Тема: Виготовлення квіткової композиції в техніці квілінг Мета: 1. Навчаюча: • познайомити гуртківців з технікою квілінг; • навчити гуртківців володіти техніками роботи з папером, інструментами, пристосуваннями, необхідними у роботі; навчити виготовляти основні квілінгові форми. 2. Виховна: • формувати стійкий інтерес до мистецтва папероскручування; • виховувати естетичний смак; старанність, терпіння у роботі. 3. Розвиваюча: • створити умови для розвитку особистості кожного гуртківця, розкриття його творчих здібностей; • розвивати образне та просторове мислення, уяву, увагу; • розвивати моторику рук.
Тип заняття: комбінований Обладнання: двосторонній кольоровий папір, смужки для квілінгу, кольоровий картон, ножиці, клей, кісточка .
Хід заняття
І Вступ. 1.Підготовка робочих місць. 2. Оргназаційний момент.
Усім, усім добрий день! Геть з дороги, наша лінь! Хай не заважає працювати Гарним хлопцям та дівчатам.
Вправа „На що схожий настрій?” Мета: згуртування групи, налаштування на роботу, розвивати здатність до рефлексії Учасники по черзі говорять, на яку пору року, природне явище, погоду схожий їх сьогоднішній настрій. Наприклад: ” Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку в спокійному блакитному небі, а твій?”. Потім одна дитина узагальнює і заповнює таблицю „Наш барометр”. 3. Повідомлення теми і мети заняття. - Чи всі техніки відомі вам, чи є нова техніка, яку ми ще не знаємо? (Діти називають техніку контурного квілінгу) На дошці приклади квілінгу та контурного квілінгу Темою нашого заняття є виготовлення виробів в техніці квілінг . (Квітка на дошці – характеристика техніки: 5 пелюсток (історія, техніка, види, матеріали та інструменти, практичне застосування))
Вікторина з історії квілінгу: 1. Де зародилося мистецтво квілінгу? 2. Що виготовляли в давнину із золотих та срібних дротиків методом квілінгу? 3. Чим прикрашали французькі та італійські черниці релігійні догмати і картини? 4. Від якого слова походить слово «квілінг»? 5. Яка принцеса Англії захоплювалася квілінгом? 6. Чим відрізняються роботи європейців та східних майстрів? 7. Де ми можемо використовувати квілінг в наш час?
Прослуховування казки «Весна»
Жив собі колись король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок — Зиму Весну, Літо й Осінь.
Найбільше король любив наймолодшу красуню Весну. Але те, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а люди були зайняті своєю роботою й не хотіли цього помічати. І тоді король попросив письменників, поетів, художників допомогти Весні. Вони прихопили з собою олівці, пензлі, фарби і пішли на Землю милуватися красою природи, щоб потім розповісти про неї людям.
Є назви квітів, що стали іменами людей. Це Васильок. Грицики, Лілії, Маргаритки, Вероніка.
Кожна квітка має своє значення.
Демонстрація ілюстрацій із зображенням квітів.
-Отже, не даремно ми говорили про різні квіти. Сьогодні ми виготовимо паперові квіти в техніці квілінг.
( - Учні розповідають, які матеріали та інструменти потрібно та правила їх безпечного використання: двосторонній папір; ножиці, клей, пінцет, один картон-основа.) - А також необхідно згадати ТБ при роботі з ножицями
|
Правила роботи з клеєм: - використовуйте клей ПВА. Він не залишає жовтих плям. - наносьте клей пензликом, - після закінчення роботи баночку з клеєм щільно закрийте, - пензлик промийте водою.
Правила безпечного поводження з ножицями 1. Користуйся ножицями з заокругленими кінцями. 2. Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край кришки столу. 3. Не працюй тупими ножицями і ножицями з прослабленим шарнірним кріпленням. 4. При роботі уважно слідкуй за лінією розрізу. 5. Під час різання притримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від леза ножиць. 6. Не тримай ножиці кінцями вгору, не залишай в розкритому вигляді. 7. Не ріж ножицями на ходу і не підходь до товариша під час різання. 8. Передавай ножиці товаришеві лише в закритому вигляді, тримаючи їх заробочу частину (кінцями вперед)
Картинна галерея. Визначте основні ознаки контурного квілінгу за подами малюнками на дошці
ІІ.Основна частина
Вправа « Винахідники» Мета: розвиток продуктивності та оригінальності мислення. - Я пропоную вам побути в ролі винахідників, адже, погодьтеся, без творчості їм не обійтися. Ви будете працювати в групах. Завдання для груп – придумати якомога більше варіантів застосування того предмета, який лежить у вас на парті. Враховуються пропозиції всіх учасників групи. Відповіді можуть бути найнеймовірніші.
1.Практична робота по темі: 1)Формування вмінь виготовляти композиції у техніці квілінгу: - демонстрація зразків; - пояснення послідовності виконання роботи; - вибір учнями зразків для роботи та виконання аплікації
Фізкультхвилинка :
Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки вбоки, Поскачи на місці трохи. Руки ззаду покладемо, Головою повернемо. Разом присядемо І за столики сядемо
Після виконання фізхвилинки діти продовжують практичну роботу, яку в кінці заняття захищають (дають назву, придумують маленький віршик-римівку про неї)
ІV. Заключна частина
1.Інтерактивний прийом «Рюкзак».
– Хто вирушає у подорож, той завжди збирає необхідні речі у рюкзак. Завершуючи заняття, давайте також зберемо наш рюкзак, щоб узяти в дорогу знання, вміння та настрій. Давайте пригадаємо, якою була тема нашого заняття?
-Що нового ви сьогодні дізналися?
-А чи сподобалось заняття? Що саме?
2. Вправа „Подаруй тепло свого серця”
Наше заняття завершилося. Мине не так багато часу , ви станете дорослими людьми, можливо хтось буде відомим письменником, а хтось конструктором чи винахідником. Ті вміння і навички, над розвитком яких ми працювали сьогодні, стануть вам у пригоді. А поки що вони допоможуть вам у навчанні. На завершення пропоную вам взятися за руки, подарувати один одному тепло свого серця.
2. Виставка дитячих робіт.
3. Прибирання робочих місць