Заняття з елементами тренінгу для працівників психологічної служби «Психологічний крос»

Про матеріал

Матеріали заняття допоможуть психологам краще пізнати один одного, підвищити самооцінку, сприяти адаптації в новому колективі, подивитися на себе з боку, розвивати навички співпраці, сприяти командній згуртованості. Адже, навчитися жити серед людей непросто. Треба навчитися дружити і приходити на допомогу, розуміти свої почуття і почуття інших людей, дізнатися про свої сильні і слабкі сторони характеру. Психолог повинен стати сам собі садівником, навчитися працювати з собою, для цього теоретичних знань замало. Необхідно навчитися професійно мислити і діяти. Допомагають у цьому методи активного навчання психологів.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для працівників психологічної служби

«Психологічний крос»

Мета: краще пізнати один одного, підвищити самооцінку, сприяти адаптації в новому колективі, подивитися на себе з боку, розвивати навички співпраці, сприяти командній згуртованості.

Навчитися жити серед людей непросто. Треба навчитися дружити і приходити на допомогу, розуміти свої почуття і почуття інших людей, дізнатися про свої сильні і слабкі сторони характеру. Психолог повинен стати сам собі садівником, навчитися працювати з собою, для цього теоретичних знань замало. Необхідно навчитися професійно мислити і діяти. Допомагають у цьому методи активного навчання психологів.

Загальновідомий той факт, що людям приємно працювати у згуртованому колективі, відчувати до колег довіру, коли людина на своєму місці, зайнята улюбленою справою і працює в команді справжніх професіоналів, які поважають один одного.

Сьогодні у нас своєрідний психологічний крос, який надасть можливість  нам пізнати себе та інших та отримати відповідь на запитання:як працювати так, щоб бути задоволеним своєю діяльністю.

Вправа – розминка : гра «Автомобіль».

Пропоную уявити нашу психологічну службу у формі автомобіля .(Необхідно записати на фліп – чарті марку автомобіля, та кожному уявити себе частиною автомобіля і записати , яка саме частина ви. Наприклад: я- колесо, тому – що постійно сама рухаюся вперед і рухаю весь автомобіль. )Обговорюються варіанти і робиться висновок : «Кожному в нашому колективі є гідне місце».

Вправа «Сторінками улюблених казок».

Кожен з нас в дитинстві любив читати казки, вони розширюють конкретно – чуттєвий досвід людини, закріплюють знання про характерні риси предметів, розвивають вміння фантазувати, уявляти , і сьогодні в нашій роботі ми дуже часто використовуємо казки, які є метафоричним відображенням конкретних проблем реальних людей.

(зараз вам будуть зачитуватися психологічні портрети  героїв казок, вам потрібно здогадатися про кого йдеться)

У якій казці сіра особистість здійснює підступний план убивства двох осіб і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре(Червона шапочка);

Назвіть казку, де йдеться про спортсмена, який вирушає на змагання з бігу із перешкодами. Хитрість і витримка дозволили йому підійти до фінішу, але фінал трагічний: виявивши злочинну самовпевненість, він гине (Колобок) ;

У якій казці жінка замислює викрасти чужу дитину, використовуючи при цьому літальні апарати (Гуси –лебеді);

Героїня якої казки, одягнена в дорогу шубу, заявилася в гості і залишилася там – дуже вже їй сподобався інтерєр. І в які тільки інстанції не звертався господар, поки дії непроханої гості було кваліфіковано як незаконне захоплення житла(Лисиця і заєць).

Вправа «Вгадай і опиши емоційний стан головного казкового героя».

Кожен працівник психологічної служби повинен мати особливі здібності і перш за все це: здатність переконувати і впливати, здатність передбачати результати своєї роботи, мати талант керувати не лише своїми емоціями, а й емоціями інших, ненавязливо і делікатно допомогти розібратися у проблемах, самостійно знайти правильний шлях. Людина живе у світі емоцій і почуттів, які є одним з головних механізмів регуляції діяльності психіки людини та її поведінки.

Саме такі вміння розпізнавати емоційні стани інших, та допомагати впоратися з емоційним напруженням зараз зможуть показати наші спеціалісти (Кожній парі дається картинка із зображенням емоційного стану казкового героя, потрібно описати емоційний стан головного героя та надати йому психологічну допомогу щодо зняття негативних емоційних переживань. Якщо це потрібно)

  • Цікавий, допитливий Буратино;
  • Сумний Пєро;
  • Карабас-Барабас в гніві;
  • Мальвіна, здивована неакуратністю Буратіно;
  • Ображений кіт Леопольд;
  • Попелюшка відчуває свою провину, коли на неї свариться мачуха;
  • Царівна Несміяна, яка виражає своє презирство;
  • Дюймовочка, яка відчувала відразу до крота;
  • Горююча Герда, яка дізналася про пропажу Кая;
  • Поросята Наф-Наф и Нуф-Нуф, які тікають від вовка;
  • Радістний Вінні-Пух, який любит ходити вранці в гості.

Вправа «Невербальне спілкування»

Коли думаєш, яким повинен бути психолог, то уявляється людина добра, справедлива, розважлива, але в першу чергу, комунікабельна. Важливе і вербальне і невербальне спілкування. Словам ми надаємо великого значення, а невербальне залишається в тіні.

(Зараз ми просимо наших учасників обєднатися в групи по 4 чоловіка і показати нам,як вони вміють працювати в команді, наскільки здатні до швидкої інтеграції. Ваше завдання  невербально відобразити прислівя, так, щоб інші учасники здогадалися):

Слово не стріла, а серце – уражає!

Хто багато читає, той багато знає!

Сило є – розуму не треба!

Діти плачуть, а в матері серце болить!

Не в грошах щастя!

Друзі пізнаються в біді!

Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш!

Вправа «Ловець блага»

Професія психолога належить до професій, у яких часто виникають стресові ситуації, але стрес – це найважливіший інструмент тренування і загартовування, він допомагає підвищити опірність організму і він може сприяти виникненню не лие тяжкого страждання, а й великої радості. Стрес здатний привести людину до вершин творчості.

Щоб із вами не трапилося, у всьому намагайтеся знаходити позитив. Пропоную потренуватися. Знайдіть і запишіть, будь – ласка, позитивні моменти у поданих ситуаціях:

  • Ви збираєтесь на роботу, а за вікном рясний дощ;
  • У вас не має грошей, щоб поїхати куди – небудь у відпустку;
  • Вас не привітав зі святом друг;
  • Ви спізнюєтеся на роботу, а автобус відїджає майже перед вашим приходом на зупинку;
  • Керівництво не оцінило ваших зусиль, але оцінило такі самі зусилля інших колег;
  • Ваша дитина побилась у школі;
  • Ви вклали багато сил в заняття, але учні поставилися до ваших ідей байдуже.

(Учасники пишуть для кожної ситуації свої позитивні моменти. Кожен по черзі промовляє ці моменти. Учасникам, які вказали позитивні моменти в кожній запропонованій ситуації, вручається медаль «Ловець блага»).

 

Арт- терапевтична вправа «Портрет ідеального психолога»

А тепер ми в буквальному значенні зробимо штрихи до портрета нашого ідеального психолога.

(У центрі кімнати на підлозі розкладений ватман, олівці, фломастери, ножиці, клей,  вирізки, картинки з журналів. У вас є 5 хвилин для того, щоб створити портрет ідеального психолога та презентувати його).

 

Підсумок, рефлексія.

Освічені, дотепні, кмітливі психологи довели собі та усім присутнім без винятку, що без психології життя неможливе.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Суботіна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
1894
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку