Заняття "Вивчаємо транспорт"

Про матеріал
Заняття для дітей старшої логопедичниї групи з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення. Комунікативний розвиток особистості з елементами логопедії
Перегляд файлу

Тема: Вивчаємо транспорт

Програмовий зміст: закріпити та розширити знання дітей про об’єкти предметного світу, зокрема транспорт, вчити дітей визначати та називати категорії транспорту і конкретні транспортні засоби, що відносяться до них, розповідати про їхнє призначення, особливості пересування, називати професії людей, що керують ними тощо, поповнювати словниковий запас, удосконалювати мовлення, логічне мислення та увагу, дрібну та артикуляційну моторику, розвивати фонематичний слух, вчити дітей прислухатися до звучання слова та добирати до слів слова-рими, виховувати повагу до всіх професій.

Обладнання: зображення різних транспортних засобів, ілюстрація до вірша Л.Полтави «Всі полинем»

 

Хід заняття

 

І. Організаційна частина

1. Бесіда про транспорт. Оголошення теми заняття.

 - Діти, давайте уявимо, що ми зібрались у мандрівку. Можна, звичайно, здійснити недалеку подорож, наприклад,  погуляти нашою вулицею, поблизу дитсадочка. У таку подорож ми будемо їхати чи підемо пішки? (Підемо пішки)

- Так, а от щоб побувати десь подалі – на іншому кінці міста, чи може, в інших містах або селах, поїхати в гори чи на море, потрапити в якусь країну, що нам потрібно? (Транспорт)

- Правильно. Куди можна вирушити на транспорті? (Відповіді дітей)

  - Сьогодні на занятті ми з вами поговоримо  про різні види транспорту.

 

ІІ. Основна частина

  1. Промовляння чистомовки «Мчать машини» (Б.Федчук)

-         Перш, ніж почати працювати, ми з вами трохи розімнемо наші органи мовлення – по промовляємо чистомовку.

По шосе спішать машини –ш-ш-ш

Шелестять, шепочуть шини –ш-ш-ш

Мчать машини в дальню путь –ш-ш-ш

То шофери їх ведуть –ш-ш-ш

 

  1. Розповідь про транспорт, його види.

 

-         Транспорт, діти, буває різним. Наприклад за своїм призначенням. Ну, це ви напевно знаєте. От скажіть, чи перевозить людей, наприклад, вантажний транспорт? (Ні, він перевозить різні вантажі – пісок, меблі, цеглу, продукти)

-         А який транспорт створено для того, щоб перевозити людей? (Пасажирський транспорт)

-         Коли на пасажирському транспорті може подорожувати одразу багато пасажирів, то він називається громадським (Діти повторюють чітко слово)

-         Подумайте і скажіть, який громадський транспорт ви знаєте? (Автобус , трамвай, тролейбус, метро)

-         А ще буває дитячий транспорт, на якому можете їздити ви, як він називається?  (Велосипед, самокат)

-         Молодці, до речі, транспортом можна не лише їхати, а й летіти, плисти.

  1. Дидактична гра  «Види транспорту»

(Діти за допомогою вихователя вибирають потрібні малюнки, групують їх та називають відповідну транспортну категорію).

-         Наземний транспорт – автомобіль, трактор, вантажівка, автобус, тролейбус, мотоцикл. Наземний транспорт їздить.

-         Водний транспорт – це корабель, човен, пароплав, катер. Водний транспорт плаває.

-         Залізничний транспорт – це потяг, метро, електричка, трамвай. Залізничний транспорт їздить по коліях, рейках.

-         Повітряний транспорт – це літак, вертоліт, ракета. Повітряний транспорт літає.

(Під час гри діти спочатку дають індивідуальні відповіді, а потім повторюють їх хором.)

 

  1. Дидактична вправа «Хто керує транспортом»

-         Добре, діти. Щоб керувати транспортом, яким слід бути? (Дуже уважним та вмілим)

-         Так, ви знаєте, як називаються професії людей, хто керує різними транспортними засобами? (Діти повторюють названі дорослим речення, додавши до них потрібне заключне слово)

Автомобілем, автобусом, вантажівкою  керує… (водій)

Поїзд, паровоз, електричку веде… (машиніст)

Пароплав, корабель веде… (капітан)

Вертоліт, літак веде… (пілот, льотчик)

  1. Фізкультхвилинка

-         Діти, давайте й ми з вами уявимо себе льотчиками, і трішки відпочинемо. (Вихователь показує дітям ілюстрацію до вірша, діти ходять по колу по кімнаті, розставивши руки в сторони – імітують рух літака)

Л.Полтава                   Всі полинем

Як я дорослим буду,

Збудую я літак.

Тоді, на диво людям,

Літатиму ось так:

Над полями, над степами,

Над річками, над морями,

Високо-високо,

Скільки бачить око!

Облітаю всі країни

Та й полину в Україну!

 

(Педагог збирає малят коло себе)

 

  1. Гра «Маленькі віршики про транспорт»

(Вихователь пропонує дітям послухати віршовані рядки і виразно повторити їх, завершивши потрібним словом-римою – назвою транспортного засобу. Якщо дитина вагається, дорослий показує їй малюнок-підказку)

Плисти бажає Слава по Дніпру на …(пароплаві)

В цирку їхали ведмеді на новім …(велосипеді)

Дуже весело мені мандрувати у … (човні)

Гарний наш пілот – мастак, водить добре він …(літак)

Величезні гарні шини у вантажної … (машини)

Їздить містом з краю в край і катає нас …(трамвай)

 

-         Певно, кожному з вас до вподоби якийсь із видів транспорту, і подобається він найбільше. І зараз кожен з вас назве мені, який транспорт подобається вам найбільше, або на чому ви б хотіли покататись. (Діти по черзі називають)

 

  1. Логоритмічна хвилинка про машини

-         Перш, ніж їхати на певному виді транспорту, потрібно перевірити, чи все в ній справно. Ось зараз і виконаємо невеличку вправу.

Біля кожної машини

Перевіримо ми шини.   ( присідання з імітацією рухів)

Ми качаєм, ми качаєм,

Свої шини надуваєм.  ( нахили вперед з імітацією рухів)

Не бува аварій в нас,

Бо є шини про запас. ( руки на поясі, повороти вліво-вправо)

Стук-дзень, стук-дзень,

їздим, їздим цілий день   (довільна ходьба з імітацією рухів)

А ось і наші гаражі,

Заїжджайте чимскоріш.   ( діти сідають на стільчики)

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумкова бесіда

-         Діти , ось ми й повернулись з нашої уявної подорожі,  тож давайте пригадаємо, про що ми говорили на занятті?

-         Які є види транспорту?

-         Яка гра вам сподобалось найбільше?

-         Що ви найкраще запам’ятали?

 

 

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку