Заняття з елементами тренінгу «Мистецтво спілкування»

Про матеріал
Метою даного заняття є розвиток навичок слухання, вміння спілкуватися, навчання різних прийомів вербального і невербального спілкування, ознайомлення з різними видами спілкування.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу:

«Мистецтво  спілкування»

 

 

Мета: Розвинути навички слухання, вміння спілкуватися, навчитися різних прийомів вербального і невербального спілкування, ознайомити з різними видами спілкування

 

Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб краще пізнати себе і своїх друзів і налагодити взаємини у вашому класі. Для початку я хочу зачитати вам слова, прикріплені на дошці, вдумайтеся в них:

 

Я – особистість, ти – особистість.

Я – важлива людина і ти – важлива людина.

Я хочу, щоб мене вислухали,

і ти заслуговуєш на те, щоб бути вислуханим.

Мартін Бубер

Правила тренінгу

Кожний тренінг завжди починається з певних правил, і ми теж повинні прийняти правила для своєї подальшої роботи. Тому зараз назвіть будь-ласка правило яке є необхідним для нас.

 

Вправа «клубочок»

Зараз ви сидите в одному колі і у кожного з вас є нагода повідомити про себе. Можливо, хтось захоче розповісти про себе , свою домашню тваринку чи свої захоплення, мрії.

Отже, у мене в руках клубочок, тому я і почну , а ви будьте уважні.

 

А зараз клубок буде рухатися у зворотному напрямку і кожен учасник розповідає про свого колегу все , що він запам’ятав з його розповіді.

 

Бачите, скільки нового ви дізналися про своїх товаришів. Чиї розповіді найбільше зацікавили вас? Хто здається найбільш таємничим?

 

Вправа « Очікування»

Отже, ми з вами познайомилися ближче. Зараз Я роздам вам аркуші паперу, а ви напишіть будь-ласка свої очікування стосовно нашого заняття. У вас є 5 хв., далі треба вийти і закріпити свої аркуші.

 

Інформаційне повідомлення

Сьогодні ми з вами поведемо розмову про спілкування, про сенс спілкування в житті людей. Отже, що таке спілкування? Спілкування – це обмін інформацією, це зв'язок між людьми, під час якого виникає контакт. Спілкування потрібне людині. Вона спілкується з людьми, тваринами, телефоном, за допомогою листів, телеграм, Інтернету. Таке спілкування є непрямим.

А коли люди бачать одне одного і розмовляють, то таке спілкування є прямим.

Спілкуючись, ми не замислюємося, що під час спілкування сприймаємо людину, взаємодію з нею за допомогою слів, міміки, жестів.

Мова розвивається за допомогою і під впливом спілкування з дорослими. Мова розвивається поступово і процес її розвитку складається з кількох етапів:

1 – підготовчий(немовля слухає звуки, слова)

2 – дошкільний вік (відбувається розвиток усної розмовної мови)

3 – навчання в школі

Вправа «Айсберг»

Отже, спілкування людині вкрай потрібне! А тепер подумаймо, що нам допомагає, а що заважає у спілкуванні. Для цього я вам роздам аркуші рожевого кольору, на яких запишете, що вам допомагає у спілкуванні. На блакитних аркушах зазначте, що вам заважає у спілкуванні. На підготовку ви маєте 3 хв.

 

Вправа «Компліменти»

А зараз поговоримо про компліменти. Компліменти – це приємне схвалення зауваження на чиюсь адресу. Чи часто ви чуєте компліменти стосовно себе? Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти хороші слова для кожного з них? Кажуть один французький письменник  одного разу сказав: « Якщо одним словом ти можеш ощасливити людину, яким же негідником треба бути, щоб цього слова не сказати!». Різкувато, але правильно. Отже, спробуймо! На столі лежать цукерки. Ви берете їх в руки і даєте тому, для кого підготували комплімент.

 

Вправа «Зрозуміти іншу людину»

А зараз  для наступної нашої вправи поділимося на три групи.

У кожної пори року є три місяці. Наприклад, весна має такі місяці: березень, квітень, травень. Отже, 1 – березень, 2 – квітень, 3 – травень.

Уявіть собі таку ситуацію: ви домовилися з товаришем або подругою зустрітися на зупинці, щоб разом переглянути цікавий фільм. І ось ви вчасно прийшли на місце зустрічі, чекаєте вже 15 хв., а вашого товариша  нема й досі. Ще минуло 15 хв. Фільм почався. Вашого друга немає. « Нічого, почекаю ще трохи, підемо на наступний сеанс. Щоправда, вдома мене сваритимуть, адже я затримаюсь». Чекаєте… «Ось, я стільки стою на зупинці, а він невідомо чим займається!» Чекаєте ще 5 хв… «Ну, де ж він вештається? Вже й на наступний сеанс квитки, напевно, продані! Досить! Піду додому!»

Уявили? А тепер уявіть собі подальшу зустріч з цим другом. Як ви будете поводитися? Поміркуйте.

 

Отже, перш ніж звинувачувати людину, треба вислухати її і спробувати зрозуміти , чому вона поводиться так, а не інакше. Застосовуйте цей принцип у разі кожної подібної ситуації 

Махатма Ганді казав: «На гіркому досвіді я опанував найвищий урок: вміння стримувати свій гнів, і як тепло внутрішньої енергії перетворюється в інший вид енергії, так і наш контрольований гнів може перетворитися на таку силу, яка може вплинути на світ»

 

 

Вправа «Плітка»

Для наступної вправи нам потрібно обрати 4 особи. Зараз ви повинні вийти на кілька хвилин, а всі решта уважно слухають «плітку»

Сьогодні четвер. Погода кепська: хмарно, накрапає дрібний дощик. Настрій поганий, та ще й треба готуватися до завтрашньої контрольної з алгебри. Але хлопці збираються у кіно, на якийсь новий і досить цікавий фантастичний фільм. Треба взяти 3 гривні. Я не можу визначитися – куди все ж таки податися. Проблема. Складно. Нудно і сумно»

Отже, ситуація ніколи не може передатися достеменно. Одна людина достовірно не запам’ятавши інформації, передає її іншій. А друга цю інформацію подає по-своєму. І врешті-решт, це призводить до пліток.

Вправа «Пихатий мандарин»

 Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але надзвичайно пихатий Мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… аж ось пішов країною розголос, неподалік від кордону з”явився чернець, найрозумніший за всіх на світі. Не оминув розголос і нашого Мандарина. Ох і розлютився він. Але вигляду свого, що вельми обурився, не подавав, а запросив ченця до палацу. Сам надумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе, - роздушу метелика, а якщо мертве, - випущу його». І ось настав день зустрічі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням очікував приходу ченця. Аж ось відчинилися двері, і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, всміхаючись, Мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?» - «Все в твоїх руках!» - відповів той.

Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і він полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими людьми живою, яскравою, чи навпаки.

Тест «Коефіцієнт товариськості»

А зараз кожному з вас я дам тест «Коефіцієнт товариськості». Вам слід відповісти на запитання «так», «інколи», «ні». У вас на це є 5 хв.

Після того як ви відповіли на питання , підрахуйте кількість відповідей «так» і зіставивши її із ключем  визначте свій коефіцієнт товариськості.

Вправа «Чого я навчився?»

Зараз кожен по-черзі назвіть будь-ласка чого ви навчилися в групі під час тренінгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку