Заняття з елементами тренінгу

Про матеріал

Заняття розраховане для учнів випускних класів. Під час заняття учні усвідомлюють свою життєву позицію,відбувається мотивація на позитивне ставлення до майбутнього, учні вчаться правильно розставляти життєві пріоритети.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для учнів 9, 11 кл.

Тема: «Моя життєва позиція»

Мета: сприяти усвідомленню своєї життєвої позиції, мотивувати на позитивне ставлення до майбутнього, допомогти правильно розставити життєві пріоритети.

Обладнання: Маркери, стікери, валіза паперова ( роздрукована)

«Цікаве ім’я» (5 хв.).

Мета: сприяти знайомству за допомогою розповіді про своє ім’я. Педагог пропонує кожному розповісти щось цікаве, кумедне, незвичайне про своє ім’я, щоб допомогти іншим запам’ятати ім’я промовця та асоціювати його з конкретною особою члена тренінгу.

Вступне слово тренера: Сьогодні ми зустрілись для того, щоб отримати певний досвід з однієї із життєвих тем .

На  жаль, деякі люди часто скаржаться на своє життя, на роботу уряду та урядових установ, на відсутність порядку у суспільстві, на порушення своїх прав тощо. Вони завжди знають, що необхідно робити, як треба діяти, щоб цьому запобігти, завжди готові обговорювати бажану поведінку тих чи інших людей. Але при цьому нічого самі не роблять. Тільки скарги, вказівки і… ніяких дій. Дуже важливо пам’ятати, що говорити і діяти – це різні речі. Будь-які бажання здійснюються тільки тоді, коли для їх досягнення докладаються певні зусилля. Тільки відповідальна, впевнена у собі особистість, яка як громадянин держави має власну громадянську позицію і стійкі особисті й соціальні цінності, здатна протидіяти зовнішньому тиску, зробити кращим своє життя і життя своєї країни.

Вправа «Валіза» (10 хв.)

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні ресурси, життєві пріоритети, попрацювати над узагальненням власного досвіду.

Хід проведення: Кожен з учасників отримує паперову «валізу» з відділеннями: від батьків, від друзів, від школи, від самого себе, від класу (групи).

Педагог каже, що час спливає дуже швидко і що вже зовсім скоро підлітки вирушать у довгоочікуване самостійне доросле життя, випробовуючи на собі всі його переваги та труднощі.  Що вони візьмуть із собою? Які знання, вміння, навички, досвід допоможуть молодій людині жити серед інших людей, уникаючи спокус робити правильний вибір, зберегти особисту гідність, мати власну громадянську позицію, досягати поставленої мети, стати успішною і щасливою людиною? Уявіть собі, що збираючись у подорож під назвою «Життя», кожен з вас отримує від певних людей щось із собою. Це «подарунки», «дари», які допоможуть вам зробити перші самостійні кроки у дорослому житті, подолати труднощі, набути новий досвід, стати ЛЮДИНОЮ. Уявіть та напишіть у певних відділеннях вашої валізи назву цих «дарів» (як конкретних, так і абстрактних). Відділення від класу (групи) треба залишити вільним (5-10 хв.)

 На наступному етапі  учасники за бажанням презентують свої «валізи». Запитання для обговорення:

  • Чи багато «дарів» ви отримали?
  • Як вони допоможуть вам у подальшому житті?
  • Чи варто взагалі мати такий «багаж»?

 Після обговорення вправи педагог звертається до учасників: «А що ви можете подарувати іншим?» І пропонує кожному зробити на окремих аркушах власні «дари» будь-кому із присутніх і вручити їх. Всі отримані «подарунки» учасники розміщують у своїй «валізі» у відділенні «від класу/групи».

До уваги педагога Якщо час дозволяє, учасники можуть поділитися враженнями від найбільш доречних подарунків. 

Історія для натхнення (5 хв.)

 Мета: поставити позитивну емоційну крапку у занятті, мотивувати підлітків до роздумів про власне життя.

Хід проведення: Педагог звертається до учасників і каже, що у кожного з них попереду велике ЖИТТЯ. Яким воно буде – кожний обере сам. Але, у будь-якому разі, воно БУДЕ!

Урок Соломона про вибір

 Одного разу прийшов до Соломона чоловік і звернувся до нього з проханням: «Царю, допоможи мені! Кожен раз, коли мені доводиться робити вибір, я не можу спокійно спати – постійно прокидаюсь, нервую, страждаю, і розмірковую, чи те зробив я, що повинен. Що мені робити?»

Мудрий цар сказав: «Вибору не існує». А потім запитав: «Чи кинувся би ти у річку, побачивши дитину, яка тоне?» І почув у відповідь: «Звісно, царю, і учора, і сьогодні, і завтра». І сказав тоді Соломон: «Ось бачиш – вибору немає. Із чого обирати, коли кожен раз ти знаєш, як поступив би, ще до того, як треба починати діяти? Уявивши собі у подробицях будь-яку подію, ти вже знаєш, що робитимеш. Будь-коли ти будеш обирати найкраще для себе, і при однакових обставинах ти будеш діяти однаково – і учора, і сьогодні, і завтра». І ще сказав Соломон: «Єдине, де ми дійсно можемо робити вибір, –  це у своєму серці. Зміни себе – і те, що ти не замислюючись зробив учора, завтра вже не буде здаватися тобі найкращим. Тоді і тільки тоді ти зможеш зробити по-іншому. Іди з миром та знай, що все, що б ти не робив, було для тебе найкращою дією із можливих у даний момент життя». Чоловік вклонився до землі царю і вийшов. З тієї пори він спав спокійно.

Вправа «Піраміда»(2 хв.)

Мета: створення позитивної емоційної атмосфери в процесі групової взаємодії.

Хід проведення: Кожний учасник виходить у центр кола з простягнутою долонею вниз рукою і говорить про те, яке здобуте сьогодні під час заняття позитивне відчуття він закладає в «піраміду». Долоні учасників поступово накладаються одна на одну – утворюється «піраміда» позитивних вражень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

До вправи «Валіза»

 

 

C:\Users\User\OneDrive\%D0%98%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F\Снимки экрана\2018-02-28.png

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
2048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку