Тема: « Способи згинання паперу.Виготовлення лисички в техніці оригамі ».
Мета: продовжувати ознайомлювати з операціями згинання і складання паперу, познайомити з мовними позначками під час роботи з папером , вчити послідовності виготовлення виробів з паперу; розвивати увагу,пам’ять, мислення,творчі здібності, окомір; виховувати культуру праці, творчість, взаємодопомогу і товаристкість.
Обладнання: зразок виробу з паперу; малюнки тварин; для індивідуального користування – кольоровий папір, ножиці, клей.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, практична робота, інструктаж.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Перевірка готовності вихованців до заняття, організація робочих місць.
ІІ.Основна частина.
1. Повторення вивченого
Бесіда :
- Що означає слов оригамі?
- Які вироби вже виготовляли в цій техніці?
2. Оголошення теми та мети заняття
— Сьогодні ми продовжимо знайомимося з технікою згинання паперу — оригамі. Та виготовимо з квадратного аркуша паперу лисичку.
— Конструювання з паперу або оригамі — це дивовижне перетворення квадратика в якусь паперову дитячу іграшку.
Знаємо, що оригамі прийшло до нас з Японії. Японською слова бог і папір звучать однаково — камі , а орі означає складений. Тобто оригамі — це мистецтво виготовлення різноманітних фігурок шляхом складання аркуша паперу. За допомогою конструювання за технікою оригамі можна виготовити безліч виробів.
Загадка
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м’ясо...
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене... (лисиця).
Інструктаж керівника
— Спробуємо зробити лисичку в техніці оригамі.
1. Кладемо ромб-квадрат пофарбованої стороною від себе і намічаємо складку по вертикальній діагоналі;
2. Згинаємо знизу-вгору фігуру по центру.
3. Розсовуємо верхні шари паперу і по черзі загинаємо верхні кути до нижнього.
4.Загинаємо справа-наліво майбутню лисиччину лапку і в той самий час
загинаємо згори-вниз куточок середнього шару, який буде мордочкою.
5.Залишилося розгладити папір і намалювати лисиці очі і ніс.
(Учні виготовляють мордочку лисички. Керівник стежить за правильністю виконання, надає консультації )
Фізкультхвилинка
Вам не хочеться сидіти?
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плигніть, любі, кілька раз.
До роботи братись час.
ІІІ. Підсумок заняття
1.Виставка дитячих робіт.
2.Підсумкова бесіда:
(Керівник аналізує помилки, що були допущені учнями, відмічає найкращі роботи для виставки)