Заняття "Пейзаж в осінньому парку"

Про матеріал
Інтегроване заняття Відображення на полотні олійними фарбами пейзажу “В осінньому парку” з натури в умовах пленеру. Знайомство з сезонними змінами в поєднанні з образотворчим мистецтвом та дослідницькою діяльністю. Ведення сезонних спостережень в природі: спостереження змін у житті дерев лісу та міського парку. Фіксація результатів спостережень в природі в щоденнику спостережень та в творчих роботах: в малюнках; фотороботах; поробках тощо
Перегляд файлу

 

Живопис

Тема

Пейзаж “В осінньому парку"

 

Мета

Написання пейзажу “В осінньому парку”

Сприйняття форм, поєднаних однією кольоровою гаммою та найбільш наближене до натури виявлення цих кольорів у зображенні на площині

паперу.

Удосконалення вмінь та навичок володіння технікою олійного живопису

та ознайомлення з особливостями відображення співвідношень об’єктів з натури в умовах відкритого простору.

Завдання

Формування відчуття простору на полотні.

Навчити прийомам роботи в техніці олійного живопису при написанні пейзажу в умовах пленеру восени

Досягти:

- панорамності та конкретики у передачі станів природи;

- колористичної єдності пейзажу;

- вірного зображення деталей пейзажу.

Передати:- основні кольорові відношення;

- тоновий і кольоровий стан освітлення;

- відчуття простору.

Знати

Послідовність виконання завдання в техніці олійного живопису.

Знати конструктивні побудови форм.

Знати правильні пропорції предметів у просторі для передачі на папір.

Відчувати та бачити те, як розташовані тіні, напівтіні та світло в умовах пленеру.

Знати закони світлотіні, світлохолодності, закони повітряної та лінійної перспективи.

Уміти

Уміти композиційно будувати та компонувати у просторі.

Уміти знаходити пропорційні співвідношення тонові співвідношення між предметами та їх деталями.

Уміти правильно передавати форму за допомогою тіні та світла.

Уміти відтворювати світлоповітряне середовище засобами олійного живопису.

Уміти бачити й реалістично відтворювати тонові і кольорові відносини.

Уміти підпорядковувати деталі цілому.

Уміти професійно володіти технікою олійного живопису.

Основні категорії, поняття, терміни, імена

Пейзаж, натура, тон, теплі та холодні тона, техніка олійного живопису, світло, тінь, напівтінь, пропорції.

Ресурси

Шашков Ю.П. Живопись и ее средства. Учеб. Пособ. Для вузов. Москва, 2006. 128 с.

Шевнюк О.Л. методика навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах. Навчальний посібник. Київ, 2017, 312 с.

Зайцев А. С. Наука о цвете и живописи. Москва, Искусство, 1986.

Презентація. Наочне експериментальне наукове дослідження співвідношення та накладання кольорів в природніх об’єктах на прикладі осіннього листка (розподіл пігментів)

Наочність(власні роботи та роботи художників)

Матеріали: олійні фарби, серветки, пензлі, ємності для розчинника, полотно, видошукач, папір для начерків, олівці, гумка.

Самостійна (домашня) робота

  • Виконання короткотривалих етюдів з натури в умовах пленеру в осінню
  • пору на вивчення тонально-кольорових відношень.
  • Відтворити об’єкт в природі, наприклад, дерево в різних погодних умовах,
  • під дією різних явищ природи (вітру, дощу, інію, шелестіння листя тощо).
  • Відтворити різні види дерев та проаналізувати їх особливості,
  • відмінності, а також пізнаваність та схожість з натурою.
  • Зробити як найбільше замальовок пейзажних композицій з натури.
  • Знайти й замалювати різні варіанти композиційного вирішення
  • визначеної місцевості.
  • Зробити як найбільше етюдів в кольорі одного і того сюжету та зробити
  • аналіз власних спостережень.
  • Закріплення, систематизація та вдосконалення знань, вмінь, придбаних в
  • умовах відкритого простору.
  • Придбання навичок та вмінь до самоосвіти.
  • Пошук наукового підґрунтя свого мистецтва.

 

№ з/п

Хід роботи заняття

Методи

1

Організаційний момент

Контроль готовності вихованців до роботи

 

Інструктаж.

 

2

Оголошення теми заняття.

Пейзаж “В осінньому парку”

 

Мотивування. Парадоксальні факти, цікаві приклади.

3

Постановка задачі

Відображення на полотні олійними фарбами пейзажу “В осінньому парку” з натури в умовах пленеру

 

Пояснення. Педагогічний рисунок, композицій-

ний пошук

4

Практична робота

Демонстрація наочності.

практіка/FB_IMG_1572101123123.jpgДемонстрація порівняльного дослідження

“Світло та колір в природі”.

Експериментальне дослідження властивостей пігментів, виділених з осіннього листя різних кольорів шляхом адсорбції та розчинення у спирті. Спостереження за світінням пігментів (витяжки хлорофілу) під дією світла.

практіка/FB_IMG_1572101109535.jpg

 

IMG_20191008_100129.jpgсмужкі.jpg

 

Для кращого розуміння відтворення осінніх дерев, не зайвим було б знати і розуміти природу забарвлення листя. Використовуючи розподіл пігментів осіннього листка та зеленого листка методом паперової хроматографії, на фільтрованому папері побачити кольори, які насправді мають ці листки, та як ми їх бачимо разом. Звичайний зелений листок буде мати три смужки: жовту, салатову та синьо-зелену, а, на перший погляд, коричневий листок: смужку фіолетову, жовту, синьо-зелену та салатову.

Розпочинати треба пейзаж з цілого, не з окремих предметів, а писати світло, товщу повітря, небо, які й визначають загальний тон майбутньої картини. Адже колір предмету складається не лише з власного колірного тону, але і тону середовища, що неминуче впливає на нього. Найближчі предмети ясні, чіткі, до них відстань невелика. Далекі втрачають контури та набувають складних кольорів та легких повітряних, які добре видно на натурі. Повітря та світло - ось що повинне цікавити майбутнього живописця, повітряне середовище в першу чергу, а не окремо колір об’єктів. Потрібно побачити колірні співвідношення між об’єктами, якими вони будуть на передньому, середньому і далекому планах, колір та найтонші переходи.

Зображуючи дерево або гілку, потрібно пам’ятати про те, що об’єкт знаходиться у просторі, огорнутій повітрям, а також освітлений. Передаючи світло повітряну атмосферу, світло та повітря повинні проходити скрізь гілля та листя, тобто дерево не повинно бути щільним та монолітним об’єктом. Для того щоб не заплутатись в процесі відтворювання листяного масиву дерева, краще розібрати об’єкт на окремі форми, наприклад, як набір куль, які підтримують декілька циліндрів.

Завершувати твір потрібно роботою над деталями та узагальнення малюнка, узагальнення кольорових відношень для досягнення цільності колориту. Але, працюючи над деталями необхідно пам’ятати про збереження первісного відчуття настрою пейзажного мотиву.

Інтегративне заняття,

Метод спостережен-

ня, аналіз, експеремент, демонстрація, евристична бесіда, проблемний метод,

дискусія

Визначення типових помилок студентів та їх вирішення.

 

5

Індивідуальна робота

Індивідуальна робота та самостійна робота вихованців над пейзажем

Консультація та корекція в процесі  індивідуальної роботи

 

Метод

роботи

з натури

в умовах пленеру.

Корекція.

6

Підсумок

Виставка,  перегляд та оцінювання творчих робіт

 

Оцінювання продуктів творчої діяльності. Заохочення

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку