Заняття "Я-концепція"

Про матеріал
Індивідуальне заняття для дітей підліткового віку на тему "Я-концепція". Метою є вербальними та невербальними засобами визначити Я-концепцію (відносно узгодженого та зафіксованого уявлення про самого себе); відзначити залежність Я-концепції від сприйняття Вас іншими людьми.
Перегляд файлу

Заняття «Я-концепція»

Мета: вербально та невербальними засобами  визначити Я-концепцію (відносно узгодженого та зафіксованого уявлення про самого себе); відзначити залежність Я-концепції від сприйняття Вас іншими людьми.

 

Вправа 1. «Незакінчені речення»

Мета: самопізнання і рефлексія особистого досвіду.

Проаналізуйте причини виникнення  у вас тих чи інших емоційних станів. Закінчіть речення : «Мені добре, коли…», « Мені сумно, коли…», «Я відчуваю себе нерозумно, коли…», « Я серджуся, коли…», « Я почуваю себе невпевнено, коли…», «Я боюся, коли…», «Мені легко і радісно, коли…», «Я пишаюся собою, коли…» Намалюйте вираз свого обличчя, коли ви відчуваєте ці почуття.

 

Вправа 2. « Інтерв'ю»

Мета: усвідомлення своєї індивідуальності, неповторності; розвиток навичок рефлексії.

 Дитині у вигляді інтерв'ю ставлять запитання такого характеру: «Які вірші ти любиш?», «Чим ти захоплюєшся?», «Як ти проводиш вільний час?», «Яку музику ти любиш слухати?», «На кого ти хотів би бути схожий?», «Чого ти боїшся найбільше?», «Що для тебе найцінніше в людях?» і т.д. Можна використати ускладнений варіант інтерв'ювання: задавати питання «у ролях» - від імені батьків, інопланетян, літературного героя і т.д.

 Проводиться коротке обговорення. Висновок – ми всі різні, але в нас усіх багато й спільного. Чимось ми відрізняємося один від одного, а чимось схожі.

 

Вправа 3. «Словесний психологічний портрет»

Мета: робота з «Я-образом».

 Зі списку прикметників випиши слова, що характеризують твій ідеал. Прорангуй їх. Порівняй свої психологічні портрети: Я-реальне та Я-ідеальне.

Список прикметників до вправи «Словесний психологічний портрет»

 Акуратний, активний, ввічливий, ощадливий, життєрадісний, вдумливий, уважний, запальний, добрий, щирий, допитливий, надійний, наполегливий, товариський, слабовільний, організований, чуйний, терплячий, господарський, спортивний, сміливий, самостійний, скромний,  кмітливий, старанний, стриманий, працьовитий, умілий, упевнений, сумлінний, ініціативний, цікавий, компетентний, обережний, рішучий, боязкий, привітний, розважливий, уразливий, лагідний, захоплений, чесний, справедливий, чуйний, цілеспрямований, ерудований, спритний, життєрадісний, упертий, відповідальний, грубий, гордий, мрійливий, уміє володіти собою.

 

4. Тест «Інтегральна самооцінка особистості «Хто я є в цьому світі?»

Бути підлітком — дуже складно: ніяк не вгадаєш, що про тебе думають інші. Може, ти перебільшуєш свої недоліки? А може, навпаки — надто високої думки про себе? Пропоную тест, який допоможе визначити, чи правильна у Тебе самооцінка!

Бланк до тесту

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Здоров'я --------------------------------------------------------------------------------------

               Самі хворі                                                                               Найздоровіші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Розум --------------------------------------------------------------------------------------

               Самі нерозумні                                                                     Найрозумніші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Доброта  --------------------------------------------------------------------------------------

               Найзлішіі                                                                               Найдобріші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Чесність --------------------------------------------------------------------------------------

             Нечесні                                                                               Найчесніші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Товариськість --------------------------------------------------------------------------------------

          Недружні                                                                               Найдружніші

 

                      - 1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Щедрість --------------------------------------------------------------------------------------

              Найжадібніші                                                                            Найщедріші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Щирість --------------------------------------------------------------------------------------

               Дуже нещирі                                                                       Найщиріші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Сміливість  -------------------------------------------------------------------------------------

               Найбоязкіші                                                                             Найсміливіші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Краса --------------------------------------------------------------------------------------

               Найнепривабливіші                                                                Найкрасивіші

 

                     -  1         2         3         4         5         6         7         8         9         10 +

Щастя --------------------------------------------------------------------------------------

               Найнещасніші                                                                       Найщасливіші

 

Обробка результатів. Обчислюється загальна сума балів по всіх 10 індексам. Залежно від отриманої суми показник самооцінки може бути таким:

60-70 балів – завищена самооцінка

46-59 балів – висока самооцінка

35-45 балів – середня самооцінка

21-34 балів – занижена самооцінка

10-20 балів – низька самооцінка.

Інтерпретація результатів

  1.     Завищена самооцінка – зарозумілість, нетактовність, переоцінка своїх можливостей, недооцінка чцжих.
  2.     Висока самооцінка – прагнення до успіхів у будь-яких у різних видах діяльності, упевненість у своїх силах.
  3.     Середня самооцінка – активність, товариськість, оптимізм.
  4.     Занижена самооцінка – невпевненість у собі, сором'язливість, підвищена тривожність.
  5.     Низька самооцінка – пасивність, замкнутість, постійна недооцінка своїх можливостей, переоцінка чужих.

 

Вправа 5. «Самохарактеристика»

Мета: проаналізувати та усвідомити свої життєві позиції.

 Запропонувати дати відповідь на такі запитання:

  1. Чи задоволений я собою?
  2. Як, на мою думку, ставлять до мене учні в класі? Чому саме так?
  3. Чи хочу я перейти до іншого класу?
  4. Що мені найбільше подобається у власному характері?
  5. Які вади є в моєму характері?
  6. Як мені усувати дефекти мого характеру?
  7. Хто мій улюблений вчитель? Чому?
  8. Наскільки я впевнений в оцінці власних знань?
  9. Як привчити себе до самодисципліни?

 

Вправа 6. «Рефлексія»

Мета: розвивати навички рефлексії та самоусвідомлення.

Підлітку пропонується зробити аналіз сьогоднішнього заняття:

-         Яка вправа була найлегшою?

-         Яка вправа була найважчою?

-         Що найбільше сподобалося / не сподобалося?

 

Список використаних джерел

  1. Корекційна робота соціального педагога. Ігри та вправи / уклад. Л.В. Турищева. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 127 с. – (Серія «Соціальному педагогу»).
  2. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: Навч.посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2008.- 384с.
  3. Психологу для роботи. Діагностчні методики: збірник / М.В.Лемак, В.Ю.Петрище // вид.2-ге, виправл.- Ужгорож: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012.- 616.

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку