Конспект заняття
з акторської майстерності
для вихованців НХК ТС «Революційна,13»
(2-а група, основний рівень, 4-ий рік навчання)
керівник гуртка: Тетяна Вєтковська
Місце проведення: ЦДЮТ
Час та дата проведення: за розкладом
Тема заняття:
Акторський тренінг, як засіб зняття фізичного, психічного та психофізичного затиску у дитини.
Мета:
Шляхом низки вправ навчити вихованців знімати психофізичний затиск; розвивати творчі здібності; виховувати сценічну культуру, культуру мовлення, прищеплювати художній смак.
Обладнання:
Ноутбук, мультимедійна установка, тексти вправ, реквізит для творчого завдання.
Хід заняття:
1.Організаційний момент
Вступне слово:
Що є важливим для актора?
Артист - дуже відповідальна і водночас хвилююча професія, котра вимагає роботу, в першу чергу, перед публікою. Тому і не дивно, що на початку своєї роботи, артисти мають цілий набір затисків, які пов`язані з відсутністю досвіду роботи на публіку, а також певних особистих психологічних затисків для людини. Тому важливим для якісної та професійної роботи є ряд вправ, які допомагають звільнитись від своїх внутрішніх та зовнішніх затисків.
Розпочнемо заняття.
Вправи на увагу:
-«Сісти, підвестись, пересісти» (на оплеск, на число, на літеру);
-«Зоровий та тілесний контакт при хаотичному русі»;
-«Перегони» (наздогнати, втекти, спільний стрибок та присідання на оплеск);
-«Сіамські близнюки» (робота в парах, у визначеному темпоритмі і емоції).
2. Зняття фізичного затиску
Вправи на зняття фізичного напруження
-«Готовність» (на оплеск стати у позицію «жабка», при цьому напружити всі м’язи тіла і виконувати стрибки по команді (вперед, назад, вправо, вліво) у різних темпах);
-«Колода, камінь, собака» (основний дія: біг на місці. На слово «колода» - перестрибуємо, на слово «камінь ліворуч, праворуч» - ухиляємося, на слово «собака» - гавкаємо, з поворотом голови назад);
-«Ой! Ай! Ай-яй-яй!» (педагог, у певному емоційному настрої називає частини тіла, вихованець торкається названих частин, при цьому вигукує «Ой! Ай! Ай-яй-яй!».
3. Зняття психологічного затиску
Вправи на зняття психологічного напруження:
-«Емоційна хода» (приєднатися та повторити ходу і емоцію за обраною людиною);
-«Рух, емоція, вигук» (повторити рух, емоцію, вигук за товаришем і придумати свій і так по колу…).
4. Зняття психофізичного затиску
Вправи на зняття психофізичного напруження:
-«Музичне дзеркало» (вихованець рухається в ритмі і характері запропонованої музики, а решта наслідує його, як відображення у дзеркалі);
-«Двійник» (група ділиться на пари. Перші номери виходять на сцену і під музику створюють певний образ за пропонованими обставинами. Другі номери повинні уважно спостерігати і запам’ятовувати дії свого партнера, щоб потім повністю відтворити цей образ);
-«Ведмедик» (дитяча лічилка у русі);
-Вправа з використанням скоромовки «іч, еч, ач, оч, уч, ич…»;
-«Шишка» (вірш покладений на задані дії).
6. Творче завдання
-«Граюча скоромовка» (за скоромовкою на картці придумати рухи і виправдати задану емоцію).
7. Підсумок заняття