Заняття "Поняття «Композиційний центр». Пейзажна композиція «Море»

Про матеріал
Тема: Поняття «Композиційний центр». Пейзажна композиція «Море» Мета: Розширити уявлення про пейзажний жанр, дати поняття «марина»; вчити втілювати задум, передавати настрій композиції за допомогою кольору й художніх технік
Перегляд файлу

Тема: Поняття «Композиційний центр». Пейзажна композиція «Море»

Мета: Розширити уявлення про пейзажний жанр, дати поняття «марина»; вчити   втілювати задум, передавати настрій композиції за допомогою кольору й художніх технік;;

розвивати творче, образне, логічне мислення, уяву, увагу, пам'ять, пізнавальний інтерес, спостережливість, дрібну моторику пальців рук.

Виховати естетичний смак, любов до рідного краю, до природи, працелюбність, дисциплінованість, охайність, посидючість.

Обладнання: альбоми, гуашеві фарби, ємності для води, пензлі, прості олівці, ластики, палітри, серветки для рук та пензлів, зразки творчих робіт, кросворд, репродукції картин  А.Куїнджі  « Місячна ніч на Дніпрі», І. Айвазовського «Море», «Ялта», «Буря» та інші; фото пейзажів різних видів, етикетки з визначенням видів пейзажу.

Хід заняття

І. Організаційний момент

IІ. Актуалізація опорних знань

  1. Розгадування кросворда «Пейзаж»

1.Один з найпопулярніших жанрів живопису, основним об’єктом зображення якого є природа  - … (пейзаж).

2.Гармонійне поєднання відтінків певного кольору -  кольорова … (гама).

3. … - побудова художнього твору, зумовлена змістом і призначенням; взаємне гармонійне розташування частин твору  (композиція).

4. … - гармонійне співвідношення і поєднання кольорів у картині  (колорит).

5.Різновид пейзажу, в якому зображається море  - … (марина).

6.Незначний відтінок кольору - … (нюанс).

7.Зображення предметів на площині відповідно до зорового сприйняття їх у просторі - … перспектива (лінійна).

8.Дальній план картини, рельєфу, орнаменту - … (тло). 

П

Е

Й

З

А

Ж

Т

М

Г

К

О

Л

О

Р

И

А

А

Н

Ю

А

Н

С

И

Р

М

Л

І

Н

І

Й

Н

Я

А

Т

Л

О

А

Н

А

І

К

О

М

П

О

З

И

Ц

2.2 Дидактична гра «Знайди відповідність»

IІІ. Мотивація освітньої діяльності вихованців

IV. Оголошення теми і мети заняття

V. Викладання нового навчального матеріалу

5.1 Повідомлення педагога «Марини»

Жанр образотворчого мистецтва, який зображує природу, краєвиди міст і селищ, називається  пейзаж (від фр. загальний вид місцевості). Залежно від того, що саме зображено на картині, пейзажі поділяють на міські, сільські, лісові, морські  (Марини).  Пейзажі можуть бути веселими і сумними, ніжними і таємничими, урочистими і тривожними. Але яким би не був пейзаж, художник, зображуючи його, завжди передає в картині певний настрій, що згодом знаходить відгук у серцях інших людей.

         Твори пейзажного живопису здатні духовно збагатити людину, пробудити почуття любові до Батьківщини.

 Любов'ю до природи рідного краю пронизані пейзажі багатьох видатних художників, наприклад І. Левітана, А. Саврасова, Ф. Васильєва. Не разюча краса екзотичних земель, а задушевна простота, поетичність рідної природи оволодівали душами цих художників.

Але якщо художник не вивчає, а лише фантазує при написанні картин природи, - це не дасть бажаного ефекту. Тільки уважне вивчення природи, уміння тонко помічати і передавати особливості певного її стану дозволяє створити дійсно реалістичний пейзаж.  У цьому ви можете пересвідчитись, поглянувши на репродукції з картин видатних художників (демонструються репродукції картин).

У кожному пейзажі повинен бути побудований і ясно виражений простір – при віддаленні елементи пейзажу не тільки змінюються  за розмірами, а і за забарвленням. Тому перший план зображується більш енергійно: за кольором, контрастом, деталями. Наступні – без детальної промальовки, більш холодних відтінків.

Головними елементами будь-якого пейзажу є земля і небо, у морському пейзажі – небо і море. Небо визначає стан освітлення, настрій картини.              Ранкове сонце зафарбовує все у золотаво-рожеві відтінки, вечірнє – у жовто-оранжеві, похмурий день характеризується сріблястими тонами, а при світлі місяця переважають сіро-блакитні та сіро-зелені кольори. 

Вода, відбиваючи предмети, ніби подвоює їх, підсилює емоційне звучання природи. Спокійна вода, як дзеркало, відбиває навколишнє середовище. А під впливом вітру вода вкривається брижами та хвилями, відбитий предмет плавно змінює свої обриси.

У пейзажах головне підкреслюється кольором. Застосування в пейзажній композиції невеликого за площею, але якісно іншого кольору додає їй завершеності і є композиційним центром твору.

5.2 Демонстрація репродукцій творів мистецтва

Вихованці споглядають та аналізують репродукцію картини  А.Куїнджі  « Місячна ніч на Дніпрі» аналізують її.

5.3 Демонстрація зразків творчих робіт.

Вихованці розглядають зразки творчих робіт на задану тематику, характеризують їх.

5.4 Аналіз представлених зразків творчих робіт та технології їх виготовлення.

5.5 Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.

5.6 Фізкультхвилинка

VІ. Практична робота

6.1 Інструктаж з БЖД вихованців

6.2 Самостійна практична діяльність вихованців

 Педагог контролює робочий процес, слідкує за дотриманням правил безпеки життєдіяльності під час роботи. За необхідності надає консультативну або індивідуальну допомогу.

6.3 Фізкультхвилинка

6.4 Продовження самостійної роботи

VІІ. Підсумок заняття

7.1 Аналіз виконаних робіт

 Вихованці самостійно аналізують власні роботи. Обговорення ускладнень під час робочого процесу (якщо такі виникали). Обмін враженнями. Самооцінювання. Оцінювання творчих робіт педагогом.

7.2 Рольова гра «Фігура, замри!»

7.3 Фотосесія «Морська подорож вітрильника»

7.4 Рефлексія «Відкритий мікрофон»

- Мені сподобалось…

- Мені б хотілось…

- Сьогодні на занятті я навчився…

VІІІ. Прибирання робочих місць

Місячна ніч на Дніпрі – Архип Куїнджі Дев'ятий вал – Іван Айвазовський

 

docx
Додано
11 травня 2021
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку