Заняття. ПОЛІТ МЕТЕЛИКА. (За авторською програмою Казковий дивограй)

Про матеріал

Робота з казкою – це процес утворення зв'язку між казковими подіями та поведінкою в житті, це процес перенесення казкових подій у реальність.

Саме за допомогою казки діти отримують інформацію про життя з його радощами і негараздами, переборюють самообмеження й доповнюють, змінюють, збагачують своє життя, накопичують позитивний емоційний досвід та відновлюють емоційну рівновагу, навчаються способам і засобам виходу з проблемних ситуацій, усувають порушення поведінки.

Переживши казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом. Слухаючи казки, дитина на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки. Тому що оточуючий нас світ – також живий. У будь-який момент він може заговорити з нами. Ця ідея важлива для формування бережливого ставлення до того, що нас оточує, прагнення до кращого, довіри до оточуючого світу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

(За авторською програмою

Наталії Сидоренко «Казковий дивограй»)

Мета: створення позитивного настрою, налагодження контактів, стимулювання психологічної близькості.

 

1. Привітання.  Гра «Паровозик» (Заняття 1, вправа 2)

Ми  їхали, їхали,

На галявину приїхали.

  •    А на лугу ми зустріли… А кого ми зустріли, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Живу лише улітку,

Шовкові крильця маю.

Із квіточки на квітку

В садочку я літаю.

   - Вірно, це метелик. А хочете дізнатися цікаву історію про метелика? Тоді уважно слухайте.

 

  •            Ритуал входу в казку

Діти сідають на килимки (або на стільці), руки витяг­нуті уздовж тулуба, ноги прямо, трохи розсунуті. Психолог вмикає спокійну музику.

Психолог. Заплющте очі і слухайте мій голос. Дихайте легко і спокійно. Уявіть собі, що ви си­дите на галявині у прекрасний літній день. Прос­то перед собою бачите чудового метелика, який пурхає із квітки на квітку. Простежте за рухами його крил. Рухи легкі та граціозні. Тепер нехай кожен уявить, що він — метелик, що в нього гарні великі крильця. Відчуйте, як ваші крила повільно й плавно рухаються вгору-вниз. Насолоджуйтесь відчуттям ширяння в повітрі. А тепер гляньте на строкату галявину, над якою ви летите. По­дивіться, скільки на ній яскравих квітів. Знайдіть очима найгарнішу квітку й поступово починайте наближатися до неї. Ви вже відчуваєте її аромат... Повільно й плавно ви сідаєте на м'яку пахучу серединку квітки. Вдихніть ще раз ці пахощі і...ось ми і в казці.  Розплющте очі.

 

2. Вправа «Пальчикова гра»

Мета : розвиток дрібної моторики.

Хід проведення

Сів метелик на травичку

І думає про дрібничку.

Один, два, три,

Ти, метелику, лети!

Методичні рекомендації. Дитина схрещує зап’ястки обох рук і притискує долоні тильним боком одна до однієї.  Долоні прямі, напружені. Легким, але різким рухом рук в зап’ястках імітується політ метелика.

 

3. Дослідження «Метелик»

   Хід проведення. Дитині видаються: простий олівець, кольорові олівці або фломастери. Пропонується вибрати вирізаного по контуру метелика тієї чи іншої конфігурації і величини. Дитину просять домалювати і розкрасити метелика таким, яким вона собі його уявляє - фантастичним чи реальним.

   По завершенню малювання збирають метеликів в кожної дитини індивідуально, відзначаючи, чий це метелик.

  Критерії оцінювання.

  1.  Малюнок повинен бути чіткім і симетричним (найвища кількість балів – 3 бали).

  2. Голова. Зараховується зображення голови у вигляді кола, овалу. На
голові повинні бути домальовані вусики і очі. (З бали).

  3. Тулуб складається з двох більших або менших овалів довгастої форми. (2 бали).

  4. Крильця. Візерунок на верхніх і нижніх крильцях повинен бути однакового кольору і симетричним відносно тулуба (3 бали)

  5. Гамма кольорів. Враховується візерунок на крильцях метелика за гамою кольорів: контрастність, природність, фантастичність, поступовий перехід від одного кольору до іншого. (З бали);

  6. Особливе виділення деталей. За допомогою особливих ліній, кольору, замальовки виділено голову, тулуб або розфарбування крилець метелика. (3 бали).

  Виграв той, хто набрав більше балів.

 

4. Вправа «Допоможи метелику»

   Мета: розвиток логічного мислення.


Хід проведення. Потрібно допомогти метелику облітати всі квіточки. Але він може перелітати лише на сусідню квіточку в будь-якому напрямку, чергуючи кольори: червоний, жовтий, білий. Потрібно продовжити лінію польоту метелика так, щоб він облітав всі квіти, ні на одній не побувавши двічі.

Методичні рекомендації. Можна використовувати зображення  метеликів, які отримали після виконання першої вправи.

 

5. «Цікаві лабіринти»

    Мета: розвиток логічного мислення, просторової уяви.

    Хід проведення. Дітям пропонуються лабіринти, в яких вони повинні знайти, по якому метелик пролетить до грибочка. (Додаток 1).

 

6. Вправа «Домалюй»

Мета: розвиток дрібних м’язів кисті рук, вміння діяти згідно інструкції.

Хід проведення. Дітям пропонується зображення метелика, зображення якого вони домальовують з’єднуючи пунктирні лінії та лінії з точок. За бажанням можуть розфарбувати. (Додаток 2).

 

7. Вивчимо віршик

Метелик

Стежечка-мережечка

Поміж трав.

І на ній метелика

Я спіймав.

 

Милувався крильцями

Довгий час.

Думка йшла у голову

І не раз.

 

- Він же теж, малесенький,

Хоче жить –

Відпущу на волю,

Нехай летить.

                                                                              Л. Назаренко

8. Українська народна гра «Сова і метелики»

Мета: зняття м’язового напруження, створення доброзичливої атмосфери, подолання бар’єрів у спілкуванні.

Хід проведення. «Совонька» стає в «гніздо», решта учасників – «метелики». На слова ведучого «День починається» метелики «літають» по майданчику.

На слова ведучого «Ніч наступає, усе засинає» метелики завмирають в будь-якій позі. «Совонька» збирає «метеликів», які поворухнулися. За словами«День починається» гра продовжується знову.

 

  •            Ритуал виходу з казки (той же, що і ритуал входу в казку).

 

9. Прощання (Заняття 1, вправа 6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. (Заняття 6, вправа 5).

 

 

 

 

 


Додаток 2. (Заняття 6, вправа 7).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 липня 2018
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку