Заняття. У ДІДА Й БАБИ КУРОЧКА БУЛА... (За авторською програмою "Казковий дивограй")

Про матеріал

Робота з казкою – це процес утворення зв'язку між казковими подіями та поведінкою в житті, це процес перенесення казкових подій у реальність.

Саме за допомогою казки діти отримують інформацію про життя з його радощами і негараздами, переборюють самообмеження й доповнюють, змінюють, збагачують своє життя, накопичують позитивний емоційний досвід та відновлюють емоційну рівновагу, навчаються способам і засобам виходу з проблемних ситуацій, усувають порушення поведінки.

Переживши казкові події, дитина збагачується значимим для неї життєвим досвідом. Слухаючи казки, дитина на підсвідомому рівні переймає стилі людських стосунків і моделі поведінки. Тому що оточуючий нас світ – також живий. У будь-який момент він може заговорити з нами. Ця ідея важлива для формування бережливого ставлення до того, що нас оточує, прагнення до кращого, довіри до оточуючого світу.

Перегляд файлу

D:\Наташа\Фотоальбом\Різне\1368269035_kurochka-ryaba-5.jpg                 ЗАНЯТТЯ 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(За авторською програмою

Наталії Сидоренко «Казковий дивограй»)

Мета: стимулювати креативність, налагодження контактів, розкриття власного потенціалу.

 

1. Привітання.  Гра «Паровозик» (Заняття 1, вправа 2)

Ми їхали, їхали

І в село приїхали.

В селі живуть дід і баба

І є в них курочка Ряба.

Вони в гості запросили,

І чаєм смачним пригостили.

- А хочете дізнатися, що ж відбулося  одного разу? Тоді слухайте уважно.

 

  • Ритуал входу в казку

Психолог. Всі сядьте в коло. Розслабтеся, покладіть руки на бедра долоньками доверху. Закрийте очі і чекайте, коли на долоньку ляже чарівний камінчик. Намагайтеся відразу відчути, який він: теплий чи прохолодний, великий чи маленький, важкий чи легенький, гладенький чи шорсткий? Приготувались?

Методичні рекомендації. Психолог кладе кожному в долоньку камінчик і запитує дітей про їхні відчуття. При цьому діти не повинні відкривати очі і рухатися.  Психолог нагадує, що все тіло потрібно розслабити.

Після відповідей діти відкривають очі і розглядають свої камінчики.

   Психолог. Каміння володіє такою великою силою, що як тільки вони доторкнулися до ваших долоньок, так відразу і перенесли в казку.

 

2. Робота з казкою «Курочка ряба»

Жили собі дід та баба,

Була в них курочка Ряба.

Дід і баба курку Рябу

Гарно доглядали.

Сипали смачну пшеничку,

Щодня курку годували.

І в дарунок їм за це

Курочка знесла яйце -

Не просте, а золоте.

Дід бив-бив – не розбив,

Баба била-била – не розбила.

А мишка бігла,

Хвостиком зачепила,

Яєчко покотилося,

Упало й розбилося.

Дід плаче, баба плаче,

А курочка кудкудаче:

- Не плачте, діду,

Не плачте, бабо,

Я знесу вам ще яєчко,

Та не золоте, а просте!

Бесіда

  •    Хто з героїв добрий?
  •    Хто – ні?
  •    Чому плакали дід і баба? Як вони плакали, покажіть.
  •    Як їх заспокоїла курочка? Покажіть.
  •    Чи помічали ви переживання, сум у батьків, родичів? Чому вони сумували?
  •    Чи прагнете ви допомогти своїм близьким, друзям у біді? Як? 

 

3. Вправа-гра «Відтвори казку»

Мета: розвиток пам’яті, логічного мислення, вміння відтворювати порядковість дій.

Хід проведення. Дітям пропонується пригадати казку «Курочка ряба» слідуючим чином: всі сидять у колі. Кожен з дітей, по черзі, Промовляє по одному реченню з казки, відтворюючи її зміст.

  •    А зараз ми всі з вами побудемо акторами. Спробуємо зіграти казку «Курочка ряба». Для цього оберемо героїв. Вам потрібно промовляти репліки героїв та відтворювати емоції казкових героїв.

Дід – «Кахи-кахи!»                       

Баба – «Ой-ой-ой!»

Курочка – «Ко-ко-ко!» 

Мишка – «Пі-пі-пі!»                    

               Яєчко – «Це я!»

Методичні рекомендації.

Психолог читає казку, а коли вимовляються слова-назви казкових героїв, то діти повинні промовляти свої репліки.

По завершенню інсценізації для всіх учасників звучать аплодисменти.

 

4. Вправа «Знайди будиночок» (Додаток 1)

Мета: розвиток просторової уяви, наочно-образного мислення.

Хід проведення.

Психолог. Хочете дізнатися, де живуть бабуся з дідусем?

  •                                                                 Дорога до діда і бабусі була далекою. Потрібно віднайти стежечку, яка приведе до хатинки, де живуть дідусь і бабуся. Для цього потрібно пройти від квіточки доріжкою вгору аж поки не дійдеш до грибочків і потрібного повороту. Повернувши, йди до тих пір, поки не знайдеш ялинку і потрібний тобі поворот, а повернувши, побачиш потрібний будиночок.
  •                                                                 На цій галявині є ще один будиночок, де живуть бабуся з дідусем. Подивіться у другий лист. Слід іти від квіточки доріжкою вгору, потім повернути … (потрібно, щоб діти показали по схемі шлях, який вказано у «листі»).

 

5. Вправа «Умілі пальчики» (Додаток 2)

Мета: розвиток дрібної моторики кисті рук.

Хід проведення. 

- Хто ж розбив яєчко?

- Як ви гадаєте, мишка зробила це навмисно чи ні?

-  На вашу думку, якою ж була мишка?

Завдання

Потрібно обвести малюнок за штриховими та точковими лініями.

По завершенню розфарбувати так, як подобається.

 

6. Вправа «Віднови казку за малюнками» (Додаток 3)

Мета: розвиток пам’яті, уваги, мислення.

Хід проведення. Дітям пропонуються малюнки – ілюстрації до казки «Курочка ряба», розміщені  у довільному порядку.

Потрібно пригадати казку і розмістити ілюстрації у порядку відповідно до змісту.

7. Вправа - гра «Полювання на лисицю»

Мета: створити добрий настрій, зняти втому.

Хід проведення.  Учасники стають у коло один за одним. Психолог промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі учасники повторюють за ним:

  • Ми йдемо полювати на лисицю! (Впевнений хід по колу.)
  • Не боїмося ми нічого. (Заперечувальні рухи руками.)
  • Ой, а це що? — Це болото! Чав! Чав! Чав! (Обережний хід з високо піднесеними колінами.)
  •  Ой, а це що? — Це море! Буль! Буль! Буль! (Рухи, що імітують плавання.)
  •   Ой, а це що? — Це поле! Туп! Туп! Туп! (Гучне тупотіння.)
  •   Ой, а це що! — Це дорога навпростець! (Впевнений хід.)
  •   Ой, а це хто такий великий? (Показують, який.) Такий пухнастий! (Показують рухами, ніби погладжуючи.)
  •   Ой, та це ж лисиця! (Показують, як злякалися. Далі рухи повторю­ються.)
  •   Побігли додому! Через поле! Туп, туп, туп!
  •   Через море! Буль, буль, буль!
  •   Через болото! Чав, чав, чав!
  •   Прибігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! (Показують жестами і мімікою.)
  •   Які ми хоробрі! (Показують мімікою.)
  •   Похвалимо себе! (Погладжують себе по голові.)

 

  • Ритуал виходу з казки (той же, що і ритуал входу в казку).

 

8. Прощання (Заняття 1, вправа 6)

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Завдання 1.                                                      Завдання 2.


                                                                      Додаток 1. (Заняття 7, вправа 4).                           Додаток 2. (Заняття 7, вправа 5).





       1.                                                                 2.



                   5.                                                                           6.


                7.                                                                       8.                                                 

Додаток 3. (Заняття 7, вправа 6).

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку