Заняття з елементами тренінгу
«Формування безпечної поведінки дітей у кібер-просторі»
Мета: ознайомити учасників з небезпеками Інтернету; формувати в учнів інформаційну культуру та відповідальну поведінку в Інтернету, вчити молодь безпечно користуватись Інтернетом.
Обладнання: папір, стікери, м’яч, дошка, олівці, ручка.
Очікувані результати: Розвинута культура спілкування в мережі Інтернет, учні знають яку інформацію можна зазначати правдивою в мережі Інтернет. Визначають основну небезпеку від мережі Інтернет.
Форма проведення: практичне завдання з елементами тренінгу
Вікова категорія: 7-8 клас ( 13-14 років)
Хід заняття
Психолог: Доброго дня учні! Я вас вітаю і дуже рада бачити. Сьогодні ми поговоримо про Світ Інтернету. Чому він нас так приваблює і як не потрапити до рук шахраїв та кривдників.
Світ змінюється з неймовірною швидкістю, і розвиток комунікаційних технологій цьому сприяє. Щороку проникнення Інтернету в наше життя стає потужнішим. Разом з цим збільшується кількість і користувачів, зокрема дітей. Зараз кожна 5 дитина має доступ до Інтернет сервісу.
Вправа «Мозковий штурм»
Психолог: Діти я пропоную вам на стікерах записати чи намалювати які асоціації викликає у вас слово «Інтернет»
Словесні асоціації чи малюнки потрібно продемонструвати та обговорити.
Психолог: Сьогодні комп’ютери стали повсякденністю, їй не потрібно перебудовуватися, вона живе в ногу з часом. Вона вже зростає в середовищі, де комп’ютер така ж звична і буденна річ, як електричне освітлення, автомобілі, телевізори. Для батьків, педагогів комп’ютер може стати головним болем, адже він такий безпечний, як видається на перший погляд. Дедалі частіше виникає пролема контролю за діяльністю в Інтернет – просторі.
Вправа «Моя сторінка»
Психолог: Діти пропоную вам творчу завдання. Потрібно на папері оформити свою сторінку так гарно, щоб одразу було зрозуміло хто ви є. Використовувати можна олівці, кольоровий папір.
Після виконаного завдання представити свою сторінку та пояснити.
Психолог: Усі справилися із завданням. Але ні в кого не виникло питання для чого ми це робимо?
Вправа « Правила ведення соціальної сторінки в мережі Інтернет»
Психолог: Давайте відподати на питання усно:
-А чи є правильним заповнювати власну сторінку правдивою інформацією?
-Потрібно ставити геолокацію на фото?
-Чи потрібно підписувати свої фото, місце і т.д.?
-Потрібно вказувати ваш вік, місце проживання.
Під час обговорення звучить мелодія .
Психолог: Хоч Інтернет - мережа дає дуже багато корисної інформації як для світи, так і для саморозвитку, у ній же на дітей та і дорослих чекає і багато загроз.
Тому дуже важливо ділитися важливою інформацією свого життя можна тільки найближчим друзям, а для інших друзів інформація має бути недоступна. Або взагалі не вказуйте своїх справжніх даних. Тому, що вашою інформацією може скористатися злодій у своїх цілях. Ви спитаєте як?
Ще кілька років тому про кібербулінг ми майже не чули. Після входження суспільства в еру інформаційних технологій сьогодні цей термін стає терміном повсякденного вжитку.
-Согодні через інтернет:
- крадуть;
- знущаються;
- запугують;
- заманюють;
- лякають.
Інформаційне повідомлення
Кібербулінг – це віртуальна агресія. На жаль, серед молоді зараз поширюється таке явище, як кібербулінг. Цим словом позначають створення та розповсюдження відео та фотозображення насильницького та аморального змісту ( це можуть бути наприклад знаті на мобільний телефон моменти бійки між учнями). Діти можуть вважати перегляд згадуваних роликів веселою забавою, однак всі ми розуміємо, що такі «безвинні» ігри можуть закінчуватися іноді досить небезпечним чином, негативно впливаючи на психіку дітей, руйнуючи поняття норми та душевної чистоти.
Виділяють основні типи кібербулінгу:
Психолог: Чому не можна вказувати геолокацію, або особисті фото ( наприклад дім, машину, подарунки) Тому, що поросту хтось забажає це вкрасти. Виманить і вкраде у вас дорогу річ. Злодії вони переслідують і довго чекають свого часу. А ми повинні з вами бути обережні. І вести свою сторінку в мережі-Інтрнет правильно, щоб зловмисник не зміг принести нам кривду.
Вправа «Вгадаю»
Психолог: зараз вам потрібно розділитися на 3 команди. Кожна команда отримує картку з написаним словом « НАКЛЕП», « ОБДУРЮВАННЯ», «КІБЕРПРЕСЛІДУВАННЯ». За допомогою міміки, жестів, рухів потрібно показати слово, інші намагаються відгадати його. Усі слова пов’язані з Інтернетом і ми сьогодні про них говорили. Під час вправи грає мелодія.
Вправа « Поведінка в онлайні»
Психолог: Учні я пропоную вам, спробувати розробити правила безпечної поведінки в Інтернеті. І записати їх на дошці. Робота спільна з усіма учасниками. Під час обговорення роздаю кожному учневі «10 золотих правил безпеки в онлайн» . Роздаю пам’ятки.
Підбиття підсумків
Вправа «Рефлексія»
Психолог: усно продовжити речення
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ ДІТЕЙ