Живопис Тема |
||
Пейзаж в монохромному кольорі Просторові якості кольору (монохромний живопис) |
||
Мета |
Створити пейзаж в монохромному кольорі, певного природного стану за етюдами пленерної практики (техніка за вибором вихованця).
|
Завдання |
- Навчити створювати пейзаж, виявити художній образ, індивідуальне мистецьке бачення краєвиду з передачею певного природного стану - визначати тон в залежності від атмосферного стану (туман) та колориту місцевості; - засвоїти особливості техніки нанесення фарб у створенні колориту та певного настрою пейзажу; - ознайомити з образотворчою функцією кольору живопису різних мистецьких течій (монохромний китайський живопис); - розвиток градації світлотіньового тону в живописі; - розвиток спостережливості; - виховання художнього смаку. |
Знати |
- відчувати та бачити те, як розташовані тіні, напівтіні та світло. - знати закони світлотіні, світлохолодності, закони повітряної та лінійної перспективи. |
Уміти |
- створювати композицію у заданому форматі; - уміти вибрати і створити композицію пейзажного етюду; - уміння цілісного бачення, образного мислення; - вірно передавати кольорові відношення, різні стани природи; - уміти передавати глибини простору за рахунок світло-повітряної перспективи; |
Основні категорії, поняття, терміни, імена |
Просторові якості кольору, монохромний живопис, тон, колір, гармонія кольору та тону. колорит, кольорова гама, гармонія, монохромія, тріада, контраст (сім типів), нюанс, споріднені кольорові гармонії, споріднено-контрастні кольорові гармонії, |
Ресурси |
Шашков Ю.П. Живопись и ее средства. Учеб. Пособ. Для вузов. Москва,2006. 128 с. Шевнюк О.Л. методика навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах. Навчальний посібник. Київ, 2017, 312 с. Матеріали: полотно на картоні, полотно на підрамнику, олія, акрил, акварель, папір, папір для рисунка, олівці, гумка, м’які матеріали. |
Самостійна (домашня) робота |
Виконати вправи на розтяжки ахроматичних і хроматичних кольорів Переробити пейзажний етюд, створений в умовах пленеру, в монохромномному кольорі.
|
№ з/п |
Хід роботи лабораторного заняття |
Методи |
1 |
Організаційний момент Контроль готовності вихованців до роботи
|
Інструктаж
|
2 |
Оголошення теми заняття Пейзаж в монохромному кольорі Просторові якості кольору (монохромний живопис) Монохромний живопис китайського мистецтва та виразні засоби контрасту і насиченості та світлотіньових нюансів одного кольору. Повітряна перспектива та ілюзія просторової глибини в живописі пейзажного жанру. Дослідження художників-імпресіоністів просторових та оптичних ефектів кольору
|
Моти-вування Парадоксальні факти, цікаві приклади |
3 |
Постановка задачі Створити та відтворити на площині пейзаж в монохромному кольорі, певного природного стану в умовах пленеру Монохромні гармонійні сполучення. Їх основа — один будь-який колірний тон, який у тому чи іншому співвідношенні присутній в кожному з об`єднаних кольорів. Відрізняються ці кольори тільки за світлістю або насиченістю. Загальний колірний тон, наприклад зелений чи фіолетовий, надає композиції спокійного врівноваженого характеру. В залежності від задачі, гармонія може бути організована у різних тональних діапазонах. Сполучення кольорів може засновуватися на рівності інтервалів. Якщо кольори знаходяться на однаковій відстані один від одного, сполучення являє собою рівносхідчасту гармонію та викликає відчуття особливого спокою та стабільності; якщо обрані кольори відрізняються один від одного різними інтервалами, контраст за світлістю та насиченістю виражається сильніше, відношення кольорів вносять до композиції елемент активності. Третій колір повинен відрізнятися від перших двох більшим інтервалом. Для досягнення ефекту "горіння" необхідно, щоб найсвітліший колір був насиченим, малим за величиною та розташованим поряд з дуже темними та малонасиченими кольорами. У випадку однакового співвідношення трьох кольорів за величиною площ затверджується ідея статики. У випадку контрасту елементів за формою і розміром доречно підкреслити їх контраст за світлістю та насиченістю.
|
Пояснення Компози-ційний пошук |
4 |
Практична робота Педагогічний рисунок та демонстрація наочності. Послідовне виконання дітьми композиції в монохромному кольорі
|
Педагогіч-ний рисунок. Метод a la prima Визначен-ня типових помилок та їх вирішення |
5 |
Індивідуальна робота Індивідуальна робота та самостійна робота дітей над пейзажем Консультація та корекція в процесі індивідуальної роботи
|
Корекція Метод роботи з натури в умовах пленеру |
6 |
Підсумок Виставка, перегляд та оцінювання творчих робіт дітей
|
Оцінюван-ня продуктів творчої діяльності. Заохочення |