Заняття з елементами тренінгу для учнів 11-го класу «Шлях до успіху»

Про матеріал

Думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Що таке успіх? Ми не завжди знаходимо відповіді. Чому? Напевно, тому, що успіх – для кожного щось своє. Від народження нас програмують на якийсь певний успіх: будь слухняним, добре вчися, закінчи школу з медаллю, вступи до інституту, одружуйся, народи дітей, отримай добре оплачувану роботу. Тільки чи буде це все успіхом? Можна пройтися по сходинках, які пропонують нам з дитинства батьки, і не відчути при цьому задоволеності. Чому? Та все просто – це критерії успіху батьків, але не ваші власні.

Успіх буває різний! У кожної людини він свій! Будь-яка перемога є успіхом незалежно від того, чим ви займаєтесь. Але чи замислювалися ви: що таке успіх саме для вас? Як ставити цілі і добиватися їх? Саме про це і буде наш сьогоднішній тренінг «Шлях до успіху».

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для учнів 11-го класу «Успіх»

Мета: визначення складових успіху; прагнення до саморозвитку, самовдосконалення; створення власної формули успіху.

1. Вправа «Мій зірковий портрет» (10 хв.)

Мета: створити в групі доброзичливу атмосферу.

Хід вправи: тренер роздає кожному учаснику аркуш А4 і пропонує створити свій портрет у вигляді зірки, на променях якої коротко написати: ім’я, яке подобається, коли вас ним називають; життєве кредо або вислів, який вам подобається; образ або графічний символ, з яким ви себе асоціюєте, тобто стисло написати або зобразити те, що вас характеризує.

2. Оголошення теми та мети заняття (5 хв.)

Тренер: Доброго дня! Думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Що таке успіх? Ми не завжди знаходимо відповіді. Чому? Напевно, тому, що успіх – для кожного щось своє. Від народження нас програмують на якийсь певний успіх: будь слухняним, добре вчися, закінчи школу з медаллю, вступи до інституту, одружуйся, народи дітей, отримай добре оплачувану роботу. Тільки чи буде це все успіхом? Можна пройтися по сходинках, які пропонують нам з дитинства батьки, і не відчути при цьому задоволеності. Чому? Та все просто – це критерії успіху батьків, але не ваші власні.

Успіх буває різний! У кожної людини він свій! Будь-яка перемога є успіхом незалежно від того, чим ви займаєтесь. Але чи замислювалися ви: що таке успіх саме для вас? Як ставити цілі і добиватися їх? Саме про це і буде наш сьогоднішній тренінг «Шлях до успіху».

3. Повторення правил роботи групи (5хв.)

4. Вправа «Очікування» (5 хв.)

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо тренінгу.

Хід вправи: пропонує учасникам визначити свої очікування від тренінгу і записати їх на маленьких кольорових аркушиках, вирізаних у формі зірки.

Після цього учасники по колу зачитують свої записи і прикріплюють їх на плакаті «Наші очікування» у вигляді зоряного неба, на якому тільки-но починають сходити зорі.

5. Інформаційне повідомлення «Сім умов досягнення успіху» (10 хв.)

Тренер: Хочу вас ознайомити із основними умовами досягнення успіху, а саме, це:

  1. Бажання його досягти. Не просто бажання як вередливе хотіння або тимчасовий потяг до задоволення чогось. Це має бути всепоглинаюче бажання. Ваша мета починає наближатися до вас лише тоді, коли ви пристрасно бажаєте цього.
  2. Віра у власні сили. У неймовірно успішних людей самооцінка завжди дещо завищена. Зазвичай не набагато, бо іншому випадку це заважає приймати правильні рішення, спираючись на факти.
  3. Чіткість цілей. Свого часу у Вельському університеті провели цікаве дослідження. Студентів-випускників запитали, чи є в них чіткі плани та цілі в житті. Тільки 3% опитуваних чітко сформулювали свої цілі та плани їхнього досягнення. За 20 років опитування провели знову. Ці 3 % студентів досягли більшого успіху, ніж решта 97%, разом узяті (ідеться про фінансовий успіх).
  4. Наполегливість. Саме ця риса характеру найчастіше є вирішальною між посереднім та видатним. Було б наївним сподіватися, що те, чого ви хочете, саме прийде до вас у руки без жодних зусиль.
  5. Спеціальні знання. Куди ж без них? Д. Трамп, американський магнат-мільярдер, серед основних своїх (та й будь-яких інших успішних людей) рис характеру виділяв крайню допитливість, просто таки нав’язливу жадобу до знань і цікавість до навколишнього світу. Це фактично підтверджує загальний закон життя: «Дерево або росте й розвивається, або помирає».
  6. Закоханість у справу. Є три ступені прояву інтересу до справи:
  • зацікавленість – людина легко переносить неможливість займатися справою, яка їй подобається.
  • любов – думки людини про улюблену справу займають більшість часу;
  • пристрасть – без справи людина не може жити.

Найбільшого успіху, як правило, досягають ті у кого очі горять пристрастю до справи.

  1. Об’єктивне ставлення до результату. Якщо ви занадто пишаєтесь одним успішним результатом, ви ніколи не дочекаєтеся другого. Коли ви досягли якогось успіху, ваша віра в себе росте, на жаль, інколи занадто швидко. Можливо, зростає спокуса задовольнитися, чого ви вже досягли. Але люди такого типу швидко вичерпують свій потенціал.

Не слід забувати про «Закон досягнення успіху»: щоб бути успішним, треба вміти зберігати баланс між тим, чого ми прагнемо, і тим, яким чином ідемо до мети.

6. Мозковий штурм «Портрет успішної людини» (5 хв.)

Мета: актуалізувати особисте розуміння учасників, які якості притаманні успішній людині.

Хід вправи: на фліп-чарті тренер записує всі варіанти відповідей учасників тренінгу на питання про те, які якості та риси характеру, на їхню думку, притаманні успішній людині.

Тренер: Назвіть кожен одну рису характеру, яку ви вважаєте найважливішою для досягнення успіху, в портреті успішної людини.

Висновок: Пам’ятайте, що кожен із вас наділений природними здібностями і талантами лише на 10%, а інші 90% успіху залежатимуть від наполегливості, працелюбності, сили волі, цілеспрямованості, ентузіазму, енергійності та оптимізму.

У транзактному аналізі життєві позиції описуються в типології «О'к Коррал» (Е. Берн, Ф. Ернст), виділяє чотири установки ставлення до себе та до інших людей[1]:

  • Я - О'к; Ти-О'к;
  • Я - не О'к; Ти - О'к;
  • Я - О'к; Ти - не О'к;
  • Я - не О'к; Ти - не О'к

Ці чотири погляди на життя отримали назву життєвих позицій. Деякі автори називають їх основними позиціями Або просто позиціями. Вони являють собою основні якості (цінності), які людина цінує в собі та інших, що означає щось більше, ніж просто якусь думку про свою поведінку і поведінку інших людей (...) Кожна доросла людина має власний сценарій, заснований на одній з чотирьох життєвих позицій. Однак ми не перебуваємо в обраній позиції весь час, а кожну хвилину нашого життя можемо міняти життєві позиції (...) Хоча ми і використовуємо позиції всіх квадрантів діаграми «Коррал», але у кожного з нас є один квадрант, в якому ми проводимо більшу частину часу при програванні нашого сценарію. Цей квадрант і буде основною позицією, яку ми прийняли в дитинстві». У цьому варіанті моделі особистості (див. рис. 3) квадрант, відповідний повноцінного сприйняття Себе та Іншого (Я - О'к з собою і Ти - О'к зі мною), визначається як здорова позиція, заснована на дії співпрацю. Їй протистоїть оборонна і нападниця параноїдальна позиція («Я - О'к з собою, а Ти - не О'к зі мною»), заснована на дії порятунок. Існують ще дві позиції, пов'язані з неповноцінною сприйняттям «Я»: безплідна (Я - не О'к з собою; Ти - не О'к зі мною), заснована на дії вичікування, і депресивна позиція (Я - не О'к з собою, Ти - О'к зі мною), заснована на дії догляд. На нашу думку, завданням психолога, який володіє методикою транзактного аналізу, є переведення пацієнта, що перебуває в який-небудь з трьох неповноцінних позицій, єдино «здорову» (Я-О'к з собою; Ти - О'к зі мною).

7. Вправа «Очікування» (закінчення) (10 хв.)

Мета: усвідомлення учасниками того, якою мірою реалізовані їхні очікування щодо тренінгу.

Хід вправи: Тренер звертає увагу учасників на плакат «Наші очікування» з малюнком зоряного неба і прикріпленими зірочками з очікуваннями на ньому. Якщо очікування учасників справдилися, вони переміщують зірочки на плакаті, створюючи, таким чином, зоряний феєрверк.

8. Підсумки заняття (10 хв.)

Тренер: Життєвий шлях – це траєкторія долі кожної окремої особистості, яка поєднує біографічні події та історичний розвиток людства. І як людина, будуючи власне життя, може змінювати хід історії, так й історичні події можуть впливати на її життя. Тож пам’ятайте, що кожен із вас не просто зростає, але й творить власну історію.

Я бажаю вам здійснення мрій і життєвих планів, а також творчих злетів, і саме головне – в сузір’ї інших людей-зірок засяяти і стати Зіркою!

Тренер пропонує учасникам поділитися враженнями від тренінгового курсу «В сузір’ї стати Зіркою». Для цього учасники продовжують одну або дві із наступних фраз:

  • я навчився (-лася)…
  • я дізнався (-лася)…
  • я знайшов (-шла) підтвердження тому, що…
  • найважливішим для мене було…
  •  
  • Віра Вонг, дизайнер весільних суконь
    Працювала редактором до 39 років.


  • Віра Еллен Вонг c дитинства готувалася до кар'єри фігуристки, але, не потрапивши в олімпійську збірну, вирішила кинути спорт і цілих 17 років пропрацювала старшим редактором моди в журналі Vogue. Ідея самостійно створювати весільні наряди зародилася у Віри, коли майбутній чоловік зробив їй пропозицію і вона сама встала перед вибором сукні. Вонг тоді було 39, і лише у віці 41 року вона відкрила власний салон суконь для наречених своєї торгової марки в готелі Carlyle в Нью-Йорку.
  • Вінсент Ван Гог, художник
    Почав писати тільки в 27 років.
  • В юності Ван Гог кілька років працював в компанії свого дядька, яка займалася продажем предметів мистецтва. Однак поступово художник почав звертатися до Біблії, що привело його в бідний шахтарський район на півдні Бельгії, де він проповідував і навчав дітей. Через спробу домогтися поліпшення праці робітників Ван Гог був відсторонений від посади проповідника. Цей удар змусив його знову звернутися до живопису, але тепер уже в якості творця, а не продавця.
  • Алан Рікман, актор театру і кіно
    До 26 років займався графічним дизайном
  • У шкільні роки Алан любив грати на сцені, але, за його словами, "в 18 років школа драматичного мистецтва не здавалося здоровим і практичним вибором". Після завершення освіти Алан і п'ятеро його друзів відкрили дизайн-студію в Сохо. Підприємство не приносило хороших грошей, і в 26 Рікман кинув дизайн, вирішивши стати актором. Свою першу головну роль в театрі Алан Рікман зіграв в 39 років. Відразу після прем'єри вистави йому запропонували знятися в проекті «Міцний горішок» разом з Брюсом Віллісом.
     
  • Сильвестр Сталлоне, актор і продюсер
    До 30 років знімався лише в епізодичних ролях
  • Сталлоне з самого дитинства мріяв стати актором, вивчав драматичне мистецтво в Університеті Майамі. Однак доля йому не посміхалася - зараз Сталлоне згадує, що з кінематографічних агентств Нью-Йорка його виганяли півтори тисячі разів. У той період від нього пішла дружина, йому навіть довелося продати собаку, так як не було чим її годувати. У скрутному становищі невдалий актор вирішив написати сценарій до майбутньої картини "Роккі" і запропонувати себе в якості головного героя. Зрештою Сталлоне домігся свого: у актора дві номінації на «Оскар» за «Роккі».
  • Джулія Чайлд, шеф-кухар французької кухні
    Почала вивчати кулінарію в віці 30 років
  • Джулія Чайлд в молодості навіть уявити не могла, що доб'ється успіху як відомий кулінар. Вона працювала копірайтером і навіть займалася розробкою акулячої отрути для відлякування акул від мін. Але чоловік надихнув її піти на курси шеф-кухарів в Парижі, а потім вона відкрила вже власну кулінарну школу для американців, які хотіли осягнути французьку кухню. Копітка праця дослідника і любов до найдрібніших деталей зробили з Джулії гуру кулінарного мистецтва і прославили її на весь світ. Вона випустила кілька книг і була телеведучою популярного шоу.
  • Момофуку Андо, творець локшини швидкого приготування
    До 48 років був дрібним підприємцем, сидів у в'язниці.
  • Момофуку Андо був людиною завзятою, вже в 22 роки він організував власний текстильний бізнес, а потім почав торгувати сіллю. Момофуку кілька років провів у в'язниці за несплату податків, а після Другої світової війни Андо працював керуючим директором кредитної спілки. Але контора збанкрутувала, і, щоб вижити і знайти своє місце під сонцем, Момофуку вирішив підкорити японський ринок, винайшовши недорогий і смачний продукт. Він перетворив свій будинок в лабораторію, щоб зробити локшину швидкого приготування. Тепер ця локшина споживається у величезних кількостях по всьому світу.
  • Поль Сезанн, художник
    Не виявляв свого таланту до 20 років
  • З ранніх років Сезанн тягнувся до мистецтва, але не мав, на перший погляд, ніяких яскраво виражених талантів. Малювання було обов'язковим предметом і в школі, і коледжі, однак ніяких успіхів Сезанн там не добився. Практичний батько наполіг на тому, щоб він навчався основам юриспруденції, однак через кілька років юний Поль все ж кинув це заняття і присвятив себе живопису. Перша успішна виставка Сезанна відбулася, коли йому було вже 65 років. Це сталося на паризькому Осінньому салоні, де цілий зал був відведений для демонстрації картин художника.
  •  
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
5008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку