Заняття з елементами тренінгу

Про матеріал
Мета даного матеріалу: дослідити позитивні і негативні наслідки мережі Інтернет; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; мотивувати їх поширюючи цю інформацію у своєму середовищі.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Безпечний (не)безпечний інтернет»

 

Мета: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Категорія учасників: 1-5 клас.

Час проведення: 45 хвилин.

Матеріали: кольорові стікери, обличчя сонечка, фотографії, малюнки.

 

Хід заняття

Психолог: Діти, сьогодні я пропоную відправитися у далеку, цікаву і в то й же час небезпечну подорож до однієї дивовижної країни. Та ви, мабуть, вже й самі чули про цю країну, а може  й самі вмієте заходити до неї. Але, перш ніж туди зайти, ми повинні отримати дозвіл. Для цього треба відгадати загадки. ( На екрані з’являються відгадки – малюнки)

Може він порахувати, 
Може він пісні співати, 
Малювати і писати, 
Помилки перевіряти. 
Може він листа прийняти, 
З другом швидко нас зв’язати, 
Він багато чого може 
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )

В неї довгий сірий хвіст, 
До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )

Він покаже все на світі: 
Що малюють, пишуть діти, 
Грають як і що співають, 
І як пошту відправляють. 
Все, що є відображає, 
Без нього ПК немає! (Монітор)

  • Діти, ви здогадались, як називається країна до якої ми мандруємо?
  • Підніміть руки, в кого є комп’ютер?
  • А в кого є Інтернет?

Гра «Плутанина»

Обрати учасника, який виходить або відвертається на деякий час. Всі інші беруться за руки і утворюють коло, яке потім заплутують, повертаючись навколо себе. Але головне: руки в жодному разі не можна розчіплювати. Коли руки остаточно переплуталися, викликати учасника, який буде розплутувати плутанину. Його завдання – поставити здобувачів освіти назад в коло і при цьому стежити, щоб руки не розчепилися.

Обговорення: Чи легко було виконати завдання? Чому? Аналогія з мережею Інтернет. Іноді ми можемо заплутатися у великій кількості ресурсів Інтернету або потрапити на сайти із небажаним змістом. Але виплутатися можна завжди, потрібні лише бажання та терпіння [2].

 

Вправа  «Сонечко»

На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.

 

Психолог: З дитинства ми знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало їх життю. А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернеті? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною.

Саме тому сьогодні ви дізнаєтеся про те, як залишатися в безпеці при використанні соціальних мереж і не тільки, нашу подорож ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Гра «Добре. Погано».

Учасники за малюнками розповідають, чим корисний Інтернет та, що негативного в ньому.

Добре.                          Погано.

Спілкування   Залежність

Навчання    Марна витрата часу

Розваги    Азартні ігри

Інтернет – послуги  Віруси

Завантаження відео  Хакери

Пошук інформації  Порушення режиму дня, шкода здоров’ю

 

Вправа «Бабусині казки»

Разом провести аналогію з небезпеками в мережі Інтернет.

Казка «Троє поросят» – пароль має три рівні: слабкий, середній та сильний.

Для того, щоб створений Вами пароль був достатньо безпечним, рекомендую:

1. Використовуйте не звичайні слова, а комбінації букв, які не несуть сенсу. Це забезпечить захист від "словникових" атак, які перебирають усі слова за алфавітом.

2. Комбінація як великих, так і малих літер, цифр і символів змусить хакера витратити набагато більше часу для перебору варіантів при спробі злому.

3. Особливо важливі паролі треба замінювати хоча б один раз на місяць. 4. Не використовуйте один пароль на декількох інтернет-сайтах.

Казка «Солом’яний бичок» – небезпечна реклама в Інтернеті.

1. Якщо це занадто добре, щоб бути правдою, ймовірно, так і є…

Остерігайтеся реклами в Інтернеті з пропозиціями, занадто привабливими, щоб бути правдою. Реклама, яка обіцяє дорогі товари чи послуги безкоштовно чи майже безкоштовно, як-от нове авто чи відпочинок на райському острові, імовірно, розміщена зі злочинними намірами.

2. Уникайте поширених підозрілих дій…

Рекламні оголошення, які вітають вас як мільйонного відвідувача веб-сайту та пропонують призи (наприклад, новий портативний комп’ютер або планшетний ПК) в обмін на заповнення форми опитування чи обіцяють швидкі й прості способи заробітку («швидко отримуйте високі доходи, працюючи вдома всього дві години на день!») найчастіше не приносять нічого доброго.

3. Остерігайтеся грошових шахраїв, що незаконно використовують ім’я Google… Деякі рекламні оголошення в Інтернеті незаконно використовують слово «Google» або інші торговельні марки, щоб рекламувати неправдиві схеми «роботи вдома» та «швидкого отримання високих доходів». Google не пропонує таких програм. Пам’ятайте: якщо ви не можете знайти продукт чи службу, що рекламуються, в списку продуктів Google або на сторінці рішень для бізнесу, не довіряйте такій рекламі.

Казка «Коза та семеро козенят» – надання інформації незнайомим людям про особисте життя може привести до негативних наслідків.

Контакти з незнайомими людьми через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту. На даний час збільшується кількість людей, які використовують подібні методи знайомств не з добрих намірів, а для того, щоб дізнатися у дитини інформацію особистого характеру про неї та її сім’ю. Оскільки реєстрація в Інтернеті проходить анонімно, часто під виглядом 12-тирічної дівчинки може ховатися 40-річний чоловік. Часто такі особи мають психічні відхилення, що може спричинити моральну шкоду дитині через Інтернет, а, інколи, в приватній зустрічі, і фізичну.

Надання інформації особистого (конфіденційного) характеру. Дитину можуть умовити надати інформацію про себе, таку як ім’я, прізвище, адреса, вік, фотокартка та ін., та про членів своєї сім’ї. Навіть якщо подібна інформація запитується джерелом, що заслуговує на довіру (організація, навчальний центр) такі дані мають надаватися дитиною лише за згодою батьків, чи інших дорослих [2].

 

 

 

 

Вправа  «Правила розумного користувача Інтернету»

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

Вісім правил розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.
  7. Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.

 Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі

 

Психолог: Ми з Вами подорожували сьогодні стежками мережі Інтернет і дізналися, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам'ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Пам'ятайте, не забувайте й іншим знання свої передавайте!

 

Підведення підсумків заняття

1. Чи сподобалась вам наша сьогоднішня подорож?

2. Що корисного ви дізнались на сьогоднішньому занятті?

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Тренінг «Безпечний Інтернет».– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://erudyt.net/vixovni-zaxodi/den-bezpechnoho-internetu/konspekt-uroku-na-temu-bezpechnyj-internet-batkivskyj-urok.html 

2. Шнайдерман С.Є. Тренінг «Безпечний Інтернет» / С.Є. Шнайдерман.– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/trening-dlya-uchniv-9-klasiv-bezpechniy-internet-5220.html

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку