Заняття з елементами тренінгу « Гарна людина»

Про матеріал
Виховання толерантності є однією з найбільших проблем сучасного суспільства. На сьогодні особливо зріс інтерес науки психології, педагогіки, філософії до вивчення проблем толерантності, розвитку толерантного ставлення до людей.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

« Гарна людина»

Мета: ознайомити з поняттям «толерантність», дати можливість дітям усвідомити індивідуальні особливості кожної людини, оцінити рівень толерантності, сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки.

Обладнаний матеріал:

Вік 12 років. ( 6-7 клас)

Хід заняття

Тільки тоді станеш людиною,

коли навчишся бачити людину в іншому

О.Радіщев

Вправа «Вітання»

Мета: Активізувати учасників для роботи в групах

Психолог: Діти, Добро ранку! Я пропоную зараз вам теж привітатися по черзі та продовжити вразу речення:

  • Я люблю…
  • Я не люблю…

Інформаційне повідомлення

Толерантність – це у перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння». Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Також толерантність – це єдність у різноманітті, те, що переходу від війни до культури миру. Для громадян це, передусім, активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини.

Сьогодні толерантність – яскравий показник ступеню демократичності кожної держави й одна з умов її розвитку. Політична толерантність є основою для плідних міжнародних відносин.

Для того, щоб досягти успіху у власному житті, не витрачати сил на конфлікти, «побутові війни», кожному доцільно сформувати у собі толерантність як рису характеру. Для цього необхідно:

бути готовими до того, що всі люди різні – не кращі й гірші, а просто різні;

навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається;

цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими;

зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.

 

Вправа «Що засвоїли?»

Мета: перевірити чи засвоїли учні поняття «Толерантність» і за рахунок розширення його смислового поля і візуалізації контексту.

Психолог:  Діти завдання творчого характеру. Для цього вам потрібно розділитися на 2 групи. Кожній групі пропоную до ключового слова підібрати слова асоціації і пояснити. ( І група отримує слово « толерантність» ІІ група отримує « гарна людина»

Після вправи йде обговорення

 

Гра «Схожі?»

Мета:Показати на прикладі, що в людей багато як відмінного, так і схожого.

Психолог:Діти, знов таки об’єднайтеся в 2 команди. Від кожної команди запрошуються по 1  бажаючому. Командам протягом хвилини потрібно знайти подібність і відмінність у добровольцях. Одна команда знаходить риси тільки подібності, а інша – тільки відмінності.

Обговорення:

  • На підставі чого формувалося ваше уявлення про людину?
  • Наскільки об’єктивним воно було?
  • Як при цьому не образити іншу людину?

 

Вправа «Щоб стати гарним мені потрібно?»

Мета: дати дітям можливість оцінити свій рівень толерантності

Психолог: Діти, я пропоную вам виконати завдання. Розділити папір на 2 колонки. У першій колонці написати ( Що таке толерантна людина) у другій колонці написати ( як стати толерантною людиною) і поради до кожної колонки:

Щоб стати гарним мені потрібно…

 

Притча про людину

Одна людина вирішила змінити світ. Але світ — такий великий, а вона — така ма­ленька. Тоді вона вирішила змінити своє місто. Але місто — таке велике, а вона — така маленька. Тоді вона вирішила змінити свою родину. Але родина у неї така велика, одних дітей із десяток. Тоді ця людина вирішила змінити те єдине, що їй до снаги... (пауза, відповіді учнів). « Саму себе».

Обговорення притчі.

 

Вправа «Цінуй»

Психолог: На плакаті написано: Життєві цінності.  Друзі, а вам потрібно вибрати п’ять  найважливіших для вас і записати їх на аркуші, потім із п’яти вибрати одну – найважливішу.  

Життєві цінності:

  • Активне, діяльне життя
  • Життєва мудрість
  • Здоров’я
  • Цікава робота
  • Кохання
  • Матеріально забезпечене життя
  • Вірні друзі
  • Повага оточення
  • Розум, інтелект
  • Розваги
  • Свобода
  • Впевненість у собі
  • Розвиток держави

Чи важко було зробити вибір? Чому саме цю цінність обрали?

Притча  про життя

Одного разу хлопчик з батьком вирушили в гори. Несподівано снопчик спіткнувся і впав. Боляче вдарившись, він закричав: «О-о-о-о-й!» На свій подив він почув, як десь далеко в горах якийсь голос відповів йому: «О-о-о-о-й!» зацікавишсь, він прокричав: «Ти хто?!» І у відповідь почув: « Ти хто?!» Розгніваний такою відповіддю, хлопчик голосно вигукнув: «Боягуз!» до нього долинула відповідь: «Боягуз!» Хлопчик поглянув на батька й запитав: «Що це таке?! Батько усміхнувся і сказав: «Синку, а тепер послухай уважно». І в він прокричав у напрямку гір: «Я в захваті від тебе!» голос відповів «Я в захваті від тебе!» Він знов прокричав: «Ти переможець!» хлопчик здивовано подивишсь на батька. Тоді батько пояснив синові: «Люди називають цей голос ВІДЛУННЯМ, а насправді це – життя. Воно повертає тобі назад усе, що ти говориш і робиш. Наше життя – просте  відображення наших вчинків. Життя поверне тобі, що ти дав йому».

Обговорення притчі.

Вправа «Прощання»

Психолог: чи зрозуміли ви, як це гарна людина?

Чи знаєте, що для цього потрібно робити? Щоб бути гарною людиною?

 

 

Просто полюбіть увесь світ – світ полюбить вас!

До зустрічі!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дорошева Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 травня 2019
Переглядів
694
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку