Заняття "Натюрморт в пейзажному середовищі"

Про матеріал
Ознайомлення вихованців з особливостями живопису при написанні натюрморту в пейзажному середовищі. Формування навиків спостереження в природі та поєднання обєктів натюрморту з оточуючим природним середовищем. Виконання короткотривалих етюдів натюрморту в умовах пейзажного середовища.
Перегляд файлу

Живопис

Тема

Натюрморт з квітами та фруктами в пейзажному середовищі

(ІІ курс)

 

Мета

Ознайомлення вихованців з особливостями живопису при написанні натюрморту в пейзажному середовищі. Удосконалити вміння роботи в техніці гуаш.

 

Завдання

Навчити відтворювати натюрморт з квітами та фруктами з натури в пейзажному середовищі в техніці малювання гуашевими фарбами.

Навчити вихованців відчувати ритм, колір.

Навчити вирішувати складні пластичні і просторові кольоросвітлові завдання в умовах атмосферного освітлення

 

Знати

Послідовність виконання роботи в техніці малювання гуашевими фарбами

Знати закони композиційної побудови.

Знати як правильно передавати пропорції предметів в просторі.

Знати як розташовуються тіні, напівтіні та світло.

Знати закони світлотіні та світло-холодності.

Знати закони повітряної перспективи та лінійної перспективи та як застосовувати їх при написанні натюрморту в умовах пленеру.

 

Уміти

-Уміти самостійно ставити натюрморт

Уміти реалістично зображувати форми та кольори предметів і об’єктів в певних умовах освітлення (в тіні, на сонці тощо);

Уміти грамотно компонувати предмети натюрморту з відтворенням їх об’ємності, матеріальності та уважною проробкою деталей

Уміти передавати складні кольорові та тонові відношення зі збереженням свіжості кольорової гами натюрморту;

Уміти враховувати характерність, образ, змістове навантаження натюрморту.

Уміти на основі засвоєних знань законів живопису, володіти культурою використання кольору і форми при написанні натюрморту в пейзажному середовищі в умовах пленеру.

Уміти вирішувати творчі завдання під час написання натюрморту в пейзажному середовищі

Уміти композиційно будувати та компонувати у просторі.

Уміти знаходити пропорційні співвідношення тонові співвідношення між предметами та їх деталями.

Уміти правильно передавати форму за допомогою тіні та світла.

Уміти відтворювати світлоповітряне середовище засобами живопису гуашевими фарбами.

Уміти бачити й реалістично відтворювати тонові і кольорові відносини.

Уміти підпорядковувати деталі цілому.

Уміти професійно володіти технікою живопису гуашевими фарбами.

 

Основні категорії, поняття, терміни, імена

Натюрморт, етюд, натура, техніка живопису грушевими фарбами, світло, тінь, напівтінь, пропорції, атмосферне освітлення, пейзажне середовище, пленер.

Ресурси

Материали: гуашеві фарби, серветки, пензлі, ємності для води, папір, папір для начерків, олівці, гумка.

Шашков Ю.П. Живопись и ее средства. Учеб. Пособ. Для вузов. Москва,2006. 128 с.

Шевнюк О.Л. методика навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах. Навчальний посібник. Київ, 2017, 312 с.

Презентація

Наочність(власні роботи та роботи художників)

Самостійна (домашня) робота

Закріплення, систематизація та вдосконалення знань, вмінь, навичок,

придбаних в умовах пленеру.

Придбання навичок та вмінь до самоосвіти.

Відтворення свого творчого потенціалу.

Виконання короткотривалих етюдів натюрморту в умовах пейзажного

середовища

 

№ з/п

Хід роботи лабораторного заняття

Методи

1

Організаційний момент

Контроль готовності вихованців до роботи

Інструктаж.

 

2

Оголошення теми заняття.

Натюрморт з квітами та фруктами в пейзажному середовищі

Мотивування

Парадоксальні

факти, цікаві

приклади

3

Постановка задачі

Відображення на полотні натюрморту з квітами та фруктами в пейзажному середовищі в техніці гуашевого живопису в умовах пленеру

Пояснення

Педагогічний

рисунок

4

Практична робота

Особливості роботи гуашевими фарбами

Педагогічний малюнок та демонстрація наочності.

Послідовне виконання дітьми натюрморту з квітами та фруктами в пейзажному середовищі

Під час роботи слід стежити за правильністю колірних і тонових співвідношень, оскільки гуашеві фарби при висиханні змінюють свою світлість; уникати надлишку води, щоб не руйнувався шар фарби; ретельно розмішувати гуаш для попередження її розшарування; не перекривати фарби кількома, особливо пастозними шарами; попередньо змочувати пензель у воді перед набиранням фарб; наносити гуаш на папір тонким рівним шаром, вписуючи один колір в інший, доки попередній ще вологий.

Під час пленеру доцільно застосовувати метод a la prima: починати роботу з темних тонів, закінчувати пастозно освітлені місця; всі поправки та найбільш освітлені ділянки опрацьовувати після того, як гуаш підсохла.

Евристична бесіда

Визначення

типових

помилок та

 їх вирішення.

Інструктаж.

 

5

Індивідуальна робота

Індивідуальна робота та самостійна робота дітей над етюдом

Консультація та корекція в процесі  індивідуальної роботи

 

Метод

роботи з натури

в умовах пленеру.

Метод a la prima

Корекція

6

Підсумок

Виставка,  перегляд та оцінювання творчих робіт дітей

 

Оцінювання

продуктів творчої діяльності.

Заохочення

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку