Тема: Виготовлення аплікації «Гусениця» із геометричних фігур за зразком.
Мета:
Матеріали і обладнання: демонстраційний матеріал, зразок готового виробу, кольоровий папір, картон, олівець, клей, ножиці.
Хід заняття.
I.Організаційний момент – перевірка наявності учнів та їх готовності до заняття.
II.Робота над темою заняття.
- Діти, відгадайте загадки:
Як я літаю,то спокою не маю.
Ви за мною бігаєте.
А як моє чадо до вас лізти радо,
Ви його об землю кидаєте.
Отак бува в літі. Де ж та правда в світі?
(Метелик і гусениця)
* * *
Сплела собі величезну жилетку,
Там сховалася. Піди, знайди кокетку.
... Минув час, раптом звідти!
(Хто повірить у це диво?)
З'являється струнка дамочка!
Не гусениця вже, а ... МЕТЕЛИК.
- Діти, а тепер послухайте казочку Валентина Дмитровича Берестова.
Чесне гусеничне.
Гусениця вважала себе дуже красивою і не пропускала жодної краплі роси, щоб в неї не заглянути ( додаток, мал. 1).
- До чого ж я гарна! - раділа Гусениця, із задоволенням розглядавши свою плоску мордочку і вигинаючи волохату спинку, щоб побачити на ній дві золоті смужки. - Шкода, що ніхто-ніхто цього не помічає.
Але одного разу їй пощастило. По лузі ходила дівчинка і збирала квіти. Гусениця підійнялася на найкрасивішу квітку і стала чекати. А дівчинка побачила її і сказала:
- Яка гидота! Навіть дивитися на тебе гидко!
- Ах так! - Розсердилася Гусениця. - Тоді я даю чесне гусеничне слово,
що ніхто, ніколи, ніде, ні за що , ні в якому разі, ні за яких обставин більше мене не побачить!
Давши слово - потрібно його тримати, навіть якщо ти Гусениця. І Гусениця поповзла на дерево. Зі стовбура на сук, з суку на гілку, з гілки на гілочку, з гілочки на сучок, з сучка на листок. Вийняла з черевця шовкову ниточку і стала нею обмотуватися. Трудилася вона довго і нарешті зробила кокон ( додаток, мал. 2).
- Уф як я втомилася! - Зітхнула Гусениця.
В коконі було тепло і темно, робити більше було нічого, і Гусениця заснула. Прокинулася вона від того, що у неї страшенно свербіла спина. Тоді Гусениця стала тертися об стінки кокона. Терлась, терлась, протерла їх наскрізь і вивалилася. Але падала вона якось дивно - не вниз, а вгору.
І тут Гусениця на тому ж самому лузі побачила ту ж саму дівчинку. «Який жах! - Подумала Гусениця. - Нехай я не красива, це не моя вина, але тепер всі дізнаються, що я ще й обманщиця. Дала чесне гусеничне, що ніхто мене не побачить, і не стримала його. Ганьба!». І Гусениця впала в траву.
А дівчинка побачила її і сказала:
- Яка гарна!
- От і вір людям, - бурчала Гусениця. - Сьогодні вони говорять одне, а
завтра-зовсім інше.
На всяк випадок вона глянула в краплю роси. Що таке? Перед нею -
незнайоме обличчя з довгими-довжелезними вусами. Гусениця спробувала вигнути спинку і побачила, що на спинці у неї з'явилися великі різнокольорові крила ( додаток, мал. 3).
- Ах ось що! - Здогадалася вона. - Зі мною сталося диво. Саме звичайне диво: я стала метеликом! Це буває.
І вона весело закружляла над лугом, тому що чесного Метеликового слова, що її ніхто не побачить, вона не давала.
2. Оголошення теми і мети заняття.
Як ви здогадались, сьогодні ми будемо робити аплікацію «Гусениця».
III. Практична робота.
Проведення інструктажу.
Фізкультхвилинка
Я біжу, біжу по гаю
(біг на місці)
Я метелика впіймаю,
(імітація ловлі метелика)
А метелик не схотів
І від мене полетів
(імітація польоту)
1. Обводимо деталі гусениці ( додаток, мал. 4).
2. Вирізаємо та приклеюємо на білий картон ( додаток, мал. 5).
3. Прикрашаємо за своїм смаком
IV. Закріплення матеріалу
- З якими геометричними фігурами ви сьогодні працювали?
- Яку казку ви прослухали сьогодні на занятті?
- На яку казку Андерсена вона схожа? («Гидке каченя»)
Додаток
Малюнок 1 Малюнок 2 Малюнок 3
Малюнок 4
Малюнок 5