Заняття "Агресивна енергія"

Про матеріал
Корекційно-розвиткове заняття для дітей підліткового віку на тему "Агресивна енергія" (індивідуальна форма роботи). Метою заняття є усвідомити й вербалізувати свій психологічний стан, розвивати увагу до своїх почуттів, навчити способам самоконтролю, прийомам психоемоційної саморегуляції; пошук найбільш прийнятного способу розрядки внутрішнього напруження, відреагування негативних емоцій.
Перегляд файлу

Заняття. Агресивна енергія.

Мета: усвідомлення й вербалізація свого психологічного стану, розвиток уваги до своїх почуттів, навчання способів самоконтролю, прийомів психоемоційної саморегуляції; пошук найбільш прийнятного способу розрядки внутрішнього напруження, відреагування негативних емоцій.

 

Вправа 1. «Асоціації»

Мета: визначення рівня обізнаності з даної теми.

Дитині пропонують назвати асоціації до слова «агресія». Всі асоціації записати.

Обговорення. Чи є агресивність ознакою сили? Сильна людина стримана чині?

 

Вправа 2. «Моя агресивна енергія»

Мета: пошук найбільш прийнятного способу розрядки внутрішнього напруження, відреагування негативних емоцій.

Згадай, які почуття ти відчуваєш найчастіше, а які зовсім не хотілося б відчувати. Пропоную поговорити про гнів, агресивність, про почуття, які можуть зашкодити іншим людям або з якими найважче справитися.

 Інформування. Кожній людині від природи дана агресивна енергія, однак люди використовують її по-різному. Одні – щоб творити, і тоді агресивну енергію можна назвати конструктивною. Інші – щоб знищувати чи руйнувати, і тоді їхня агресія – деструктивна. Конструктивна агресія – це активність, прагнення досягнень, захист інших людей і власної гідності. Деструктивна агресія -  це насильство, жорстокість, ненависть, недоброзичливість, злість, сварливість, гнів, роздратування, упертість, самозвинувачення. Тому, щоб розуміти, що з нами відбувається, дуже важливо розпізнавати свої агресивні імпульси, керувати ними й направляти в бажане русло, не заподіюючи шкоди іншим.

Обговорення. Давай спробуємо проаналізувати власну поведінку та відповісти на запитання:

  1. У якій формі (деструктивній чи конструктивній) найчастіше виявляється твоя агресивна енергія?
  2. Як ти справляєшся зі своєю агресивною енергією (зі своїми негативними почуттями): даєш їй вихід чи, навпаки, намагаєшся стримуватися?
  3. Як ти ставишся до власної агресивної енергії: боїшся її чи одержуєш від неї задоволення?
  4. Які твої звичні способи розрядки цієї енергії?

 

  1. Методика «Вулкан»

Мета: діагностика і корекція агресивності, визначення «кількості» гніву і злості у дитини.

Інструкція: Намалюй вулкан такий, який ти уявляєш.

Інтерпритація: вулкан дитини, на чию агресію скаржаться вчителі та батьки, буде неодмінно вивергатися червоною лавою, її буде багато: чим більше агресії, тим більше вона буде займати простору на аркуші. У дітей з пригніченою агресією (тихих, зі схильністю до депресії, пасивних) лава буде вся в середині вулкана, в крайньому випадку, на їхніх малюнках вулкан буде лише злегка нею «поплюватися», та й колір для зображення лави буде обраний не червоний, а сірий, оранжевий, та ін. Такий малюнок – безпечний привід поговорити про те, як живе агресія.

Обговорення.

-Як справляється вулкан з лавою, яка в середині нього?

-Чи любить вулкан накопичувати лаву, чи любить вивергати лаву? Як часто, чи із захопленням?

-Що може трапитися при виверженні з усім, що навколо вулкана?

- Які можна знайти способи виверження лави, найбільш безпечні для самого вулкана і для навколишнього світу?

Після детального обговорення «вулканового» життя, перейдіть до обговорення того, як це зазвичай відбувається у людей, і у дитини безпосередньо.

 

Вправа 4. «Відреагування негативних емоцій »

Мета: відреагування негативних емоцій.

В процесі виконання цієї вправи ми познайомимося з різними «нешкідливими» способами розрядки власного гніву й агресивності.

Сядьте зручніше, розслабтеся, глибоко вдихніть 3-4 рази і заплющте очі. Уявіть, що ви потрапили на невеличку виставу. На ній виставлені фотографії людей, на яких ви розгнівані, які викликають у вас злість, які вас скривдили, або обійшлися несправедливо. Виберіть будь-яку фотографію і зупиніться біля неї. Постарайтеся пригадати якусь конфліктну ситуацію, яку спричинила ця людина. Спробуйте подумки побачити самого себе в цій ситуації.

  • Уявіть, що висловлюєте свої почуття людині, на яку розгнівані, говорите їй усе, що про неї думаєте, але «тарабарською» мовою.
  • А тепер уявіть, що в ході розмови вона зменшується, голос її стає дедалі слабкішим і невпевненішим. Зменшуйте її доти, поки вона не видаватиметься вам менш значущою і величною.
  • А тепер простежте за вашою розмовою ніби з боку. Яким ви бачите себе? Якою вам видається ситуація?
  • А зараз поверніться до початку сюжету, але тепер переверніть картинку, щоб усе було догори ногами, і додивитися сюжет до кінця.
  • Знову поверніться на початок і зробіть те саме, але уявіть, що всі учасники ситуації, у тому числі й ви, говорять голосами героїв мультфільмів.

Якщо ви закінчили виконувати вправу, дайте знак – кивніть головою. 3-4 рази глибоко вдихніть і розплющте очі.

  • А тепер візьміть у руки аркуш паперу й уявіть, що це – фотографія вашого кривдника або неприємної для вас сцени (ситуації). Порвіть його на шматочки! Якщо одного аркуша недостатньо для розрядки – розірвіть декілька.
  • Тепер кілька разів глибоко вдихніть і скажіть подумки: «Я зовсім спокійний! Я володію своїми почуттями, діями! Я зібраний, холоднокровний і незворушний».
  • Уявіть образ, який викликає у вас почуття зібраності і спокою.

Обговорення. Поділіться своїм досвідом. Що легко, що важко було робити  в цій вправі? Що сподобалося, що не сподобалося?  Хто з оточуючих увійшов в галерею? На кому зупинилися? Яку ситуцію уявили? Розкажіть про неї. Як змінювався ваш стан у процесі вправи? Чим відрізняються почуття на початку і наприкінці вправи? Що ви відчуваєте тепер? Який образ незворушності і спокою ви придумали?

 

Вправа 5. «Аукціон ідей»

Мета: пошук способів розрядки внутрішнього напруження.

Завданням для підлітка є запропонувати якнайбільше способів, що допомагають справитися з негативними емоціями (агресією, гнівом, роздратуванням, злістю та ін.). Способи записуються.

  1. Рефлексія

Мета: розвиток навичок рефлексії досвіду.

1.Проаналізуй, що найчастіше викликає у тебе роздратування, злість?

2. Спробуй підібрати різні способи розрядки внутрішнього напруження. Що тобі найбільше підійде?

3. Придумай свої формули самонавіювання. Апробуй їхню дію в різних ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Корекційна робота соціального педагога. Ігри та вправи / уклад. Л.В. Турищева. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 127 с. – (Серія «Соціальному педагогу»).
  2. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: Навч.посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2008.- 384с.
  3. Профілактика суїцидальної поведінки дітей та учнівської молоді / автори-укладачі А.В.Аносова, О.А.Бабиленко, Н.А.Максимова, Л.А.Пєтушкова //Вісник психологічної служби Київщини. Випуск 7. – Біла Церква: КОІПОПК, 2014.- 248С.

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку