіть мені, як падає листя під час листопаду?
Діти: - Листя кружляють...
- Перекидаються...
- Кружляють, як у танці...
- Плавно опускаються на землю...
А якого вони кольору?(жовтого, помаранчового, червоного…)
Сьогодні ви виконаєте аплікацію на тему «Осіннє дерево».
Практична робота дітей.(Тихенько звучить музика П.І.Чайковського)
Аплікація буде складатися з дерева. Спочатку на аркуші білого паперу потрібно намалюватистовбур дерева та розфарбувати його в коричневий колір.
Потім готуємо листочки. Діти нарізають дрібненькими шматочками червоного, жовтого, помарончевого кольору папір.
Наносять клей на крону дерева і приклеюють різнокольорові шматочки в хаотичному порядку. Можна приклеїти декілька листочків внизу, бо листопад вже настав.
В процесі виконання практичної роботи проводиться фізкультхвилинка:
«Кленові листочки»
Осінь, осінь . Лист жовтіє,
(розводять руки в сторони)
3 неба часом дощик сіє.
(показують рух дощика)
Червонясте, золотисте
Опадає з клена листя.
(Кружляють)Діти ті листки збирають,
(Руки в сторони, присідають,
імітують збирання листочків)
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
їх пускають за водою.
(Роблять ліхтарики).
З них плетуть вінки барвисті,
Червонясті, золотисті.
(Кружляють.)
А зараз ми з вами разом зробимо групову аплікацію з натурального листя «Осіннє дерево»
З перетертого в крихту осіннього листя самого різного кольору. З червоного осіннього листя ми отримали червоне посипання, з жовтого листя – жовте.
1) Заготовлений шаблон заздалегідь намальованого стовбура дерева.
2) Подрібнюємо сухе листя.
3) Змащуємо « крону» клеєм.
4) Посипаємо листяними крихтами.
IV. Підсумок заняття
Асистент:
Подивіться, діти, які яскраві дерева вийшли! Справжній листопад завітав до нас ! Ви старалися, працювали акуратно, дружно. Вам допомагала музика П.І. Чайковського, яка навіювала на вас осінній настрій. Молодці! А вам сподобалася ваша робота?
(Відповіді дітей.)
Золота красуня — осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!
Діти, давайте берегти наше довкілля!
Список використаних джерел:
1. Белецкая Л. Б.. Флористика. – М.: АСТ; Донецк: Сталкер, 2005. – 77.
2. Вербицький В. В.. Формування практичного розуму цілеспрямованого учня(з досвіду сталого розвитку позашкільної еколого-натуралістичної освіти). – К.: Деміур, 2002. – 232 с.
3. Курганова Н. В.. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 320 с.
4. Лыкова И. А.. Лесные поделки. – Казань: издательский дом «Карапуз», 2008.
5. Паронова В. І.. Брати місяці . – 2005. – 16 с.
6. Перевертень Г. И.. Волшебная флористика. – М.: АСТ; Донецк: Сталкер, 2005. – 14.
7. http://www.znayyak.org/yak-zrobiti-paspartu-svoїmi-rukami/
8. deti.e-papa.com.ua/zagadki/16/