Робота з казкою – це процес утворення зв'язку між казковими подіями та поведінкою в житті, це процес перенесення казкових подій у реальність.
Саме за допомогою казки діти отримують інформацію про життя з його радощами і негараздами, переборюють самообмеження й доповнюють, змінюють, збагачують своє життя, накопичують позитивний емоційний досвід та відновлюють емоційну рівновагу, навчаються способам і засобам виходу з проблемних ситуацій, усувають порушення поведінки.
Переживши казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом. Слухаючи казки, дитина на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки. Тому що оточуючий нас світ – також живий. У будь-який момент він може заговорити з нами. Ця ідея важлива для формування бережливого ставлення до того, що нас оточує, прагнення до кращого, довіри до оточуючого світу.
ЗАНЯТТЯ 7
(За авторською програмою
Наталії Сидоренко «Казковий дивограй»)
Мета: стимулювати креативність, налагодження контактів, розкриття власного потенціалу.
1. Привітання. Гра «Паровозик» (Заняття 1, вправа 2)
Ми їхали, їхали
І в село приїхали.
В селі живуть дід і баба
І є в них курочка Ряба.
Вони в гості запросили,
І чаєм смачним пригостили.
- А хочете дізнатися, що ж відбулося одного разу? Тоді слухайте уважно.
Психолог. Всі сядьте в коло. Розслабтеся, покладіть руки на бедра долоньками доверху. Закрийте очі і чекайте, коли на долоньку ляже чарівний камінчик. Намагайтеся відразу відчути, який він: теплий чи прохолодний, великий чи маленький, важкий чи легенький, гладенький чи шорсткий? Приготувались?
Методичні рекомендації. Психолог кладе кожному в долоньку камінчик і запитує дітей про їхні відчуття. При цьому діти не повинні відкривати очі і рухатися. Психолог нагадує, що все тіло потрібно розслабити.
Після відповідей діти відкривають очі і розглядають свої камінчики.
Психолог. Каміння володіє такою великою силою, що як тільки вони доторкнулися до ваших долоньок, так відразу і перенесли в казку.
2. Робота з казкою «Курочка ряба»
Жили собі дід та баба,
Була в них курочка Ряба.
Дід і баба курку Рябу
Гарно доглядали.
Сипали смачну пшеничку,
Щодня курку годували.
І в дарунок їм за це
Курочка знесла яйце -
Не просте, а золоте.
Дід бив-бив – не розбив,
Баба била-била – не розбила.
А мишка бігла,
Хвостиком зачепила,
Яєчко покотилося,
Упало й розбилося.
Дід плаче, баба плаче,
А курочка кудкудаче:
- Не плачте, діду,
Не плачте, бабо,
Я знесу вам ще яєчко,
Та не золоте, а просте!
Бесіда
3. Вправа-гра «Відтвори казку»
Мета: розвиток пам’яті, логічного мислення, вміння відтворювати порядковість дій.
Хід проведення. Дітям пропонується пригадати казку «Курочка ряба» слідуючим чином: всі сидять у колі. Кожен з дітей, по черзі, Промовляє по одному реченню з казки, відтворюючи її зміст.
Дід – «Кахи-кахи!»
Баба – «Ой-ой-ой!»
Курочка – «Ко-ко-ко!»
Мишка – «Пі-пі-пі!»
Яєчко – «Це я!»
Методичні рекомендації.
Психолог читає казку, а коли вимовляються слова-назви казкових героїв, то діти повинні промовляти свої репліки.
По завершенню інсценізації для всіх учасників звучать аплодисменти.
4. Вправа «Знайди будиночок» (Додаток 1)
Мета: розвиток просторової уяви, наочно-образного мислення.
Хід проведення.
Психолог. Хочете дізнатися, де живуть бабуся з дідусем?
5. Вправа «Умілі пальчики» (Додаток 2)
Мета: розвиток дрібної моторики кисті рук.
Хід проведення.
- Хто ж розбив яєчко?
- Як ви гадаєте, мишка зробила це навмисно чи ні?
- На вашу думку, якою ж була мишка?
Завдання
Потрібно обвести малюнок за штриховими та точковими лініями.
По завершенню розфарбувати так, як подобається.
6. Вправа «Віднови казку за малюнками» (Додаток 3)
Мета: розвиток пам’яті, уваги, мислення.
Хід проведення. Дітям пропонуються малюнки – ілюстрації до казки «Курочка ряба», розміщені у довільному порядку.
Потрібно пригадати казку і розмістити ілюстрації у порядку відповідно до змісту.
7. Вправа - гра «Полювання на лисицю»
Мета: створити добрий настрій, зняти втому.
Хід проведення. Учасники стають у коло один за одним. Психолог промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі учасники повторюють за ним:
8. Прощання (Заняття 1, вправа 6)
|
|
Завдання 1. Завдання 2.
Додаток 1. (Заняття 7, вправа 4). Додаток 2. (Заняття 7, вправа 5).
1. 2.
5. 6.
7. 8.
Додаток 3. (Заняття 7, вправа 6).