Заняття з елементами тренінгу для практичних психологів "Забезпечення системи психолого - педагогічного супроводу обдарованої дитини"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу для практичних психологів ЗНЗ на тему: " Забезпечення психолого - педагогічного супроводу обдарованої дитини"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

(заняття з елементами тренінгу для практичних психологів)

Номер слайду 2

«Якщо ви ставитеся до дитини, як до ідеальної особистості, ви підносите її на ту висоту, на якій ви хотіли б її бачити» Й.Гете

Номер слайду 3

  Дотримуватися регламенту. Говорити по темі і від свого імені. Слухати і чути. Бути доброзичливими. Дотримуватися принципу конфіденційності. Бути активними. Не критикувати: кожен має право на власну думку. Говорити по черзі.

Номер слайду 4

Здібності ( індивідуальні риси особистості, які дають змогу за рівних умов успішніше опанувати певну діяльність, розв»язувати завдання, проблеми) – характерні практично для кожної людини; Обдарованість (специфічне поєднання здібностей, інтересів, потреб, яке дає змогу виконувати певну діяльність на якісно високому рівні) – характерна для невеликого кола людей; Талант (система рис, які дають змогу особистості досягти значного успіху в оригінальному виконанні творчої діяльності) – таких людей дуже і дуже небагато, декілька тисяч на покоління; Геніальність (найвища форма таланту, системна характеристика особистості, яка свідчить про її надоригінальні досягнення) – винятковий випадок, таких людей народжується не більше 30 на рік.

Номер слайду 5

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді 2. Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї 4. Дискутує 5. Наполегливо працює 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 6

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї 4. Дискутує 5. Наполегливо працює 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 7

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї 4. Дискутує 5. Наполегливо працює 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 8

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Дискутує 5. Наполегливо працює 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 9

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 10

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 11

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 12

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 13

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 14

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 15

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 16

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 17

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Добре сприймає матеріал Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 18

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Добре сприймає матеріал Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять Добре працює розум 14. Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 19

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Добре сприймає матеріал Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять Добре працює розум 14. Любить послідовність Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 20

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Добре сприймає матеріал Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять Добре працює розум 14. Любить послідовність Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді Уважно придивляється до життя і все помічає 16. Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 21

№з\п Відмінник Обдарований учень 1. Знає відповіді Ставить запитання 2. Цікавиться Допитливий 3. Висловлює цікаві думки та ідеї «Дикі» думки, ідеї 4. Відповідає Дискутує 5. Наполегливо працює Грається, але отримує високі бали 6. Слухає з цікавістю емпатійний 7. Легко вчиться Вчиться самостійно і наперед 8. Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9. Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих 10. Виконує домашні завдання Створює проекти 11. Копіює Творить нове 12. Добре сприймає матеріал Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе 13. Має добру пам»ять Добре працює розум 14. Любить послідовність Любить складність 15. Готовий до дій, реагування, відповіді Уважно придивляється до життя і все помічає 16. Задоволений своїми досягненнями у навчанні Критично ставиться до себе й до інших

Номер слайду 22

Виявлення і обстеження обдарованих дітей; Соціально-психологічне забезпечення реалізації програми «Обдаровані діти»; Створення умов для розкриття і реалізації потенційних можливостей дітей; Створення колективу вчителів, вихователів, готових працювати з обдарованими дітьми; Моральне і матеріальне стимулювання саморозвитку обдарованих дітей.

Номер слайду 23

Сфера вивчення Вік Назва методики Мета Інтелектуальна 13-17 років 6-10 років Вивчення інтелекту за тестами: Амтхауера ; КОНТУР Прогресивні матриці Равена Вивчення рівня інтелектуального розвитку Вивчення індивідуальних особливостей інтелектуального розвитку Особистісна 7-17 Вивчення темпераменту за опитувальником Айзенка; -Соціометрія; Вивчення темпераменту учнів. Вивчення соціального статусу в класному колективі. Творча 7-17 років Торренс Визначити рівні розвитку гнучкості, розробленості ідей, оригінальності образів

Номер слайду 24

Номер фігури Кількість балів Варіанти малюнка №1 0 балів Абстрактний візерунок, обличчя, окуляри, птах 1 бал Брови, очі, хвиля, море, хмара, хмара, тварина, серце, квітка, яблуня 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 2 0 балів Абстрактний візерунок, дерево, рогатка. квітка 1 бал Літера, будинок, символ, покажчик, слід ноги птаха, цифра, людина 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 3 0 балів Абстрактний візерунок, звукові і радіохвилі, обличчя людини, човен, люди, фрукти 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 4 0 балів Абстрактний візерунок, хвиля, море, змія, хвіст, знак питання 1 бал Кішка, крісло, стілець, ложка, миша, гусениця, черв’як, окуляри, черепашка, гусак, лебідь, квітка, трубка для паління 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки №5 0 балів Абстрактний візерунок, блюдо, ваза, чаша, корабель, обличчя людини, парасоль 1 бал Водойма, озеро, гриб, підборіддя, таз, лимон, яблуко, лук і стріли, яр, яма, риба, яйце 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки

Номер слайду 25

Номер фігури Кількість балів Варіанти малюнка № 6 0 балів Абстрактний візерунок, сходи, обличчя людини 1 бал Гора, скеля, ваза, ялина, кофта, піджак, плаття, блискавка, гроза, людина, квітка 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 7 0 балів Абстрактний візерунок, машина, ключ, серп 1 бал Гриб, ківш, лінза, обличчя людини, молоток, окуляри, серп і молот, тенісна ракетка 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 8 0 балів Абстрактний візерунок, дівчинка, людина 1 бал Літера, ваза, дерево, книга, майка, плаття, ракета, квітка, щит 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 9 0 балів Абстрактний візерунок, пагорб, гори, літера, вуха тварини 1 бал Верблюд, вовк, кішка, лисиця, обличчя людини, собака 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки № 10 0 балів Абстрактний візерунок, гусак, качка, дерево, обличчя людини, лисиця 1 бал Буратіно, дівчинка, птах, цифра, людина, фігура 2 бали Всі інші більш оригінальні малюнки

Номер слайду 26

Набрані 17 – 20 балів свідчать про високий рівень креативності; 14 – 16 – вищий за середній; 11 – 15 – середній; 7 – 10 – низький

Номер слайду 27

проявляти серйозне ставлення до запитань і висловлень дитини; надавати можливість демонструвати свої досягнення; надавати дитині місця для занять; демонструвати дитині, що її люблять такою, як вона є, а не за досягнуті успіхи; забезпечувати сприятливу емоційну атмосферу на уроці, адже обдарована дитина набуває емоційного досвіду у процесі взаємодії з людьми; дотримуйтесь порядку й дисципліни: обдаровані діти, як і всі інші, мають знати межу припустимої поведінки; скеровувати енергію і творчість обдарованих дітей у потрібному напрямі, щоб їхня праця приносила користь;

Номер слайду 28

у роботі з дітьми використовувати дослідницький метод, це активізує роботу; пам'ятати, що в обдарованих дітей ставлення до школи найчастіше – приховано негативне ( програма цікава, але навчальний план не відповідає їхнім вимогам); обдаровані діти часто мають нереалістичну мету ( завищена самооцінка); їм притаманна потреба в увазі дорослих, у безпеці та нетерпимість до оточення, рівень інтелектуального розвитку якого значно нижчий; довіряти дитині; надавати допомогу в її експериментуванні з навколишнім середовищем у пізнавальних цілях; стимулювати самостійність дитини.

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку