Заняття "Виготовлення карнавальної маски з оздобленням"

Про матеріал
Тема: Виготовлення карнавальної маски із оздобленням. Аналіз виконаних робіт Мета: ознайомити вихованців із поняттями «маска», «карнавал», «мас¬карад»; актуалізувати знання про фетр та формувати художньо-конструктивні навички роботи з цим матеріалом; створення художнього образу; навчати виготовляти карнавальні маски, оздоблювати їх декоративними елементами; закріплювати навички вирізання, роботи з клеєм
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення карнавальної маски із оздобленням. Аналіз виконаних робіт

Мета:   навчальна: ознайомити вихованців із поняттями «маска», «карнавал», «мас­карад»; актуалізувати знання про фетр та формувати художньо-конструктивні навички роботи з цим матеріалом; створення художнього образу; навчати виготовляти  карнавальні маски, оздоблювати їх декоративними елементами; закріплювати навички вирізання, роботи з клеєм;

 

         розвивальна: розвивати образне мислення вихованців, дрібну моторику пальців рук, колірне сприймання, фантазію, творчу ініціативу; художньо-образне сприйняття; пам'ять, увагу, пізнавальний інтерес;

 

         виховна: виховувати естетичний смак, шанобливе ставлення до культурних надбань народів світу, прищеплювати любов до традицій; дисциплінованість, акуратність, охайність під час роботи, цілеспрямованість, працелюбність, самостійність.

Обладнання:

Матеріали та інструменти: фетр різних кольорів, атласні стрічки, декоративні елементи для оздоблення робіт (блискітки, паєтки, пір’я, намистини різних розмірів, форм та кольорів, мереживо, бісер тощо – на власний вибір вихованців), голки, нитки, наперстки, ножиці, клей ПВА, клей полімерний, пензлі для клею, шаблони основ масок, серветки для витирання рук, клейонки, різнокольорові стікери на клейкій основі, плакат «Дерево очікувань».

Зоровий ряд: фотозображення різних масок (новорічних, вертепних, карнавальних, венеціанських); зразки масок.

Літературний ряд: вірш Т. Корольової «Довго думав носоріг…».

Хід заняття

І. Організаційний момент

IІ. Мотивація освітньої діяльності

2.1 Декламація педагогом вірша «Довго думав носоріг»

Довго думав носоріг,

Що вдягнуть на Новий рік?

Буде маскарадний бал,

Там казковий карнавал.

«Мабуть, я вдягнусь на свято

У костюмчик зайченяти».

Та чомусь на карнавалі

Носорога впізнавали.

Т. Корольова

2.2 Мотиваційне повідомлення педагога

Дослухайтеся до слів карнавал, маскарад: вони нагадують нам про свято, радощі, веселий настрій, музику, пісні та танці. Слово маскарад говорить само за себе, адже походить від знайомого всім слова маска. Сьогодні ми вирушаємо на новорічний карнавал!

2.3 Мотиваційна вправа «Дерево очікувань»

Перш, ніж ми почнемо підготовку до святкового карнавалу, я пропоную всім взяти зелененькі листочки – самоклейки та записати на них, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? (вихованці коротко записують свої очікування на листочках)

А зараз давайте прикрасимо цими листочками наше чарівне дерево (вихованці приклеюють листочки – очікування у довільному порядку до плаката «Дерево очікувань»)

Молодці! Наприкінці нашого заняття ми повернемось до цього чарівного дерева та подивимось, чи виправдалися ваші очікування?

III. Актуалізація опорних знань

3.1 Інтерактивний прийом «Мікрофон»

Правила проведення:

- говорити має тільки той чи та, хто тримає символічний мікро­фон;

- відповіді не коментують і не оцінюють;

- коли хтось висловлюється, решта не має права говорити або ви­гукувати з місця.

Завершіть речення:

- «Новий рік у моїй сім’ї святкують так...»;

- «Карнавал — це...»;

- «Слово маскарад означає...».

IV. Викладання нового навчального матеріалу

4.1 Повідомлення педагога «Маскарад. Історія маски»

Усі ви з нетерпінням чекаєте Нового року. Важко уявити собі новорічне свято без красуні-ялинки, карнавальних костюмів і масок. Хто з вас не побував у ролі зайчика, ведмедя, вовка, лисички, білочки хоча б раз у житті? А допомагали вам відчути себе в такій ролі новорічний костюм або просто маска. Від слова "маска" походить і назва самого свята — маскарад.

4.2 Повідомлення вихованців «Такі різні маски»

Перший вихованець. Маски передають характери героїв: добрі, веселі, злі, сумні, боягузи. Одягнувши таку маску, людина повинна відповідно поводитися. Маска виникла дуже давно і була зовсім не схожа на сучасну. Уже первісні люди одягали маски, виконуючи священні танці.

Другий вихованець. З давніх-давен маски використовуються у театрі. Маски зображували різні почуття: радість, горе, гнів. Символом театру так і залишилися дві маски: весела — комедії і сумна — трагедії. Але давньогрецька театральна маска була ще й рупором, що підсилював голос. В отвір для рота вставляли глиняну чи металеву трубку, і кожне слово актора було чути в най­дальшому куточку грецького театру. Так у ті часи люди заміняли сучасні мікрофони.

Третій вихованець. В Африці робили воєнні маски. Воїни надягали їх, щоб налякати своїх ворогів, які, побачивши грізні маски, втікали.

Четвертий вихованець. Венеціанська маска - маскарадна маска, традиційний символ щорічного Венеціанського карнавалу. Маски виготовляються у стилізованій формі людського обличчя або звіриної морди. Такі маски закривали обличчя, щоб приховати особу власника, його соціальний статус, стать, релігію. Маска дозволяла діяти більш вільно і розкуто у стосунках з іншими членами суспільства. Їх, як правило, носили під час карнавалу, але також використовували в інших випадках, як романтичних, так і злочинних. Це призвело до заборони носіння масок поза карнавалом незадовго до занепаду Венеціанської республіки.

4.3 Продовження повідомлення педагога з елементами бесіди

У нас маски одягають не лише на новорічний маскарад, а й на різдвяні свята.

  • Хто і коли це робить?(відповіді)

Так, правильно. 6 січня колядники ходять від хати до хати і спо­віщають радісну новину: "Діва Марія сина родила!". Серед колядників є переодягнені пастушки, цар, ангел, смерть, коза, чорт.

13 січня хлопці і дівчата за участю масок водили "Козу", а 14 січня — "Меланку".

- Чи виконували ви якусь роль у різдвяно-новорічних дійствах?

- Які маски мали? Хто вам їх виготовив?

- А хочете самі навчитися виготовляти маски?

Отже, на сьогоднішньому занятті ми навчимося виготовляти та по-святковому оздоблювати різноманітні маски.

4.4 Вибіркове опитування

- Які матеріали та інструменти можуть стати у пригоді для виготовлення маски?

- Що ви знаєте про такий матеріал, як фетр?

- Які вироби ви вже виготовляли із цього матеріалу?

- Якими засобами можна передати характер та настрій казкового героя, якого відтворюєте у масці?

- Дайте визначення понять «симетрія» та «асиметрія»

4.5 Фізкультхвилинка.

4.6 Демонстрація зразків творчих робіт.

Вихованці розглядають маски, характеризують їх.

4.7 Аналіз представлених зразків творчих робіт та технології виготовлення виробу із фетру.

4.8 Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.

Маску виготовляємо із смужки фетрової тканини. Ширина смужки залежить від обраного вами шаблону маски, а довжина — на весь аркуш. Шаблон прикладаємо до зворотного боку фетру, обводимо його олівцем або крейдою (на темному тлі). Вирізаємо ножицями обведений шаблон, робимо отвори для очей. Тасьму, яка представлена атласною стрічкою, можна вклеїти полімерним клеєм всередину маски на відстані 2 - 3 см від отворів для очей, або вдіти у прорізи на тій самій відстані від отворів для очей, а потім задекорувати місця прорізів. До смужки за бажанням та відповідно до обраного персонажа приклеюємо раніше заготовлені деталі, наприклад — вуха, очі, ніс зайчика або оздоблюємо декоративними елементами на ваш вибір. Оздоблення може бути як симетричним, так і асиметричним.

V. Практична робота вихованців.

5.1 Інструктаж з БЖД

5.2 Самостійна практична діяльність вихованців

Педагог контролює робочий процес, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки під час роботи. За необхідності надає консультативну або індивідуальну допомогу.

5.3 Фізкультхвилинка.

5.4 Продовження самостійної роботи.

VІ. Підсумок заняття

6.1 Аналіз виконаних робіт

Вихованці самостійно аналізують власні роботи. Обговорення ускладнень під час робочого процесу (якщо такі виникали). Обмін враженнями. Самооцінювання. Оцінювання творчих робіт педагогом.

6.2 Рефлексія «Дерево очікувань»

От і наближається до завершення наше заняття. Ми вже встигли за цей час чомусь навчитися, дізналися щось цікаве про маску та маскарад, можливо, хтось пережив нові для себе емоції, всі ми виконували, на мій погляд, дуже цікаву творчу роботу та кожен створив свій незабутній та неповторний образ, а хтось – таке також може бути, - взагалі не дізнався нічого нового, бо вже давно все знав. Але дещо ми з вами все ж таки забули… Хто здогадується, про що я зараз кажу? (відповіді). Так! Ми забули про наше дерево очікувань! Пригадайте, на початку нашої зустрічі ви писали на листочках, чого ви очікуєте від заняття. Зараз я вам пропоную самим обрати колір листочка – самоклейки та написати, чи справдились ваші очікування?

Червоний листочок позначатиме, що заняття вам сподобалось, у вас все вийшло і очікування ваші справдилися.

Жовтий листочок також позначатиме, що загалом у вас залишилися позитивні емоції від заняття, проте виникали якісь ускладнення.

Синій листочок позначатиме, що, нажаль, заняття вам не сподобалось, вам було не цікаво або з якихось причин не справдились ваші очікування.

(вихованці обирають листочки, записують свої враження та знову прикріплюють їх до «Дерева вражень». Виключно за власним бажання вихованці коментують свій вибір та діляться емоціями)

6.3 Фотосесія «Парад карнавальних масок»

VІІ. Прибирання робочих місць

C:\Users\Анна\Desktop\телефон\3301de2c8ac7d24f75d4395f505bb8e5.jpg

C:\Users\Анна\Desktop\телефон\0f93bea772738d43140226f996c1e356.jpgC:\Users\Анна\Desktop\телефон\6aa206bd803bebb2ad790105e12dfc1e.jpgC:\Users\Анна\Desktop\телефон\454b67a5e9d95a01636cd353d955e7db.jpgC:\Users\Анна\Desktop\телефон\bcd3728b3a6155afa0e9532cafa4972a.jpg

docx
Додано
11 травня 2021
Переглядів
2557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку