Заняття з елементами тренінгу для учнів 5-6 класів на тему: "Правила шкільного життя"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу на тему: «Правила шкільного життя» розраховане для учнів 5-6 класів та має за завдання: допомогти дітям усвідомити важливість правил в житті людей; виховувати бажання дотримуватись встановлених в школі норм, правил; сприяти формуванню уміння поводитися відповідно шкільним правилам, навичок культурної поведінки; виховувати поважне ставлення один до одного та до оточуючих; удосконалювати навички спілкування, конструктивної взаємодії в групі.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу на тему:

 «Правила шкільного життя»

(для учнів 5-6-х класів)

 

Гавриленко Г.І.,

соціальний педагог

Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3

 

МЕТА: вчити дітей поводитися відповідно до моральних норм та правил поведінки.

Завдання:

  • допомогти дітям усвідомити важливість правил в житті людей; виховувати бажання дотримуватись встановлених в школі норм, правил;
  • сприяти формуванню уміння поводитися відповідно шкільним правилам, навичок культурної поведінки;
  • виховувати поважне ставлення один до одного та до оточуючих;
  • удосконалювати навички спілкування, конструктивної взаємодії в групі.

ОБЛАДНАННЯ: текст «Єдиних педагогічних вимог до учнів» (кілька екземплярів); папір для записів, ручки або олівці.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Вступ

Сьогодні ми почнемо заняття з такої історії:

Місто, в якому немає правил дорожнього руху

Якось один водій приїхав до дивного міста, де на кожному перехресті висіло по декілька десятків світлофорів. І що найдивніше – усі вони працювали вразнобій. Через що рухатися далі стало практично неможливо. З усіх боків було чути сигнали автомобілів, сварки водіїв та пішоходів... Розгубившись, водій з’їхав на узбіччя, не знаючи, як їхати далі.

Помітивши перехожого, він запитав у нього з вікна машини:

– Скажіть, що у вас тут трапилося, і навіщо у вас стільки світлофорів на перехрестях?

– А як же? Ми чули, що це дуже необхідна річ, тому й повісили їх всюди та якнайбільше,  – відповів той.

  • Запропонуйте продовження цієї історії, які вона може мати наслідки?
  • Як ви вважаєте, для чого взагалі потрібні правила?
  • А що б було, якби ніяких правил не існувало?
  • От і в шкільному житті є свої правила... Які ви знаєте правила шкільного життя?

 

2. Читання “Єдиних педагогічних вимог до учнів школи”

Дітям пропонується зачитати існуючі в школі вимоги до учнів (орієнтовний зразок «Єдиних вимог для учнів» додається в кінці заняття). Незрозумілі місця коментуються. Прочитаний документ вивішується в класному кабінеті.

 

3. Робота в групах  «Проблемні ситуації» 

Учні діляться на чотири підгрупи, кожна з яких одержує картку з ситуацією:

  • Пролунав дзвоник, вчителя ще немає, а в класі шум і галас.
  • Два однокласники б'ють або кривдять один одного.
  • Учень вирішив прогуляти урок хімії.
  • Учень зіпсував парту, намалювавши на ній ручкою.

Учням пропонується по підгрупах обговорити можливі наслідки і способи вирішення проблемної ситуації, яку вони отримали в картці.

 

4. Підведення підсумків 

Сьогодні ми всі з вами дуже гарно попрацювали, пригадали дуже багато корисних правил шкільного життя, які допомагають зробити кращими навчання та спілкування в школі. Бажаємо вам не тільки їх пам’ятати, а й завжди дотримуватися, й бути уважними один до одного. 


Додаток до заняття

«Правила шкільного життя»

 

ЄДИНІ ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ ШКОЛИ

Прихід учнів до школи

  1. Учні приходять до школи за 15 хвилин до першого дзвоника. Учні, які прийшли після першого дзвоника, вважаються такими, що запізнилися.
  2. При вході до школи учні вітаються із учителями, технічними працівниками, товаришами. У гардеробі знімають верхній одяг, перевзуваються у змінне взуття, яке зберігається у спеціально відведених для цього місцях.

3. У гардеробі учні поводять себе тихо, спокійно, роздягаються швидко, не затримуючись. Ігри і метушня у гардеробі заборонені. Відвідування гардеробу протягом дня дозволяється лише у присутності чергового.

  1. Учні, які запізнилися, отримують запис про запізнення у щоденник.
  2. Забороняється приносити до школи речі, які не мають відношення до занять.

Єдині вимоги до зовнішнього вигляду учня

  1. Одяг має бути випраним та випрасуваним.
  2. Учень повинен мати змінне взуття. Змінне та вуличне взуття мають бути чистими.
  3. Зачіска повинна бути охайною.
  4. Учень має слідкувати за чистотою тіла, рук, зубів, носа. Нігті мають бути коротко підстрижені.
  5. Яскраві прикраси, косметика заборонені.
  6. На свята учні мають бути одягнені урочисто. На вечори відпочинку дозволяється святковий одяг (не зухвалий, дитячого крою).
  7. На уроках фізкультури, ритміки одяг і взуття мають бути відповідними.
  8. У школі категорично забороняється палити, розпивати спиртні напої.
  9. Не допускається вживання нецензурних слів.

Вимоги до учнів на уроці

  1. Після першого дзвоника учні мають зайняти свої місця за партою, приготувавши все необхідне до уроку. На парті не повинно бути нічого зайвого.
  2. Учні вітають учителя стоячи.
  3. Для відповіді учень виходить до дошки, подаючи учителю щоденник.
  4. У деяких випадках можлива відповідь учнів з місця, стоячи чи сидячи. Цей порядок визначає вчитель.
  5. Учень, який бажає відповідати чи щось запитати у вчителя, має підняти руку. Привертати до себе увагу вчителя іншим способом забороняється.
  6. Відповідаючи, учень стоїть біля дошки, обличчям до класу. Говорить голосно, чітко, не поспішаючи. На дошці пише охайно, розбірливо. Під час відповіді з використанням карти, плакату, схеми користується указкою.
  7. Під час уроку, сидячи за робочим столом, учень має слідкувати за поставою, нахилом голови, розташуванням  ніг. 
  8. Підказки, списування заборонені.
  9. Урок вважається закінченим лише після слів учителя «Урок закінчено». Учні встають і спокійно виходять, попередньо підготувавши все необхідне до наступного уроку.
  10.       Порушення цих правил фіксуються вчителем у журналі обліку поведінки учнів і записуються зауваження до щоденника учня.

Вимоги до учнів щодо дотримання ними культури навчальної роботи

  1. Підручники,  зошити,  словники,  щоденники учнів мають бути обгорнені.
  2. Письмове приладдя учня це: олівець, лінійка, гумка, а також приладдя для виконання завдань з геометрії, образотворчого мистецтва. Нічого зайвого на парті не повинно бути.
  3. Зошити учня мають бути чистими, охайними, правильно, грамотно і охайно підписаними.
  4. Не дозволяється починати нового зошита, якщо не дописаний старий.
  5. Усі записи в зошитах і щоденниках ведуться чітко, охайно, розбірливим почерком.
  6. Щоденник учня повинен бути в обкладинці, без різних прикрас і зображень. Записи ведуться згідно з інструкціями. Щотижня щоденник підписується батьками.
  7. Не дозволяється витирати, замальовувати написане в зошитах, щоденниках, виривати сторінки.
  8. Неправильно написане має бути акуратно закреслене однією лінією.

Правила поведінки під час перерв

  1. Перерва для учня розпочинається лише після слів учителя «Урок закінчено».
  2. Учень зобов'язаний:
  1.                 Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових учнів та вчителів.
  2.                 На перервах поводити себе тихо, спокійно. Голосно розмовляти, кричати, бігати по сходах і коридорах категорично заборонено.
  3.                 Виявляти повагу до старших, поступатися їм дорогою, місцем.
  4.                 Культурно поводити себе в їдальні. Не ображати молодших за себе.
  5.                 Обов'язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушничком).
  6.                 Після приймання їжі прибрати за собою брудний посуд, подякувати людям, які нагодували.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хвостенко Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
1708
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку