Заняття з елементами тренінгу на тему:
«Правила шкільного життя»
(для учнів 5-6-х класів)
Гавриленко Г.І.,
соціальний педагог
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3
МЕТА: вчити дітей поводитися відповідно до моральних норм та правил поведінки.
Завдання:
-
допомогти дітям усвідомити важливість правил в житті людей; виховувати бажання дотримуватись встановлених в школі норм, правил;
-
сприяти формуванню уміння поводитися відповідно шкільним правилам, навичок культурної поведінки;
-
виховувати поважне ставлення один до одного та до оточуючих;
-
удосконалювати навички спілкування, конструктивної взаємодії в групі.
ОБЛАДНАННЯ: текст «Єдиних педагогічних вимог до учнів» (кілька екземплярів); папір для записів, ручки або олівці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Вступ
Сьогодні ми почнемо заняття з такої історії:
Місто, в якому немає правил дорожнього руху
Якось один водій приїхав до дивного міста, де на кожному перехресті висіло по декілька десятків світлофорів. І що найдивніше – усі вони працювали вразнобій. Через що рухатися далі стало практично неможливо. З усіх боків було чути сигнали автомобілів, сварки водіїв та пішоходів... Розгубившись, водій з’їхав на узбіччя, не знаючи, як їхати далі.
Помітивши перехожого, він запитав у нього з вікна машини:
– Скажіть, що у вас тут трапилося, і навіщо у вас стільки світлофорів на перехрестях?
– А як же? Ми чули, що це дуже необхідна річ, тому й повісили їх всюди та якнайбільше, – відповів той.
-
Запропонуйте продовження цієї історії, які вона може мати наслідки?
-
Як ви вважаєте, для чого взагалі потрібні правила?
-
А що б було, якби ніяких правил не існувало?
-
От і в шкільному житті є свої правила... Які ви знаєте правила шкільного життя?
2. Читання “Єдиних педагогічних вимог до учнів школи”
Дітям пропонується зачитати існуючі в школі вимоги до учнів (орієнтовний зразок «Єдиних вимог для учнів» додається в кінці заняття). Незрозумілі місця коментуються. Прочитаний документ вивішується в класному кабінеті.
3. Робота в групах «Проблемні ситуації»
Учні діляться на чотири підгрупи, кожна з яких одержує картку з ситуацією:
-
Пролунав дзвоник, вчителя ще немає, а в класі шум і галас.
-
Два однокласники б'ють або кривдять один одного.
-
Учень вирішив прогуляти урок хімії.
-
Учень зіпсував парту, намалювавши на ній ручкою.
Учням пропонується по підгрупах обговорити можливі наслідки і способи вирішення проблемної ситуації, яку вони отримали в картці.
4. Підведення підсумків
Сьогодні ми всі з вами дуже гарно попрацювали, пригадали дуже багато корисних правил шкільного життя, які допомагають зробити кращими навчання та спілкування в школі. Бажаємо вам не тільки їх пам’ятати, а й завжди дотримуватися, й бути уважними один до одного.
Додаток до заняття
«Правила шкільного життя»
ЄДИНІ ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ ШКОЛИ
Прихід учнів до школи
-
Учні приходять до школи за 15 хвилин до першого дзвоника. Учні, які прийшли після першого дзвоника, вважаються такими, що запізнилися.
-
При вході до школи учні вітаються із учителями, технічними працівниками, товаришами. У гардеробі знімають верхній одяг, перевзуваються у змінне взуття, яке зберігається у спеціально відведених для цього місцях.
3. У гардеробі учні поводять себе тихо, спокійно, роздягаються швидко, не затримуючись. Ігри і метушня у гардеробі заборонені. Відвідування гардеробу протягом дня дозволяється лише у присутності чергового.
-
Учні, які запізнилися, отримують запис про запізнення у щоденник.
-
Забороняється приносити до школи речі, які не мають відношення до занять.
Єдині вимоги до зовнішнього вигляду учня
-
Одяг має бути випраним та випрасуваним.
-
Учень повинен мати змінне взуття. Змінне та вуличне взуття мають бути чистими.
-
Зачіска повинна бути охайною.
-
Учень має слідкувати за чистотою тіла, рук, зубів, носа. Нігті мають бути коротко підстрижені.
-
Яскраві прикраси, косметика заборонені.
-
На свята учні мають бути одягнені урочисто. На вечори відпочинку дозволяється святковий одяг (не зухвалий, дитячого крою).
-
На уроках фізкультури, ритміки одяг і взуття мають бути відповідними.
-
У школі категорично забороняється палити, розпивати спиртні напої.
-
Не допускається вживання нецензурних слів.
Вимоги до учнів на уроці
-
Після першого дзвоника учні мають зайняти свої місця за партою, приготувавши все необхідне до уроку. На парті не повинно бути нічого зайвого.
-
Учні вітають учителя стоячи.
-
Для відповіді учень виходить до дошки, подаючи учителю щоденник.
-
У деяких випадках можлива відповідь учнів з місця, стоячи чи сидячи. Цей порядок визначає вчитель.
-
Учень, який бажає відповідати чи щось запитати у вчителя, має підняти руку. Привертати до себе увагу вчителя іншим способом забороняється.
-
Відповідаючи, учень стоїть біля дошки, обличчям до класу. Говорить голосно, чітко, не поспішаючи. На дошці пише охайно, розбірливо. Під час відповіді з використанням карти, плакату, схеми користується указкою.
-
Під час уроку, сидячи за робочим столом, учень має слідкувати за поставою, нахилом голови, розташуванням ніг.
-
Підказки, списування заборонені.
-
Урок вважається закінченим лише після слів учителя «Урок закінчено». Учні встають і спокійно виходять, попередньо підготувавши все необхідне до наступного уроку.
-
Порушення цих правил фіксуються вчителем у журналі обліку поведінки учнів і записуються зауваження до щоденника учня.
Вимоги до учнів щодо дотримання ними культури навчальної роботи
-
Підручники, зошити, словники, щоденники учнів мають бути обгорнені.
-
Письмове приладдя учня це: олівець, лінійка, гумка, а також приладдя для виконання завдань з геометрії, образотворчого мистецтва. Нічого зайвого на парті не повинно бути.
-
Зошити учня мають бути чистими, охайними, правильно, грамотно і охайно підписаними.
-
Не дозволяється починати нового зошита, якщо не дописаний старий.
-
Усі записи в зошитах і щоденниках ведуться чітко, охайно, розбірливим почерком.
-
Щоденник учня повинен бути в обкладинці, без різних прикрас і зображень. Записи ведуться згідно з інструкціями. Щотижня щоденник підписується батьками.
-
Не дозволяється витирати, замальовувати написане в зошитах, щоденниках, виривати сторінки.
-
Неправильно написане має бути акуратно закреслене однією лінією.
Правила поведінки під час перерв
-
Перерва для учня розпочинається лише після слів учителя «Урок закінчено».
-
Учень зобов'язаний:
-
Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових учнів та вчителів.
-
На перервах поводити себе тихо, спокійно. Голосно розмовляти, кричати, бігати по сходах і коридорах категорично заборонено.
-
Виявляти повагу до старших, поступатися їм дорогою, місцем.
-
Культурно поводити себе в їдальні. Не ображати молодших за себе.
-
Обов'язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушничком).
-
Після приймання їжі прибрати за собою брудний посуд, подякувати людям, які нагодували.