Заняття "Подорож на бабусин город"

Про матеріал
Заняття для дітей старшої групи ЗДО з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення. Комунікативний розвиток з елементами логопедії.
Перегляд файлу

Тема: Подорож на бабусин город

Програмовий зміст: вчити дітей уважно роздивлятись сюжетні тематичні картинки та описувати їх зміст, формувати вміння будувати питальні речення та відповіді на них, закріпити в словнику назви трудових сільськогосподарських дій, продовжувати знайомити дітей з українськими прислів’ями, що звеличують труд та засуджують лінощі, розвивати монологічне та діалогічне мовлення, фонематичний слух, увагу, уяву, моторику органів артикуляції та дрібну моторику рук, , виховувати схвальне ставлення та пошану до людської праці.

Обладнання: іграшкова пташка, сюжетні картинки із зображенням людей на городі, зображення овочів.

 

Хід заняття

 

І.Організаційна частина.

1. Привітання. Читання вірша про осінь. Бесіда про овочі.

 - Доброго дня, діти! Послухайте вірш про осінь.

Щедра осінь скрізь мандрує,

Залюбки вона дарує

Багатющий урожай –

Не лінуйся лиш, збирай!

Бо достигла, уродила

Овочів силенна сила!

-         Діти, а де ростуть овочі? Куди треба поспішати, щоб різні овочі збирати?

-         Правильно, от і гайда на город, не будемо гаяти часу!

ІІ. Основна частина.

  1. Артикуляційна гра «На город»

(Діти, крокуючи на місці, чітким кроком у відповідному темпі, виразно промовляють  за логопедом чистомовки).

 Од-од-од – ми ідемо на город!

От-от-от – в нас багато тут турбот!

Оді-оді-оді – хто працює на городі?

Оті-оті-оті – мами, тата, дяді, тьоті.

Оду-оду-оду – ось зайчисько край городу.

Оту-оту-оту – починає теж роботу.

  1. Бесіда за сюжетними картинками. Складання речень.

-         Ось ми трохи розім’ялись, тепер приступаємо до роботи. Я вам хочу розповісти одну історію. В одному селі край городу росла стара вишня. А на ту вишню часто прилітала одна невеличка пташина. (Логопед дістає іграшкову пташку,показує її дітям, продовжуючи розмову). Вона була дуже цікавою та допитливою, як і ви, малята, і все їй хотілося знати про те, що тут відбувається. Бачила пташечка, що на городі, постійно, з весни до осені перебувають люди. Та не знала пташечка, чому вони там….

-         А ви як думаєте, що роблять люди на городах? (Працюють, трудяться, вирощують городину)

-         А як називають людей, які вирощують овочі, городину? (Городники)

-         Молодці. Ось прилетіла наша пташка на вишеньку весною. (Логопед звертає увагу на відповідний малюнок)

-         Що ж вона там побачила? (Городники копають землю, скородять її, впорядковують грядки, сіють насіння, саджають розсаду)

-         Стала пташечка щебетати, і людей питати.

  1. Дидактична гра «Подивись і розкажи, запитай і поясни»

(Педагог викликає одну дитину і спонукає її до діалогу: ставить їй запитання від імені пташки, а дитина повинна дати відповіді, які, на його думку, мали б сказати городники)

-         Навіщо ви, добрі люди, на город прийшли весняної пори? (Нам час грядки впорядковувати, овочі посіяти, посадити розсаду)

-         А навіщо ви лопати з собою взяли? (Щоб перекопати землю, і вона тоді стане м’якою)

-         А для чого ви робите в землі рівчачки? (У рівчачки ми посіємо насіння овочів)

-         А граблі вам для чого? (Граблями ми загребемо грядки, щоб вони були рівненькими)

(Потім дитина повертається на місце, а педагог викликає наступну пару малюків, одному в руки він дає іграшкову пташку, і діти повинні розіграти щойно прослуханий діалог).

-         Минула весна, настало тепле літо. Знову прилітає пташечка сюди. Що тепер вона бачить на городі? (Діти відповідають, спираючись на досвід та зміст наступної сюжетної картинки: на городі прополюють грядки, розпушують землю, виривають бур’яни, поливають овочі).

(Педагог викликає наступну пару дітей, і знову спонукає їх розіграти діалог, який відбувається між пташкою та городниками влітку):

 

-         Чому і влітку ви на городі, добрі люди? (Ми доглядаємо наші овочі, щоб вони виросли гарними і добре вродили)

-         Навіщо у вас в руках сапи, що ви робите ними? (Ми прополюємо грядки, щоб бур’яни не заважали рости овочам)

-         Чому ви ходите по городі з лійками? (Ми поливаємо городину, щоб овочі вдосталь напились водички)

-         Що ви вириваєте на грядках? (Ми вириваємо бур’яни, щоб вони не засмічували город)

 (Потім аналогічний діалог проводять інші двоє вихованців)

 

-         Пройшло літо, за вікном вже осінь. І сьогодні, осінньої днини, знову пташечка навідалась на свою улюблену вишню. Що побачила вона? (На городі збирають урожай, відносять овочі в погреби та комори, згрібають та прибирають бадилля)

(Діти за допомогою дорослого розігрують «осінній» діалог)

 

-         Подякувала пташка добрим людям і зібралась летіти у вирій. Але потім вирішила трішки затриматись і подарувати всім веселий танок.

  1. Фізкультхвилинка

 (Логопед читає віршовані рядки, а діти зображують рухи, які виконує пташка)

 

Наша пташка люба, мила,

Хутко шийкою крутила,

Крильця в боки розвела,

Та й голівку підвела.

Крильця пташечки тріпочуть,

Політати вони хочуть.

Змах, ще змах – чудова мить:

Наша пташечка летить!

 

  1. Пояснення прислів’їв про працю людей на городах.

-         Діти, як ви гадаєте, яким повинен бути справжній городник, щоб у нього вродив щедрий врожай? (Старанним, роботящим, працьовитим, умілим, сумлінним).

-         Про працю є багато мудрих народних прислів’їв. (Логопед читає їх малятам, а діти виразно повторюють їх).

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.

 

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Зробив діло – гуляй сміло.

 

  1. Відгадування загадок про овочі.

-         А хто мені може сказати, які овочі вирощують городники? Зараз ми повідгадуємо загадки про овочі.

-         Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)


Що то за голова,
Що лиш зуби й борода?
(Часник)


Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)


Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)


Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)


В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                 
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)

Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
(Картопля)

Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг.
(Квасоля)

Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)

5. Логоритмічна вправа «Городники»

 - Молодці, діти. А зараз ми з вами уявимо себе в ролі городників. Будемо виконувати рухи, які я буду читати.

Помідори, огірочки ми збирали

І у кошики швиденько, спритно їх складали.

(Діти присідають, імітують збирання овочів)

Потім стали всі у ряд картоплю копати,

Знадобились для маляток штикові лопати.

(Підводяться і зображують копання лопатами)

Виривали бурячки ми, за чуби тягнули.

(Виконують нахили вперед та хапальні рухи)

І почистити, звичайно, ми їх не забули.

(Стають прямо, труть долонею об долоню)

Ріпку витягли гурточком, гарненьку на вроду

(Діти стають один за одним і зображують виривання уявної ріпки, як в однойменній казці)

І несли її всі разом з нашого городу

(Збираються у коло, піднявши руки, імітують «перенесення» важкої ноші).

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумкова бесіда

-         Діти, то наше заняття підійшло до кінця. Давайте пригадаємо, про що ми говорили на занятті?

-         Що вам найбільше сподобалось робити?

-         Що запам’ ятали?

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку