Тема заняття: «Число і цифра 3. Утворення та склад числа 3. Геометричні фігури»
Інтеграція освітніх галузей: «Пізнання» (формування елементарних математичних уявлень, пізнавально-дослідницька діяльність), «Фізична культура», «Комунікація», «Соціалізація».
Програмне зміст:
- познайомити з цифрою і складом числа 3;
- закріпити геометричні фігури;
- вчити розчленовувати складну геометричну фігуру на прості;
- вчити знаходити цифру 3 серед безлічі інших цифр;
- розвивати дрібну моторику рук шляхом ліплення предметів з солоного тіста.
Матеріали та обладнання:
Демонстраційний: казковий герой Жихарка, Картинка із зображенням світлофора. Картинки з геометричних фігур (ялинка, будиночок, курча), геометричні фігури, цифри, солоне тісто, кольоровий картон.
Роздатковий: цифри, геометричні фігури, солоне тісто, кольоровий картон.
Хід роботи:
1. Організаційний момент. В гості приходить Жихарка.
2. Знайомство з цифрою і складом числа 3.
Жихарка пропонує дітям назвати цифри, що стоять на дошці (діти називають).
Потім загадується загадка:
В мене є три кольори, всі для діла ,не для гри.
Пішоходи й водії знають правила мої.
Коли колір я міняю- тих чи інших зупиняю.
(Світлофор.)
Виставляється малюнок з зображенням світлофора.
Діти називають кольори світлофора. На яку геометричну фігуру вони схожі?
Скільки всього кольорів? (Відповіді дітей). А як виглядає ця цифра?
Виставляється цифра 3.
Раз гачок і два гачок,
А між ними – язичок. Цифра нас зачарувала.
Ну а ми її впізнали. (трійка)
Діти пишуть цифру три в повітрі. Потім знаходять її у себе на столі і показують її Жихарці.
- А як же ми отримали число 3? (1 вогник +1 вогник +1 вогник).
3. Фізкультхвилинка «Раз, два, три».
Три ягідки, три вишеньки
Доспіли у садку.
Летіли три горобчики,
Поїли до смаку.
Упали вниз три кісточки,
У землю, в ямку скік!
З трьох зерняток - три паростки
З'явились через рік.
З'явилися три паростки
І виткнулись з землі.
Три живчики, три прутики,
Три вишеньки малі.
За О. Низьковською
4. Вчити знаходити геометричнуі фігури .
Виставляються геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник).
Діти їх називають.
Потім виставляються картинки із зображенням предметів з геометричних фігур.
З яких геометричних фігур складається будиночок? Ялинка? Курча? (Відповіді дітей).
Скільки всього картинок у нас? Скільки вогнів у світлофора? (Відповіді дітей).
5. Розвиток дрібної моторики рук шляхом ліплення предметів з солоного тіста.
За зразком дітям пропонується виліпити цифру 3 з солоного тіста.
6. Рефлексія.
Виставка готових робіт.