Заняття-тренінг "Простір. Відчуття себе і партнера в просторі" (позашкільна освіта)

Про матеріал
Розвиток здібності дитини аналізувати наданий простір, співвідносити його зі своїми відчуттями і з поставленим завданням, взаємодіяти з партнером в наданому просторі. для вихованців 12-15 років
Перегляд файлу

Олександрівна                                   

Інформаційна карта відкритого заняття

розділи

зміст

1.

Позашкільний навчальний заклад, філія

КРЦМтаШ м. Запоріжжя

ШС НХК театру танцю «Юнона»

2.

Педагог 

Банах вікторія Олександрівна

3.

Напрямок

Театральне мистецтво

4.

Освітня програма

Комплексна модульна програма «Світ театру». Навчальні модулі:  «Метаморфози». «Територія Я»

5.

Вік вихованців

11-13 років та 14-16 років

6.

Кількість дітей в групі

6 кл. - 17 осіб, 9 клас – 14 осіб

7.

Тривалість НЗ

60 хв

8.

Тема  навчального заняття

«Простір. Відчуття себе і партнера в просторі»

9.

Місце даного НЗ в

програмі школистудії

Основний рівень, 4 рік навчання та вищий рівень 3 рік навчання. Заняття-тренінг  Розвиток здібностей вихованців взаємодіяти з партнером в наданому просторі.  Розділ «». 

10.

Тип навчального заняття 

Комбіноване

11.

Вид навчального заняття

Тренінг

12.

Форми роботи

Колективна, групова (великими і малими групами), в парах.

13.

Мета  навчального заняття

Розвиток здібності дитини аналізувати наданий простір, співвідносити його зі своїми відчуттями і з поставленим завданням, взаємодіяти з партнером в наданому просторі.

14.

Завдання навчального заняття

навчальні: 

       познайомити з об'єктивним поняттям «Простір», співвіднести це поняття зі сценічною діяльністю. 

       закріпити знання , вміння та навички , отримані на попередніх заняттях.

розвиваючі :

       формувати здібності оцінювати наданий простір; 

       розвивати вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття; 

       розвивати вміння взаємодіяти з партнером 

       формувати творчу компетентність: розвивати уяву, пізнавальну активність і творчий потенціал вихованців;

       психологічне розкріпачення вихованців  виховні:

       формувати навички КТД

       формувати соціальну компетентність: вміння працювати в колективі;

       активізувати творчі здібності, вміння творчо взаємодіяти з партнером та педагогом

15.

Методи і прийоми

 

акторський     тренінг,           метод фізичної         дії,       метод             ігрової імпровізації;

методи мотивації та емоційного стимулювання; методи організації пізнавальної діяльності; методи контролю і корекції.

16.

Освітні технології 

театральна педагогіка, ігрові, особистісно-орієнтоване навчання, здоров'язберігаючі технології.  

17.

Прогнозований результат заняття

Вихованці будуть розуміти:

       об'єктивне поняття «Простір» та співвідносити це поняття зі сценічною діяльністю;

       основні компоненти, що впливають на відчуття простору: час, щільність, активність чи пасивність освоєння, емоційне забарвлення

 

Вихованці будуть вміти:

       оцінювати наданий простір та координувати своє положення в сценічному просторі; 

       аналізувати і синтезувати свої відчуття; 

       творчо взаємодіяти з партнером та педагогом;

       діяти колективно для досягнення спільної мети, не гублячи власної індивідуальності;

       практично застосовувати спеціальні знання під час колективно-творчої діяльності.

18.

Засоби навчання

зал з дзеркалами на стіні 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття - тренінг

 

Тема: Простір. Відчуття себе і партнера в просторі

Мета: Розвиток здібності дитини аналізувати наданий простір, співвідносити його зі своїми відчуттями і з поставленим завданням, взаємодіяти з партнером в наданому просторі.

Надзавдання: проведення спільного заняття старшого та середнього складів для досягнення єдності ансамблю Завдання: навчальні: 

      познайомити з об'єктивним поняттям «Простір», співвіднести це поняття зі сценічною діяльністю. 

      закріпити знання , вміння та навички , отримані на попередніх заняттях.

розвиваючі :

      формувати здібності оцінювати наданий простір; 

      розвивати вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття; 

      розвивати вміння взаємодіяти з партнером 

      формувати творчу компетентність: розвивати уяву, пізнавальну активність і творчий потенціал вихованців;

      психологічне розкріпачення вихованців  виховні:

      формувати навички КТД

      формувати соціальну компетентність: вміння працювати в колективі; активізувати творчі здібності, вміння творчо взаємодіяти з партнером та педагогом

Методи: акторський тренінг, метод фізичної дії, метод ігрової імпровізації;методи      мотивації   та     емоційного стимулювання;    методи організації пізнавальної діяльності;методи контролю і корекції.

Форми роботи: колективна, групова (великими і малими групами), в парах.

Освітні технології:  театральна педагогіка, ігрові, особистісноорієнтоване навчання, здоров'язберігаючі технології.  

Вид заняття: заняття – тренінг

Вік дітей: 11-13, 14-16 років, 

Основний (4 р.н. – 6 кл.) та вищий рівень (3 р.н. – 9 клас).

 

 

Хід заняття Привітання 

Мета: встановлення контакту; створення позитивного настрою на занятті.       

Теоретична частина

Мета: познайомити з поняттям «простір»

Педагог: на минулому занятті ми говорили про те, що все те, що нас оточує, впливає на нас і диктує нам певні відчуття і навіть манеру поведінки. А що ж нас оточує? (відповіді вихованців). Нас оточує простір. Простір - це місце в якому можливий рух, різні положення і взаємні розташування предметів. Вони можуть знаходитися ближче або далі, в тому чи іншому напрямку по відношенню один до одного. Це як арена для подій і дій. І завдяки нашим чуттєвим органам ця «арена» диктує нам певні переживання. Щоб краще відчути це і зрозуміти, ми зробимо сьогодні деякі вправи, що дозволять нам відчути простір, який нас оточує, себе в ньому і попрацювати з нашими партнерами по сценічному майданчику.

 

Практична частина. 

1. Вправа - відкриття і закриття простору

З пози закриття вийти самостійно в позу максимального відкриття та порухатися по майданчику ще більше відкриваючи свій простір, заповнюючи своєю енергією весь майданчик. Досягнувши максимуму, знову піти в позу закриття. Описати відчуття. 

Мета: Відчути можливості свого впливу на навколишній простір і на зміни самопочуття у зв'язку з цим.

2. Вправа «Броунівський рух»

Вихованці починають хаотичний рух в різних напрямках. За оплеском педагога об’єднуємося у пари або трійки. 

Активний рух, швидкий темп.

§ Пасивний рух, повільний темп.

Мета: відчути вплив характеру руху у просторі на самопочуття, розвивати відчуття площадки і партнерів на ній; розвивати вміння знаходити взаємозв'язок з одним або з групою партнерів;

 

 

3. Вправа «Емоційна зустріч» Пройти скрізь «натовп». 

Мета: відчути емоції простору та їх вплив  на самопочуття.

4. Вправа «Коло тиску»

В центр кола виходить одна людина, інші «стискають» простір з різним емоційним забарвленням.

    Мета: відчути вплив «щільності» та емоційного забарвлення простору на самопочуття.

5. Вправа «Вокзал» 

Колективний етюд. Одній людині потрібно перетнути «вокзальний простір» спочатку самостійно, а потім з партнером

Мета: створення колективного простору, розвиток вміння взаємодіяти з партнером, групою партнерів на одному сценічному майданчику.

6. Вправа «Поводир»

Водимо партнера за допомогою одного пальця, який торкається спини. Одна людина попереду, інша ззаду. Та, яка попереду, закриває очі - вона «ведома». Та людина, що ззаду, за допомогою легкого торкання повинна спрямовувати та скоординувати рух партнера. 

Мета: розвивати довіру до партнера, вміння «домовлятися» не використовуючи загальноприйняті прийоми.

7. Вправа «Послання»

Розділяємося на пари. Потрібно передати коротке повідомлення партнеру в запропонованих обставинах:

        за допомогою звуку (вокзал)

        у повній тиші (контрольна робота  

Мета: відчути вплив звуку на характер сприйняття простору, вчитися знаходити взаємозв’язок з партнером, розвиток вміння «розуміти» партнера  не використовуючи загальноприйняті прийоми.

8. Вправа «Темпоритм простору»

Розділитися на 4 групи. Кожна група долає простір у заданих запропонованих обставинах на рахунок 1-5, 1-10.

Мета: розвивати вміння відчувати час у просторі, розподіляти свій рух на заданий рахунок, співвідносити свій рух з заданим темпоритмом  та темпоритмом партнерів, положенням і рухом по майданчику партнерів.

 

Підведення підсумку заняття Релаксація


Мета: розслаблення, установка на гарне самовідчуття. розвиток чуттєвої основи.

Рефлексія

Мета: організація зворотного зв'язку; розвиток самооцінки, самовідчуття Прощання 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
2 червня 2020
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку