Тема. Виготовлення аплікації з природнього матеріалу.
Мета: навчити виготовляти сюжетну аплікацію із рослинних форм (засушеного листя); розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати почуття відповідальності, любов до природи, охайність та взаємодопомогу.
Тип заняття: комбінований
Обладнання: демонстраційний матеріал; зразки сюжетної аплікації; малюнки риб; для індивідуального користування — засушене листя, аркуші блакитного картону, ножиці, олівець, клей, газетні аркуші.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Сядьте діти, посміхніться
Схаменіться, не крутіться
Любі, я вас всіх вітаю.
Творчості від вас чекаю.
ІІ . Актуалізація опорних знань
- Який матеріал використовували для аплікації ? - -Що таке аплікація ? '-Яку аплікацію називають декоративною? Предметною?
ІІ . Повідомлення теми та завдань заняття
— Сьогодні ми познайомимося із сюжетною аплікацією. Виготовимо композицію «Акваріум», використовуючи природний матеріал-засушені листки.
- У кого вдома є акваріум?
- Якого кольору рибки в акваріумі?
- Яку назву вони мають ?
Роповідь керівника гуртка
Вибір акваріумних рибок величезний. Але не кожну породу зможе утримувати новачок. Перший акваріум заселити краще максимально простими та невибагливими рибками, щоб отримувати від них тільки позитивні емоції. Втім, прості - не означає нудні та нецікаві. Спостерігати за такими вихованцями ви будете з величезним задоволенням!
Акваріумісти напевно чули поради розраховувати щільність заселення акваріума за формулою - 1 особина на 5 літрів обсягу. А також чули інше правило - літр води на кожен сантиметр тіла рибки. Але в реальному житті все дуже сильно залежить від характеру і розміру риб, кількості рослин, якості аерації та фільтрації води. Населяючи акваріум, враховуйте, в яких шарах води воліють жити ті чи інші мешканці, наскільки вони агресивні.
Для комфортного життя рибок, особливо, якщо її щільність висока, потрібна якісна аерація і фільтрація води, а також її регулярна підміна. Рекомендується міняти 20-25% води в тиждень.
Для початківців простіше орієнтуватися на правило - маленький акваріум для маленьких рибок. Якщо хочеться всього і більше, зупиніться на дрібних рибках. Повірте, спостереження за маленькими рибками радість приносить величез
ІV. Робота над темою заняття
— А що таке сюжетна аплікація? Згадайте літо. Ви пішли на річку, взяли вудки. Ви сидите на березі та ловите… (що?).
Уявили картину? Кого б ви на ній зобразили? Це і буде сюжетна аплікація.
Відгадайте, які риби водяться у річці? (малюнки риб: сом, щука, лящ, короп, йорж, окунь.)
Смішинки.
• Батько приніс із риболовлі живу щуку. Рибина часто і широко роззявляла рот.
— Мамо!— покликав Михайлик.— Поклади щуку спати, бо вона вже позіхає.
• — Ти давно сидиш з вудками на Дніпрі?
— Та не дуже — від ранкової зорі.
— А чому немає улову у рибака?
— Не ловив я, вчив я плавать черв’яка.
Розгляд зразка виробу.
1.Формування вмінь виготовляти аплікацію: - демонстрація зразків; - пояснення послідовності виконання роботи; - підбір матеріалів для роботи та виконання аплікації.
— Який матеріал використаний для її виготовлення?
— Який колір потрібно обрати для фону?
— Беремо для аплікації блакитний аркуш паперу для зображення води.
- А рибок ви зробите з листя, травички. Не обов'язково створювати як на зразку. Кожен може самостійно виготовити свій акваріум.
V. Інструктаж
1. Доберіть листя відповідної форми.
2. Розкладіть їх на аркуші, створіть композицію.
3. Знімаючи по черзі листочки, змажте клеєм їх зворотній бік, наклейте.
4. Накладіть на аплікацію аркуш газетного паперу та обережно погладьте.
VІ. Практична робота
(Діти працюють в парах. Вони створюють композицію. Керівник стежить за їх роботою.)
Вправа « Винахідники» Мета: розвиток продуктивності та оригінальності мислення. - Я пропоную вам побути в ролі винахідників, адже, погодьтеся, без творчості не обійтися. Ви будете працювати в групах. Завдання для груп – придумати якомога більше варіантів застосування того предмета, який лежить у вас на парті. Враховуються пропозиції всіх учасників групи.
Фізкультхвилинка
Рибки плавають, пірнають,
Потім знову виринають,
Хвостиками хлюпають
І плавцями ступають.
Раз, два — всі пірнаєм.
Три, чотири — виринаєм.
П’ять, шість, сім —
Працювати треба всім.
(Після виконання фізхвилинки діти продовжують практичну роботу, яку в кінці заняття захищають ,дають назву, придумують маленький віршик-римівку про неї)
VІІ . Підсумок заняття
— Яку аплікацію виготовляли?
— Чому вона називається сюжетною?
(Керівник звертає увагу на помилки, що були допущені під час виконання аплікації, влаштовує виставку учнівських робіт.)
VІІ . Прибирання робочих місць