Олександрівна
№ |
розділи |
зміст |
1. |
Позашкільний навчальний заклад, філія |
КРЦМтаШ м. Запоріжжя ШС НХК театру танцю «Юнона» |
2. |
Педагог |
Банах вікторія Олександрівна |
3. |
Напрямок |
Театральне мистецтво |
4. |
Освітня програма |
Комплексна модульна програма «Світ театру». Навчальні модулі: «Метаморфози». «Територія Я» |
5. |
Вік вихованців |
11-13 років та 14-16 років |
6. |
Кількість дітей в групі |
6 кл. - 17 осіб, 9 клас – 14 осіб |
7. |
Тривалість НЗ |
60 хв |
8. |
Тема навчального заняття |
«Простір. Відчуття себе і партнера в просторі» |
9. |
Місце даного НЗ в програмі школистудії |
Основний рівень, 4 рік навчання та вищий рівень 3 рік навчання. Заняття-тренінг Розвиток здібностей вихованців взаємодіяти з партнером в наданому просторі. Розділ «». |
10. |
Тип навчального заняття |
Комбіноване |
11. |
Вид навчального заняття |
Тренінг |
12. |
Форми роботи |
Колективна, групова (великими і малими групами), в парах. |
13. |
Мета навчального заняття |
Розвиток здібності дитини аналізувати наданий простір, співвідносити його зі своїми відчуттями і з поставленим завданням, взаємодіяти з партнером в наданому просторі. |
14. |
Завдання навчального заняття |
навчальні: • познайомити з об'єктивним поняттям «Простір», співвіднести це поняття зі сценічною діяльністю. • закріпити знання , вміння та навички , отримані на попередніх заняттях. розвиваючі : • формувати здібності оцінювати наданий простір; • розвивати вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття; • розвивати вміння взаємодіяти з партнером • формувати творчу компетентність: розвивати уяву, пізнавальну активність і творчий потенціал вихованців; • психологічне розкріпачення вихованців виховні: • формувати навички КТД • формувати соціальну компетентність: вміння працювати в колективі; • активізувати творчі здібності, вміння творчо взаємодіяти з партнером та педагогом |
15. |
Методи і прийоми
|
акторський тренінг, метод фізичної дії, метод ігрової імпровізації; методи мотивації та емоційного стимулювання; методи організації пізнавальної діяльності; методи контролю і корекції. |
16. |
Освітні технології |
театральна педагогіка, ігрові, особистісно-орієнтоване навчання, здоров'язберігаючі технології. |
17. |
Прогнозований результат заняття |
Вихованці будуть розуміти: • об'єктивне поняття «Простір» та співвідносити це поняття зі сценічною діяльністю; • основні компоненти, що впливають на відчуття простору: час, щільність, активність чи пасивність освоєння, емоційне забарвлення
Вихованці будуть вміти: • оцінювати наданий простір та координувати своє положення в сценічному просторі; • аналізувати і синтезувати свої відчуття; • творчо взаємодіяти з партнером та педагогом; • діяти колективно для досягнення спільної мети, не гублячи власної індивідуальності; • практично застосовувати спеціальні знання під час колективно-творчої діяльності. |
18. |
Засоби навчання |
зал з дзеркалами на стіні |
Тема: Простір. Відчуття себе і партнера в просторі
Мета: Розвиток здібності дитини аналізувати наданий простір, співвідносити його зі своїми відчуттями і з поставленим завданням, взаємодіяти з партнером в наданому просторі.
Надзавдання: проведення спільного заняття старшого та середнього складів для досягнення єдності ансамблю Завдання: навчальні:
• познайомити з об'єктивним поняттям «Простір», співвіднести це поняття зі сценічною діяльністю.
• закріпити знання , вміння та навички , отримані на попередніх заняттях.
розвиваючі :
• формувати здібності оцінювати наданий простір;
• розвивати вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття;
• розвивати вміння взаємодіяти з партнером
• формувати творчу компетентність: розвивати уяву, пізнавальну активність і творчий потенціал вихованців;
• психологічне розкріпачення вихованців виховні:
• формувати навички КТД
• формувати соціальну компетентність: вміння працювати в колективі; активізувати творчі здібності, вміння творчо взаємодіяти з партнером та педагогом
Методи: акторський тренінг, метод фізичної дії, метод ігрової імпровізації;методи мотивації та емоційного стимулювання; методи організації пізнавальної діяльності;методи контролю і корекції.
Форми роботи: колективна, групова (великими і малими групами), в парах.
Освітні технології: театральна педагогіка, ігрові, особистісноорієнтоване навчання, здоров'язберігаючі технології.
Вид заняття: заняття – тренінг
Вік дітей: 11-13, 14-16 років,
Основний (4 р.н. – 6 кл.) та вищий рівень (3 р.н. – 9 клас).
Мета: встановлення контакту; створення позитивного настрою на занятті.
Мета: познайомити з поняттям «простір»
Педагог: на минулому занятті ми говорили про те, що все те, що нас оточує, впливає на нас і диктує нам певні відчуття і навіть манеру поведінки. А що ж нас оточує? (відповіді вихованців). Нас оточує простір. Простір - це місце в якому можливий рух, різні положення і взаємні розташування предметів. Вони можуть знаходитися ближче або далі, в тому чи іншому напрямку по відношенню один до одного. Це як арена для подій і дій. І завдяки нашим чуттєвим органам ця «арена» диктує нам певні переживання. Щоб краще відчути це і зрозуміти, ми зробимо сьогодні деякі вправи, що дозволять нам відчути простір, який нас оточує, себе в ньому і попрацювати з нашими партнерами по сценічному майданчику.
Практична частина.
1. Вправа - відкриття і закриття простору.
З пози закриття вийти самостійно в позу максимального відкриття та порухатися по майданчику ще більше відкриваючи свій простір, заповнюючи своєю енергією весь майданчик. Досягнувши максимуму, знову піти в позу закриття. Описати відчуття.
Мета: Відчути можливості свого впливу на навколишній простір і на зміни самопочуття у зв'язку з цим.
Вихованці починають хаотичний рух в різних напрямках. За оплеском педагога об’єднуємося у пари або трійки.
• Активний рух, швидкий темп.
§ Пасивний рух, повільний темп.
Мета: відчути вплив характеру руху у просторі на самопочуття, розвивати відчуття площадки і партнерів на ній; розвивати вміння знаходити взаємозв'язок з одним або з групою партнерів;
3. Вправа «Емоційна зустріч» Пройти скрізь «натовп».
Мета: відчути емоції простору та їх вплив на самопочуття.
В центр кола виходить одна людина, інші «стискають» простір з різним емоційним забарвленням.
Мета: відчути вплив «щільності» та емоційного забарвлення простору на самопочуття.
Колективний етюд. Одній людині потрібно перетнути «вокзальний простір» спочатку самостійно, а потім з партнером
Мета: створення колективного простору, розвиток вміння взаємодіяти з партнером, групою партнерів на одному сценічному майданчику.
Водимо партнера за допомогою одного пальця, який торкається спини. Одна людина попереду, інша ззаду. Та, яка попереду, закриває очі - вона «ведома». Та людина, що ззаду, за допомогою легкого торкання повинна спрямовувати та скоординувати рух партнера.
Мета: розвивати довіру до партнера, вміння «домовлятися» не використовуючи загальноприйняті прийоми.
Розділяємося на пари. Потрібно передати коротке повідомлення партнеру в запропонованих обставинах:
• за допомогою звуку (вокзал)
• у повній тиші (контрольна робота
Мета: відчути вплив звуку на характер сприйняття простору, вчитися знаходити взаємозв’язок з партнером, розвиток вміння «розуміти» партнера не використовуючи загальноприйняті прийоми.
Розділитися на 4 групи. Кожна група долає простір у заданих запропонованих обставинах на рахунок 1-5, 1-10.
Мета: розвивати вміння відчувати час у просторі, розподіляти свій рух на заданий рахунок, співвідносити свій рух з заданим темпоритмом та темпоритмом партнерів, положенням і рухом по майданчику партнерів.
Мета: організація зворотного зв'язку; розвиток самооцінки, самовідчуття Прощання