Тема: У світі казки
Програмовий зміст: познайомити малят з казкою (народною та авторською),з героями казок, вчити дітей засвоювати зміст прослуханого, продовжувати формувати вміння чітко відповідати на запитання про казки та казкових героїв, робити власні висновки, висловлювати свою думку, вчити дітей впізнавати героїв казок на малюнках, продовжувати знайомити дітей з народними прислів’ями, їх повчальним змістом, розвивати артикуляційну моторику, увагу, уяву, пам’ять, дрібну моторику, фонематичний слух, виховувати любов до казок.
Обладнання: картинки до гри «Чия річ?», зображення героїв з казок, книга з українськими народними казками, телеграма.
Хід заняття
І.Організаційна частина
1. Оголошення теми заняття.
- Діти, я знаю, що ви любите слухати казки і багато їх знаєте. Тому сьогодні запрошую вас до чудової країни казок.
- Ви хочете піти зі мною?
- Ця країна не проста, щоб потрапити до неї, нам потрібно пригадати чарівні слова про казку:
Казочки знають всі діти на світі
Добре з казками на світі нам жити.
Нас розважають вони і навчають,
Завжди корисними казки бувають.
Ми в чарівний ліс підем,
Казку в лісі ми знайдем.
Кругом себе повернись,
Казко, де ти? Нам з’явись!
ІІ. Основна частина
- Ласкаво просимо в чарівну країну Казки.
- Погляньте, як тут чудово. В цій країні живе безліч казкових героїв.
- Подивіться навкруги, кого ви впізнали з них?(Діти називають героїв казок).
- В яких казках зустрічаємо такого героя, як дід? Баба? Онучка? Качечка? Вовк? Ведмідь? Лисиця? Зайчик?
- Ми з вами пригадали багато казкових героїв, і їх є дуже багато. Зараз спробуйте відгадати, про яких героїв буде йти мова в загадках.
Загадки:
1. Стоїть півник на печі,
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
(«Котик та Півник»)
2. Бабуся онучку дуже кохала.
Шапочку червону їй подарувала.
Дівчинка ім’я забула сказати.
Ну, відгадали , як її звати?
(„Червоний Капелюшок”)
3.І від діда він утік.
І від баби він утік.
А від лисички втекти не зміг.
(„Колобок”)
4. Малята-козенята
Вовку двері відчинили.
В дім до себе упустили.
Всіх він з’їв, одне зосталось
Звіру в лапи не попалось,
(„Вовк і семеро козенят”)
5. Цапки на місточку зустрілись,
Посварилися, побились
Та й у річку звалились.
(„Про двох цапків”)
- Діти, ми згадали про багатьох героїв казок, а тепер пограємо ще в одну гру - допоможіть з’ясувати, чия це річ, який казковий герой загубив свій атрибут?
Золотий ключик- Буратіно
Чарівна паличка- Фея
Варення – Карлсон
Булава- Котигорошко
Мітла- Баба Яга
Туфелька- Попелюшка
Капелюшок – Червона Шапочка
Пір’ячко – Кривенька Качечка
Чоботи – Кіт у Чоботях
Яєчко – Курочка Ряба
Колосок- Круть та Верть
Глечик – Лисичка та Журавель
Бинт – Лікар Айболить
Борошно – Колобок
Солома- Солом’яний бичок
- Діти, ви вже вчили, що казки бувають авторські, це коли пише їх автор, письменник, одна людина, а є казки, які пише народ. А тепер пограємо в гру - я буду зачитувати вам уривки з народних казок, а вам потрібно здогадатись, з якої казки цей уривок. (Вихователь зачитує уривки з 5-6 казок, діти відгадують казку за уривком з тексту)
- А тепер трішки відпочинемо, проведемо фізкультхвилинку.
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли.
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз» ,
А на «два » ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли,
Наші казочки знайшли.
(Вихователь знаходить телеграмму)
- Але ви , дітки ,все знаєте про казки. І зараз відгадаєте від кого ж телеграми.
1) – Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) – Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя )
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба )
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.
( Півник )
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати.
( Коза –Дереза )
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат )
- Діти, про казки ходить в народі багато прислів’їв та приказок. Зараз ми з вами прочитаємо та пояснимо деякі з них. (Вихователь зачитує, діти пояснюють, при потребі вихователь допомагає дітям зрозуміти прочитане)
Маленькі казки –багато розуму додають .
Легко казка кажеться- та нелегко діло робиться.
Казки маленькі , а розуму в них багато.
Хто казок багато знає ,той завжди перемагає.
Казка вчить, як на світі жить.
Одна казка –тисячу дітей навчає.
Казка не пряник , а дітей до себе манить.
Мудра казка, твій розум.
Кому казка розвага, а кому навчання.
Казку почитав, що на крилах політав.
ІІІ.Заключна частина.
- Тож , діти, казка –давній і мудрий порадник.Це вона відкриває двері у чарівну , неповторну країну ,де добро бориться зі злом , де правда перемагає неправду, де існує чесність і справедливість. Наша казкова мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться з вами на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.
- Що вам найбільше сподобалось на занятті?
- Які герої казок до нас приходили?