Заняття "Виготовлення аплікації «Гусениця» із геометричних фігур за зразком"

Про матеріал
Конспект заняття розроблений керівником гуртка початкового технічного моделювання Чернігівського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Блохою О.М. Він розрахований для роботи з вихованцями у гуртку початкового технічного моделювання, вчителями на уроках та батьками вдома.
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення аплікації «Гусениця» із геометричних фігур за зразком.

Мета:

  • навчити дітей робити аплікацію з геометричних фігур;
  • удосконалювати вміння конструювати із геометричних фігур;
  • закріпити навички користування ножицями;
  • розвивати увагу, вміння аналізувати та систематизувати, зорову пам’ять, образне мислення;
  • виховувати акуратність, охайність.

 

Матеріали і обладнання: демонстраційний матеріал, зразок готового виробу, кольоровий папір, картон, олівець, клей, ножиці.

Хід заняття.

I.Організаційний момент – перевірка наявності учнів та їх готовності до заняття.

II.Робота над темою заняття.

  1. Вступна бесіда.

- Діти, відгадайте загадки:

Як я літаю,то спокою не маю.

Ви за мною бігаєте.

А як моє чадо до вас лізти радо,

Ви його об землю кидаєте.

Отак бува в літі. Де ж та правда в світі?

(Метелик і гусениця)

*   *   *
Сплела собі величезну жилетку,

Там сховалася. Піди, знайди кокетку.

... Минув час, раптом звідти!

(Хто повірить у це диво?)

З'являється струнка дамочка!

Не гусениця вже, а ... МЕТЕЛИК.

- Діти, а тепер послухайте казочку Валентина Дмитровича Берестова.

Чесне гусеничне.

Гусениця вважала себе дуже красивою і не пропускала жодної краплі роси, щоб в неї не заглянути ( додаток, мал. 1).

- До чого ж я гарна! - раділа Гусениця, із задоволенням розглядавши свою плоску мордочку і вигинаючи волохату спинку, щоб побачити на ній дві золоті смужки. - Шкода, що ніхто-ніхто цього не помічає.

Але одного разу їй пощастило. По лузі ходила дівчинка і збирала квіти. Гусениця підійнялася на найкрасивішу квітку і стала чекати. А дівчинка побачила її і сказала:

- Яка гидота! Навіть дивитися на тебе гидко!

- Ах так! - Розсердилася Гусениця. - Тоді я даю чесне гусеничне слово,

що ніхто, ніколи, ніде, ні за що , ні в якому разі, ні за яких обставин більше мене не побачить!

Давши слово - потрібно його тримати, навіть якщо ти Гусениця. І Гусениця поповзла на дерево. Зі стовбура на сук, з суку на гілку, з гілки на гілочку, з гілочки на сучок, з сучка на листок. Вийняла з черевця шовкову ниточку і стала нею обмотуватися. Трудилася вона довго і нарешті зробила кокон ( додаток, мал. 2).

- Уф як я втомилася! - Зітхнула Гусениця.

 В коконі було тепло і темно, робити більше було нічого, і Гусениця заснула. Прокинулася вона від того, що у неї страшенно свербіла спина. Тоді Гусениця стала тертися об стінки кокона. Терлась, терлась, протерла їх наскрізь і вивалилася. Але падала вона якось дивно - не вниз, а вгору.

    І тут Гусениця на тому ж самому лузі побачила ту ж саму дівчинку. «Який жах! - Подумала Гусениця. - Нехай я не красива, це не моя вина, але тепер всі дізнаються, що я ще й обманщиця. Дала чесне гусеничне, що ніхто мене не побачить, і не стримала його. Ганьба!». І Гусениця впала в траву.

А дівчинка побачила її і сказала:

- Яка гарна!

- От і вір людям, - бурчала Гусениця. - Сьогодні вони говорять одне, а

завтра-зовсім інше.

На всяк випадок вона глянула в краплю роси. Що таке? Перед нею -

незнайоме обличчя з довгими-довжелезними вусами. Гусениця спробувала вигнути спинку і побачила, що на спинці у неї з'явилися великі різнокольорові крила ( додаток, мал. 3).

- Ах ось що! - Здогадалася вона. - Зі мною сталося диво. Саме звичайне диво: я стала метеликом! Це буває.

І вона весело закружляла над лугом, тому що чесного Метеликового слова, що її ніхто не побачить, вона не давала.

  2. Оголошення теми і мети заняття.

  • Діти, гляньте на зразок аплікації. Хто зображений на зразку?
  • З яких геометричних фігур склеєна аплікація?
  • Скільки геометричних фігур на даній аплікації?
  • Скільки однакових фігур?
  • За величиною кола однакові чи різні?
  • За кольором  кола однакові чи різні?

Як ви здогадались, сьогодні ми будемо робити аплікацію «Гусениця».

 

III. Практична робота.

Проведення інструктажу.

Фізкультхвилинка

Я біжу, біжу по гаю

(біг на місці)

Я метелика впіймаю,

(імітація ловлі метелика)

А метелик не схотів

І від мене полетів

(імітація польоту)

 

1. Обводимо деталі гусениці ( додаток, мал. 4).

2. Вирізаємо та приклеюємо на білий картон ( додаток, мал. 5).

3. Прикрашаємо за своїм смаком

IV. Закріплення матеріалу
- З якими геометричними фігурами ви сьогодні працювали?

- Яку казку ви прослухали сьогодні на занятті?

- На яку казку Андерсена вона схожа? («Гидке каченя»)

 

Додаток

 

гусеница махаона    http://samlib.ru/img/t/tarutin_w_p/praershovo04/09-kukolka-mahaona.jpg    http://svit-tvarin.net.ua/uploads/1341757499_mahaon.jpg

              Малюнок 1                          Малюнок 2                       Малюнок 3

 

8081808180818081  8081   8081 8081  8081

 

Малюнок 4

 

IMG_0001

Малюнок 5

 

docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
5137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку