Презентація заняття з батьками майбутніх першокласників «Навички ефективного спілкування з дитиною»

Про матеріал

Психолого-педагогічна культура батьків основа збагачення виховного потенціалу сім'ї, найважливіший ресурс розвитку особистості дитини. Однією з умов ефективності формування психолого-педагогічної культури батьків є освоєння педагогами, нових форм взаємодії з сім'єю, а саме проведення батьківських зборів у вигляді тренінгу . Під час тренінгових занять батьки не тільки отримують педагогічні та психологічні знання, а ще вчаться їх застосовувати на практиці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування навичок ефективного спілкування з дитиною

Номер слайду 2

Вправа-привітання По черзі назвіть своє ім’я та закінчіть фразу: «Якби я був твариною, то був (була) би...»

Номер слайду 3

Правила роботи: щирість у спілкуванні конфіденційність усього, що відбувається в групі активна участь в тому, що відбувається мобільна тиша знаходитись в ситуації “тут і тепер” вільної ноги

Номер слайду 4

Вправа “Очікування” Запишіть на стікерах свої очікування від цієї зустрічі. Зачитайте свої очікування і розмістіть їх на плакаті.

Номер слайду 5

Вправа “Емоція по колу” Сядьте у коло, кожен по черзі за допомогою міміки передайте якусь емоцію, усі інші один за одним повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.

Номер слайду 6

Запитання для обговорення Чи легко було придумати та передати власну емоцію? Чи важко було відтворювати чужі емоції? Що ви відчули, коли передавали позитивну емоцію? А коли негативну чи нейтральну?

Номер слайду 7

Вправа “Згода, незгода, оцінка” Об’єднайтеся у три групи. Кожна група бере аркуш паперу та картку з варіантом завдання. І група - Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте згоду до дій вашої дитини. ІІ група – Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте незгоду з діями вашої дитини. ІІІ група – Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте оцінку дій або вчинків дитини.

Номер слайду 8

Тест “Що ви відчуваєте?”

Номер слайду 9

Вправа “Речення-вислови” 1. Об’єднайтеся у дві групи. На картках поділені на дві частини речення-вислови. Сполучіть початок і кінець речення та прочитайте їх. 2. Розкажіть про своє ставлення до висловів, підтвердіть прикладами із життя.

Номер слайду 10

Методи підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги Ставлення до себе у дитини формується на підставі ставлення до неї близьких дорослих.  Образ «Я» дитині вибудовують її рідні люди. І дитина починає бачити себе такою, якою бачать її дорослі.

Номер слайду 11

Дитина очікує і домагається позитивного ставлення до себе. У критичній ситуації, дитині дуже важливо отримати відчутне підтвердження любові з боку рідної людини.

Номер слайду 12

Коло потреб дитини, які пов'язані зі спілкуванням щоб її любили, розуміли, визнавали, поважали; щоб вона була комусь потрібною і близькою; щоб вона була успішною у своїх справах; щоб вона могла реалізуватися, розвивати свої здібності і поважати себе.

Номер слайду 13

Реалізація цих потреб залежить від стилю спілкування дорослих з дитиною. Від дорослого залежить психологічний клімат того середовища, у якому дитина зростає. Від стилю спілкування дорослих з дитиною здебільшого залежить емоційний досвід, якого набуває дитина.

Номер слайду 14

Ціннісні орієнтації дитини ставлення до самої себе; усвідомлення себе як особистості; почуття самоцінності; самооцінка.

Номер слайду 15

Орієнтовна схема підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги Що говорять батьки? Що чує дитина? Сприйняття Увага Повага Теплі почуття Ти хороший (розумний) і т.д. Я бачу тебе (відчуваю) Дякую тобі за… Я тебе люблю Я хороший (розумний) Я щось значу Мої зусилля помічені Я комусь потрібен

Номер слайду 16

Вправа “Ярлики” Об'єднайтеся у три групи. Кожен одягніть на голову корону з написами з написами: "Усміхайся мені", "Будь похмурим", "Корчи мені гримаси", "Розмовляй зі мною так, ніби мені 5 років", "Підбадьорюй мене", "Кажи, що я нічого не вмію", "Жалій мене». Кожна група отримує завдання скласти цілу картину з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи один до одного потрібно так, як написано на його "короні". Обговорення: Чи сподобалося вам, коли з вами спілкувалися таким чином? Після того, як усі бажаючі висловилися, вчитель пропонує зняти "корони" і вийти зі своїх ролей.

Номер слайду 17

Мозковий штурм Чим у реальному житті можуть бути "корони"? Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування? Як часто ми зустрічаємося із ситуаціями навішування ярликів? Як дитина реагує на ярлик? Як можна змінити уявлення людини про вас? Чи легко позбутися ярлика? Як це зробити?

Номер слайду 18

Ситуативні вправи Об’єднайтеся у три групи. Кожна група отримує картку із проблемною ситуацією. Ваша дитина просить піти з нею у парк, а ви не у настрої. Ваша дитина спілкується з друзями, які вам не подобаються. Дитина просить купити їй щось, що ви не взмозі. Загальне обговорення.

Номер слайду 19

Вправа “Емоційний ланцюжок” Всі сядьте в коло, покладіть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним подякуйте сусіду зліва за гарну роботу, позитивні емоції.

Номер слайду 20

Вправа «Берег здійснених мрій» (рефлексія)   Підійдіть до намальованого «Берега надій» і озвучте, чи збулися ваші очікування. Якщо так, то переклейте стікер на берег здійснених надій.

Номер слайду 21

Підведення підсумків Що корисного ви дізналися? Що б ви хотіли побажати одне одному?

Номер слайду 22

Притча про теслю

ppt
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку